Gravatar

#71 filmz-Narniabæver 16 år siden

Surf's Up:

Denne gang synger og danser pingvinerne ikke så meget, men her er det en herlig omgang surfing i Frysericia.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#72 filmz-Bruce 16 år siden

#70 Uha, der er godt nok mange Criterion udgaver jeg gerne ville have fingrene i nu. Vampyr, Mishima, Doulos, Le Deuxieme Souffle, Laurence Oliviers Shakespeare Collection og en del andre. Men nu starter Criterion jo deres Blu-ray run, så jeg må holde mig i skindet og tage dem efterhånden de kommer ud. Men rart at høre den er en succes.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#73 Michael Andersen 16 år siden

#62 Det undrer mig lidt, at du ikke bryder dig særlig meget om musikken til "Sweeney Todd", da indflydelsen fra Bernhard Herrmann (især hans musik til "Hangover Square") er ret kraftig. Melodierne syder af Herrmanns mørke romantisme og ved lidt nærmere eftersyn er de også ret rige på tematisk og psykologisk indhold, helt i stil med Herrmanns musik.

Du og jeg er begge glade for Herrmann, men modsat dig er jeg overhovedet ikke musicalfan (og hader faktisk den søde Andrew Lloyd Webber-sound), så jeg kommer så og sige fra den anden side, men giv gerne musikken, måske evt. i en anden form end Burtons, en chance mere ved lejlighed.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#74 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

The Notebook

Notesbogen er en episk kærlighedshistorie centreret omkring en ældre mand, der læser højt, at en ældre, ugyldigt kvinde, som han regelmæssigt besøg. Fra et falmet notesbog, den gamle mands ord at levendegøre historien om et par, der er adskilt af Anden Verdenskrig, og er så lidenskabeligt genforenet, syv år senere, efter at de har truffet forskellige stier. Selvom hendes hukommelse er falmet, hans ord give hende chancen for at opleve hendes turbulente ungdom og den uforglemmelige elsker de deles.

Som teenagere, Allie (Rachel McAdams) og Noah (Ryan Gosling) begynder en hvirvelvind forlovelsestid, som snart blomstrer i licitation intimitet. Den unge par er hurtigt adskilt af Allie's øverste klasse forældre der insisterer på, at Noah er ikke rigtigt til hende. Adskillige år passere, og når de mødes igen, deres lidenskab er rekindled, tvinger Allie at vælge mellem hendes sjæleven -Soulmate lyder bedre ;) - og klasse rækkefølge. Denne smukke fortælling har en særlig speciel betydning for en ældre herre (James Garner) der jævnligt læser tidløs kærlighedshistorie til sin aldrende veninde (Gena Rowlands).

Man skal have et hjerte af sten hvis denne film ikke rør en bare et par steder. Den er pokkers amerikaner romantisk, med smukke billeder og musik, men det var lige det jeg havde behov for.

Film: 7/10
Billed: 7/10
Lyd: 6/10

En helt anden type romantiksk film finder man i filmen ...

Russian Dolls (Les Poupees Russes)

Efter denne film var man virkelig kommet i stemning til den næste – ”The Russian Dolls” (Les Poupées Russes), så i pausen mellem de to blev der lige tid til en kop kaffe og et stykke tærte og en snak med et par andre i telefonen, der også havde trodset solen og blevet hjemme på denne ellers dejlige sommeraften.

Allerede få minutter inde i denne perfekte datefilm og romantiske komedie og af Cédric Klapisch, bliver vi klar over at der er tale om en af disse knald gode undeholdningsfilm, som mange ikke helt forkert sammenligner med den Amerikanske ”High Fidelity”. Xavier, spillet af Frankrigs nye hjerteknuser Romain Duris, er en rastløs skribent midt i trediverne, som ikke rigtig ved, hvad han vil med sit liv og sit forhold til kvinder. Da han samtidigt også er lidt af en drømmer lykkes det ham at komme ud i mange temmelig absurde situationer, hvor vi følger muntert med på side linien. Hans egentlige drøm er at vil meget være forfatter – bare ikke lige på den TV-soap, han rent faktisk er blevet hyret til at skrive – og så er som sagt der også lige det med alle de smukke kvinder, han er omgivet af. Hvis han nu slår nu sig ned med A går han så ikke glip af med B og hvad nu hvis C derhenne er den rigtige. Alt imens hans venner og ensomme moder finder kærligheden, bliver han stille og roligt tvunget til at tage nogle valg og foretage nogle fravalg – Uff !!! Vi følger med på sidelinen hele vejen og de 125 minutter flyver af sted, med masser af sjove replikker, gode dialoger og genkendelige situationer. Pussigt nok er der egentlig tale om en fortsættelse af den succesfyldte ”L'Auberge Espagnole”, men man behøver ikke at have set den første for at kunne hoppe med på dette overordentligt fornøjelige tog, som bringer os bl.a. til Paris, London og Skt. Petersborg og der tales både russisk, engelsk og fransk.

Film: 7/10
Billed: 5/10
Lyd: 8/10 - Lækker DTS-lyd - U la la ;)

Efter disse 2 dejlige oplevelser var det tid til at komme og at strække benene og nyde lidt af den sene, men smukke aftensol ved søerne, hvorefter jeg gik tilbage til min base for dels at skrive lidt på et par artikler jeg længe har forsømt alt forlænge og ikke mindst en e-mail til min bedre halvdel for at dele de gode filmoplevelser med hende, som jeg nu også har delt med jer :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#75 filmz-Bruce 16 år siden

#73 Hermans musik rammer noget lige i hjertehulen hos mig og er fantastisk konstrueret til det jeg ser på lærredet, melankolsk som melodramatisk.

Hvis jeg sidder og hører numrene, By The Sea, Pretty Women, Little Priest, My Friends og Worst Pies In London, kan jeg godt høre inspirationen fra Hermann (bl.a. Sisters fra 1973), men flere steder udsat for kanon mellem stemmer, som i mine ører ikke gør sig godt musikalsk og stemmer, som ikke er skabt til sang, tabes musikken på jorden.

I Epiphany hører man skiftet mellem disharmoni, signalerende Todds ønsker om hævn og så skiftet til parten mellem de svalende violiner, som indikerer, at Todd ser resultatet af sin hævn. Meget Hermannsk? Ja nærmest lidt henad Hitchcocks Marnie, men skal ikke kunne fortælle, hvor meget mere effektivt musikken til Sweeney havde gjort sig, uden sangstemmer. Jeg tog slet ikke følelserne i musikken til mig, som jeg normalt gør, når Hermann kommer indover.

Jeg har svært ved at se bort fra musicalpræstationer, som jeg ikke synes er særligt gode og derfor overskygger de for mig, for den underliggende musik.
Gravatar

#76 Michael Andersen 16 år siden

#75 Don't get me wrong, det er et frit land, så du må gerne bryde dig så lidt om den, som du vil :) Jeg siger bare at materialet måske ikke er noget man helt skal afskrive, når man som dig, godt kan lide Herrmann. Hvis du en dag falder over en anden version end Burtons på biblioteket, så er det måske ikke en dum ide at give musikken en chance mere. Det er et forslag i hvert fald :)

Jeg er f.eks. glad for at have vendt tilbage til flere af Herrmanns scores, som i første omgang ikke har virket på mig, men som siden hen har arbejdet sig ind på mig med stor effekt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#77 filmz-Bruce 16 år siden

#76 Tror også, at jeg vil bryde mig mere om instrumental versionerne af musikken, men jeg har blot meget svært ved at abstrahere fra støjen man har lagt på :) Jeg tror [url= også ville have lidt af Alan Rickmans og Depps sangstemmer indover :)
Gravatar

#78 elwood 16 år siden

Runing Scared

Kæft man Paul Walker kan jo spille skuespil, her havde jeg dømt ham for hans Fast And The Furious film roller. Men i Runing Scared viser han jo evner, han skal da bare lige knyttes til en masse gode roller, så skal han sku nok komme fremaf i rangen.

Fed film i øvrigt, der er ikke mange stille øjeblikke i den film hehe 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#79 elwood 16 år siden

Næst sidste afsnit af sæson 1 af Life, satme spændt på hvordan de "forpurre" Charlie Crewes liv nu her, fordi
Han ser ud til og ha fundet morderen, men mit gæt er at ham der Jack Reese har nogle ret magtfulde venner, der sætter en stopper for Charlie... for a while, eller også er The Informer Død

Og så er det ret rart og se 3+ flyttede Underteksterne til midt på skærmen lige når man ser flashback'ne så man kan nå og læse teksten som der er sat ind for at beskrive hvem der snakkes med.

Nå nu er der Burn Notice senere.

Argg jeg kan sku ikke blive ved og vente på de serier, de skal snart hjem på hylden.

Hehe så forresten The Librarian 1 og 2 (lille Crystal Skull visit i starten hehe) igår, de er direct til TV, og det kan ses og høres på replikkerne og plot.

Men hvis man ikke tager dem for mere end de er, så var det ok underholdning, sjov rolle og se Noah Wyle fra E.R i, ikke lige ham man forbinder med eventyrs helt.

Og i 2'eren fik man Gabrielle Anwar fra Burn Notice og se med ekstrem tyk accent 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#80 wimmie 16 år siden

Teeth

Teenageren Dawn er alle forældres drøm af en datter; hun er sød, høflig, klarer sig godt i skolen og er medlem af en afholdsgruppe "The Promise" der opfordrer unge til at vente med at have sex til de er blevet gift; noget hun selv går meget stærkt ind for.
Men som de fleste andre piger på sin alder mærker hun snart at hun tiltrækkes af det modsatte køn; men dette er ikke den eneste nye side af sig selv hun opdager... hun lider nemlig af Vagina Dentata - Jep, hun har tænder dernede...
Noget hendes stedbror på skummel vis opdager som ganske lille (!) og noget flere drenge uheldigvis også snart erfarer.

Filmen er en lidt anderledes pige-til-kvinde film ;)
Genren er betegnet som en gyser-komedie, men jeg tror gyset mest ligger hos mændene; for der bliver bidt ikke så få peniser af :)
Komedie-delen er den temmelig sorte af slagsen.
På et tidspunkt skal en af Dawns "ofre" have syet sin afbidte penis på, og kiruger og sygeplejersker kigger på "stumpen" og joker om, om det overhovedet kan betale sig.

Alt i alt en fin lille film - ikke det store mesterværk; men jeg var ganske underholdt. Castet består af mere eller mindre ukendte skuespillere, men Jess Weixler som spiller Dawn gør det meget overbevisende; hun har den perfekte blanding af uskyld og sødme og forførende blikke, og hun veksler imellem at være blændende smuk til at være akavet og lidt nørdet :)

4/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: