Gravatar

#7801 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg hopper på 6/10-vognen... fin film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7802 Neranders 15 år siden

The Thin Red Line

Wauw! Den var jo lige så god som jeg havde håbet, og endda endnu bedre. Fantastisk cinematografi, som jeg ikke har set magen i en krigsfilm. Tempoet er langsomt og gudskelov for det; det hjælper med at give en langt større indsigt i karakterene og hele historien og situationen. Selvfølgelig er der kampe, og disse bliver eksekveret på absolut mesterlig vis.
Elsker især scenen, hvor amerikanerne stormer bakken og der klippes over til en nyudklækket fugleunge på jorden, der kæmper for overlevelse.

Når alt det er sagt, så er der kun en karaktergivning tilbage, som dog har voldt mig noget besvær. Er det et stort 9/10 eller skal den have 10/10 og dermed opnå mesterskabsstatus, som jeg har på fornemmelsen den vil få før eller siden? Hmmm, tror bare den skal have 10/10, for det er så sandelig noget af en bedrift, Malick har begået.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#7803 Lord Beef Jerky 15 år siden

#7802 Jeg kan godt hjælpe dig lidt, den skal have 10/10. Sådan.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7804 BN 15 år siden

IK (7796) skrev:
Udover Dial M for Murder kan jeg også rigtig godt lide Vertigo, Rear Window, og Psycho.

I så fald er du tilgivet.

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7805 BN 15 år siden

Bruce (7798) skrev:
og fordi Skeloboy mener noget andet end mig, så fred være med det.

Er du sikker? Der er ellers så mange muligheder: at blive skubbet ud fra et kirketårn, at få uventet besøg under brusebadet, at blive sat til at køre bil på en bjergvej i beruset tilstand, at blive kværket i tivoli, at blive snigmyrdet med en pistol under en klassisk koncert ... you name it.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7806 Kruse 15 år siden

#7802: Godt at høre at du kunne lide den, det er en helt fantastisk film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7807 Babo Rises 15 år siden

Vi er squ enige for en gangs skyld :)
Gravatar

#7808 Chili bom bom 15 år siden

True Grit:
Helt fantastisk film. Havde ikke troet den var skrevet så humoristisk - og hvor er skuespillet fra Jeff Bridges og Hailee Steinfeld dog suverænt! Matt Damon som Texas Ranger er nu også underholdende. Alt i alt en meget positiv overraskelse (har ikke set den originale).

5/6!
"Livet er fan'me til at holde ud" - Buster
Gravatar

#7809 Collateral 15 år siden

The Silent House:
Masser af klicheer, men en interessant slutning der overordnet trækker lidt op. 3/6.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#7810 RasmusFL 15 år siden

#7802 - enig i alt, undtagen din tvivl om hvorvidt den skal have den ultimative topkarakter. Har sjældent været så sikker på noget som at den skal have topkarakter efter første gennemsyn. Jeg er dog ikke i tvivl om at du vil holde fast i din beslutning om 10/10, når filmen har bundfældet sig eller du har genset set.

Og glæd dig til 'Badlands' og 'Days of Heaven'
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: