Gravatar

#7791 loki 15 år siden

A Bridge Too Far (1977)
Sean Connery, Gene Hackman, Michael Caine, Anthony Hopkins og Robert Redford. Eminent forsamling, men alligevel så mangler den et eller andet. Jeg tror den er for pæn på en eller anden måde - på trods af alle dens drabeligheder. Band of Brothers ganske enkelt langt bedre.
6/10

The Next Three Days (2010)
Meget jævn, men ok fortælling her. Ville gerne have haft noget mere kød på slutningen.
5/10

Animal Kingdom 2010
Var mig særdeles intetsigende - meget forudsigelig slutning.
2/6

www.peakoil.dk
Gravatar

#7792 BN 15 år siden

IK (7790) skrev:
Hitchcocks bedste film er ubetinget "Dial M for Murder".

Det er da en meget god film, men jeg synes nu, at den er noget af en metervare i forhold hvad Hitchcock ellers kunne præstere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7793 Kruse 15 år siden

BN (7792) skrev:
Det er da en meget god film, men jeg synes nu, at den er noget af en metervare i forhold hvad Hitchcock ellers kunne præstere.

Agreed! Og jeg synes at "North by Northwest" er ganske fantastisk! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7794 Skeloboy 15 år siden

Hans mest overvurderede er Vertigo!

Ellers er det nok Rebecca, jeg synes er bedst...derefter North By Northwest og Notorious
Gravatar

#7795 Antlion 15 år siden

Antlion (783) skrev:
DR K viser Truffauts "La Peau douce" (Silkehud) NU!

Og den forbliver Truffauts mesterværk!

Det er i øvrigt sjovt, at I lige har nævnt "Dial M for Murder" og "North by Northwest", da "La Peau douce" på sin vis er en lille hommage til Hitchcock:

Den falliske form, flyet danner, da Pierre påbegynder sit utroskab. Denne symbolisme refererer tydeligvis til slutningen af "North by Northwest", hvor toget kører gennem tunellen.

Ellers mord-struktur fra "Dial M for Murder", hvor manden forgæves forsøger at sætte et lejemord i gang på sin kone. Dette omvendes i "La Peau douce", således mandes forgæves forsøger at hindre sit eget mord.

Genialt!
Gravatar

#7796 IK 15 år siden

BN (7792) skrev:

Ikke enig BN :) Udover Dial M for Murder kan jeg også rigtig godt lide Vertigo, Rear Window, og Psycho. Førstnævnte har en fantastisk dialog og perfekt eksekveret suspense, som de andre bestemt også har, bare ikke helt på samme niveau. Det er i denne Hitchcock film jeg mest var følelsesmæssigt involveret med personerne, og derfor finder jeg den simpelthen bedst.
Gravatar

#7797 IK 15 år siden

Skeloboy (7794) skrev:
Hans mest overvurderede er Vertigo!

Nu kommer Bruce og deler tæv. :)
Gravatar

#7798 Bruce 15 år siden

#7797 Jeg er ovenud tilfreds med at have den blandt min top-3 film. Vertigo er en film, jeg sagtens kan forstå, mange ikke kan lide. Det er ikke en Hitchcock vare som tiltaler alle Hitchcock fans og fordi Skeloboy mener noget andet end mig, så fred være med det. Hvis der dog kommer argumenter på bordet imod den, vil jeg selvfølgelig følge op med argumenter for, det er klart :)

Efter kalibreringen igår fik jeg lige et par demoer i kælderen, med en gammel flamme fra folkeskolen. Det var ikke Paprika Steen og hun holdt behørigt hænderne i ro, som det sig hør og bør, når man gerne vil se film. Jeg fik set nogle klip fra Sound of Music og Bruce Springsteen & The E Street Band i Paramount Theater 2009. Og hold da op, jeg kunne se forskel nu. Sortniveauet i Sound of Music havde fået sig en synlig tand i vejret og det bedste af alt var, at detaljer var tilstede i det dybeste sorte. Fuck hvor er den flot!

Og så Bruce. Den koncert står knivskarpt og detaljeret. Absolut bedste koncert jeg ejer. Og det kan jeg som Bruce fan sige helt objektivt.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#7799 Skeloboy 15 år siden

Bruce (7798) skrev:
Hvis der dog kommer argumenter på bordet imod den, vil jeg selvfølgelig følge op med argumenter for, det er klart :)

Hehe, det er klart.

Har sgu ikke så mange argumenter. Det er nu heller ikke fordi, jeg synes den er dårlig. 6/10 er en fin karakter :)
Gravatar

#7800 Bruce 15 år siden

10/10 er meget finere :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: