Frost/Nixon er baseret på skuespillet af samme navn (der naturligvis er baseret på interviewet. Opsætningen havde ligeledes Sheen og Langella i hovedrollerne og Ron Howard insisterede på at de gentog dem i filmen.
Rigtig god film, der holder én fastlåst selv om det meste af den bare er to mænd, der sidder og taler sammen.
Langella er min personlige favorit til en Oscar. Ellers må vi se hvor mange gange Mickey Rourke kan sige fuck i sin tale.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Sam har stadigvæk ikke hel vænnet sig til det med og arbejde for djævlen, og i en morsom start forsøger han og hans ven at komme af med den mystiske boks der giver Sam de forskellige redskaber han skal bruge til og indfange de undslupne sjæle med. men ak forgæves.
I dette afsnit er det ikke ild men Lyn/electricitet (forbered dig på nok en af de sjoveste kommentar hen mod slutningen af afsnittet omkring Sam's Bil, jeg grinede hvertfald højlydt) som er teamet om man vil.
Effekterne går en del mere amok i den her, og en scene på Sam's arbejdsplads er ret godt fundet på, selv om man vidst har set noget ligne før.
Ray Wise er igen i sit es, med en underfundig humor, som kun djævlen kan ha.
Glæder mig til evt. konfliker senere hen i serien, fordi jeg overbevist om at det ikke kan blive ved og gå så "godt" for Sam.
Som jeg sagde sidste gang serien underholder mig meget, og indtil videre følger jeg trofast med.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Argghh, jeg glemte at se andet afsnit af Reaper i dag. Nåh, så må jeg bare huske at se genudsendelsen på søndag, eller hvornår det nu bliver genudsendt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Filmen er instrueret af Johnnie To og Wai Ka Fai, og omhandler en politimand (Bum) der formår at sætte sig ind i forbryderens tilstand på de mest vanvittige måder. Eks. ved at lægge sig ned i en kuffert og lade sig skubbe ned af trapper, eller lade sig begrave levende. Dette er med til at skabe et billede af hvordan en forbryder iscenesætter sin forbrydelse. Alle hans omgivelser synes at Bum er rigtig god, men ekstremt vanvittig. Hvilket han cementerer ved at skære sit øre af og give det til politichefen da han går på pension. Og det er her at den anden hovedperson, Ho, møder Bum. Dette resulterer i at Bum bliver fyret. Bum er samtidig med at være uortodoks, også i den situation at han kan se folks personligheder 'i levende live'. Det er med til at Bum kan se om folk er tvetydige etc. Efter nogle år vælger Ho at opsøge Bum pga. en politimands forsvinden. Det indviliger Bum modvilligt i.
Herefter sker der en masse twists and turns, der bringer de to skæve helte på sporet af forbryderen.
Har aldrig før stiftet bekendtskab med To før (har stadig hans Election 1+2 og Breaking News tilgode), og har gennem forskellige kilder hørt at denne (Mad Detective), skulle være i den svære ende af To's bagkatalog. Filmen er rigtig flot, både billedligt og fortællemæssigt. Den formår at vise Bums måde at opleve verden uden at gøre seeren videre forvirret, men er samtidig med til at give seeren en masse aha-oplevelser i løbet af filmen. Filmen er ret kort (89 min), men den er rigtig stramt fortalt og formår at fortælle det den skal uden at dvæle. Så alt ialt så var dette en yderst positiv oplevelse, så det varer ikke længe før jeg rykker videre til To's tidligere film. Og det varer nok heller ikke længe før Hollywood kaster sig frådende over denne film for at genindspille røven ud af bukserne på den.
5/6
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Fik afrundet en herlig filmdag med The Visitor, som fuldt ud levede op til dens positive omtale. En sjælden filmperle, der - lidt firkantet formuleret - fungerer både som hjerteskærende drama og energisk feel-good-film. Richard Jenkins leverer en kraftpræstation i den altoverskyggende hovedrolle, idet han på ekstremt overbevisende maner formår at udvikle sin karakter følelsesmæssigt filmen igennem. Hans oscarnominering er aldeles fortjent.
Jeg erindrer, at Benway i sin tid tildelte filmen seks stjerner, hvilket jeg også kortvarigt overvejede. Fem stjerner og en stor anbefaling bliver det dog "kun" til herfra. :)
# 785 Det er en ganske glimrende film, selvom den ikke når samme højder som hans tidligere film.
Den har masser af gode ideer og en glimrende visuelstil, specielt i slut opgøret med alle spejlene, hvor man man skal holde hovedet koldt om det nu er personerne eller personlighederne der er tilstede i rummet, samt hvem er hvem.
To er en utrolig produktiv herre, så det er helt utroligt så mange film/historier han får fortalt/lavet hvert år/i hver film :)
#781 Spanner 15 år siden
Frost/Nixon er baseret på skuespillet af samme navn (der naturligvis er baseret på interviewet. Opsætningen havde ligeledes Sheen og Langella i hovedrollerne og Ron Howard insisterede på at de gentog dem i filmen.
Rigtig god film, der holder én fastlåst selv om det meste af den bare er to mænd, der sidder og taler sammen.
Langella er min personlige favorit til en Oscar. Ellers må vi se hvor mange gange Mickey Rourke kan sige fuck i sin tale.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#782 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#783 elwood 15 år siden
Sam har stadigvæk ikke hel vænnet sig til det med og arbejde for djævlen, og i en morsom start forsøger han og hans ven at komme af med den mystiske boks der giver Sam de forskellige redskaber han skal bruge til og indfange de undslupne sjæle med. men ak forgæves.
I dette afsnit er det ikke ild men Lyn/electricitet (forbered dig på nok en af de sjoveste kommentar hen mod slutningen af afsnittet omkring Sam's Bil, jeg grinede hvertfald højlydt) som er teamet om man vil.
Effekterne går en del mere amok i den her, og en scene på Sam's arbejdsplads er ret godt fundet på, selv om man vidst har set noget ligne før.
Ray Wise er igen i sit es, med en underfundig humor, som kun djævlen kan ha.
Glæder mig til evt. konfliker senere hen i serien, fordi jeg overbevist om at det ikke kan blive ved og gå så "godt" for Sam.
Som jeg sagde sidste gang serien underholder mig meget, og indtil videre følger jeg trofast med.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#784 Kruse 15 år siden
#785 Guts 15 år siden
Filmen er instrueret af Johnnie To og Wai Ka Fai, og omhandler en politimand (Bum) der formår at sætte sig ind i forbryderens tilstand på de mest vanvittige måder. Eks. ved at lægge sig ned i en kuffert og lade sig skubbe ned af trapper, eller lade sig begrave levende. Dette er med til at skabe et billede af hvordan en forbryder iscenesætter sin forbrydelse. Alle hans omgivelser synes at Bum er rigtig god, men ekstremt vanvittig. Hvilket han cementerer ved at skære sit øre af og give det til politichefen da han går på pension. Og det er her at den anden hovedperson, Ho, møder Bum. Dette resulterer i at Bum bliver fyret.
Bum er samtidig med at være uortodoks, også i den situation at han kan se folks personligheder 'i levende live'. Det er med til at Bum kan se om folk er tvetydige etc. Efter nogle år vælger Ho at opsøge Bum pga. en politimands forsvinden. Det indviliger Bum modvilligt i.
Herefter sker der en masse twists and turns, der bringer de to skæve helte på sporet af forbryderen.
Har aldrig før stiftet bekendtskab med To før (har stadig hans Election 1+2 og Breaking News tilgode), og har gennem forskellige kilder hørt at denne (Mad Detective), skulle være i den svære ende af To's bagkatalog. Filmen er rigtig flot, både billedligt og fortællemæssigt. Den formår at vise Bums måde at opleve verden uden at gøre seeren videre forvirret, men er samtidig med til at give seeren en masse aha-oplevelser i løbet af filmen.
Filmen er ret kort (89 min), men den er rigtig stramt fortalt og formår at fortælle det den skal uden at dvæle. Så alt ialt så var dette en yderst positiv oplevelse, så det varer ikke længe før jeg rykker videre til To's tidligere film. Og det varer nok heller ikke længe før Hollywood kaster sig frådende over denne film for at genindspille røven ud af bukserne på den.
5/6
#786 elwood 15 år siden
Nicolas Cage!
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#787 Guts 15 år siden
Ja det skulle sateme ikke undre nogle...
#788 RFriis 15 år siden
Jeg erindrer, at Benway i sin tid tildelte filmen seks stjerner, hvilket jeg også kortvarigt overvejede. Fem stjerner og en stor anbefaling bliver det dog "kun" til herfra. :)
#789 Takfornu 15 år siden
Den har masser af gode ideer og en glimrende visuelstil, specielt i slut opgøret med alle spejlene, hvor man man skal holde hovedet koldt om det nu er personerne eller personlighederne der er tilstede i rummet, samt hvem er hvem.
To er en utrolig produktiv herre, så det er helt utroligt så mange film/historier han får fortalt/lavet hvert år/i hver film :)
#790 Guts 15 år siden
Okay, jamen så glæder jeg mig da til at se hans tidligere film. Hvilken er mest anbefalelsesværdig?