Gravatar

#81 DarkLight 15 år siden

De er nu direkte til DVD :) Har set den første, og den er da meget hyggeligt. Sådan næsten :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#82 elwood 15 år siden

#81 Ja ok så DVD da hehe men ja, de kan godt ses en dag, hvor man intet fornuftigt har og lave, jeg må sige jeg nød dem, fordi de heller ikke tager sig selv seriøs. Man skal ikke se dem fr at få en dyb historie eller overdådige effekter, men lørdags underholdning er de fine til.

En skam at Jane Curtin ikke får så meget og sige, hun er ellers god til og spille skrap, og så slipper Flynn lidt for let fra sine uheld på biblioteket når han smadrer diverse Genstande fra oldtiden.

Kyle MacLachlan morede jeg mig også over i 1'eren han var så not scary, tror han manglede sin kaffe.

Og Noah Wyle haha det er så sjovt et valg til den rolle.

Hey Dr. John Carter where you been?

Dr. John Carter: "oh you know I had this summerjob as a Librarian"

ohh.... en 3'er gad vide hvornår den kommer.

Man ku godt sige de er en ny Guilty pleasure for mig 8-)



J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#83 filmz-Bruce 15 år siden

Doomsday - Blu-ray

Jeg havde store forventninger til britiske Neil Marshalls Doomsday film, ikke mindst pga. hans forrige to film. Dog Soldiers var en herlig splatter film, fyldt til randen med hårdkogt sort britisk humor og Descent så jeg skrigende med en anden mand holdende min hånd. De første 45 minutter var det bedste gys jeg havde set siden Alien.

Kort fortalt om filmen. En virus kaldet Reaper, hærger Skotland som en hurtigt spredende sort pest. Regeringen i London beslutter sig for at isolere Skotland med en gigantisk mur omkring og overgive folk indenfor murene til deres skæbne. Den lille pige Eden, når i sidste øjeblik ud med helikopter, men hendes mor må blive tilbage. 30 år senere slår virusen til igen, denne gang i London og et kapløb, om at finde en kur begynder. Lille Eden, nu ikke så lille mere, sættes i spidsen for et team, som har to døgn til at opsnuse en kur bag Skotlands mure.

Marshall har bevist, at han kan lave særdeles kompetente gyser- og action arrangementer for små penge. Descent kostede sølle £3.5 mill. og selv med sine $30 mill. er Doomsday i den billigere ende, men produktionen imponerer nu alligevel. Men Doomsday er en sær fætter, for jeg kan ikke helt forstå, hvad Marshall har haft i tankerne. Filmen er en klon mellem utallige klassikere. Der er hyldester og henvisninger på alle hylder, til film, scener og soundtracks og det er faktisk ganske morsomt at få øje på dem. Aliens, Blade Runner, 28 days, Road Warrior, Thunderdome, jo der er nok at tage fat på.

Marshall har et ganske godt cast ved sin side, bl.a. Bob Hoskins, Rhona Mitra, David O'Hara og Malcolm McDowel og filmen starter godt ud, med effektive sekvenser og scenerier af et Skotland gået amok og et par scores som minder forfærdelig meget om Vangelis og John Carpenter giver en god stemning. Men filmen skifter undervejs stil et par gange og det er ikke lige vellykket, selvom det faktisk er tæt på. Problemet er et helt igennem forfærdeligt mastodontisk score, som tilsættes filmens actionsekvenser. Det ikke kun overdøver, men er skyld i, at dramaet føles mindre dramatisk og mere pop underholdende. Havde man holdt stilen med de to homage scores fra begyndelsen, ville det føles langt mere effektivt. Men desværre bliver resten af filmen lidt for meget en oplevelse af henvisninger, fremfor originalitet og bevares, effektivt udført, men på bundlinien ikke særlig tilfredsstillende.

Jeg havde forventet LANGT mere af Neil Marshall i hans 3. film, men den skuffer. Men er man tilfreds med underholdning, masser af R ratet vold og en test i filmhenvisninger, så er det et godt valg til søndagen foran flimmeren med cola og popcorn.

Film: 6/10


Video
Et MEGET flot billede på denne Universal udgivelse. En enkelt udendørsscene i dagslys så mig noget uskarp ud, men ellers må jeg sige, at jeg har svært ved at komme på dårlige vendinger. Billedet er skarpt, sortniveauet i top og detaljegraden ligeså.

10/10


Audio:
Et uhyrligt bombastisk DTS HD MA 5.1 lydspor, hvor der i den grad gåes til den i surroundhøjttalerne. Det er meget effektivt og LFE sporet (subwooferen), får virkelig smæk for skillingen. Desværre synes jeg ikke lydbilledet er kalibreret ordentligt, for når actionsekvenserne sætter ind, så er det som om, der lige skrues 5db mere op ifht. det normale lytteniveau og man nærmest rækker automatisk ud efter fjernbetjeningen og volumeknappen. Og dialogen i centerkanalen føles i mange sekvenser for lav, men kun dialogen.

Men effektivt er det i alle fald.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 filmz-Bruce 15 år siden

Fejl i ovenstående.

for når actionsekvenserne sætter ind, så er det som om, der lige skal skrues 5db NED ifht. det normale lytteniveau
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#85 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

# 79 Morderen er ... det vil jeg naturligvis ikke afsløre, men efter min mening er det jo ikke kun hovedhistorien som er god. Hele serier en fed stemning hele vejen igennem og de enkelte sager er også gode. Damian Lewis er perfekt castet i denne atypiske helte rolle. Glæder mig allerede til anden sæson.

# 83 Ville godt have kigget med over skulderen ;) ... På mig har alle viste klip fra den givet mig et "Back to th 80s"-feel så alene af den grund fik jeg lyst til at se den. Dog Soldiers og Decent er jo helt andre type film, så mine forventninger er måske ikke skruet vildt op, men sådan kan jeg sige om så mange andre film for tiden, da de fleste nye film fortiden jeg har set ikke har sneget sig over de 4/6.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#86 filmz-Bruce 15 år siden

#85 Kan demoe lidt fra den iaften. Desværre en hit'n'miss forestilling. Muligt at Marshall ikke har overblikket til de store produktioner endnu.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#87 elwood 15 år siden

#85 Det er præcis som Twin Peaks, hvor at Laura Palmers Morder bliver en sekundær handling.

"I must be hearing things, I thought you said you bought you're ex-wife a Horse"

hehe yep Damian Lewis er genial, munter mig meget over når han terrorisere hans ex-kones nye kæreste 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#88 El vez 15 år siden

Har netop set Zeitgeist, en ret deprimerende doku, der har en del på hjerte - klart anbefalelsesværdig:
http://www.zeitgeistmovie.com/main.htm
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#89 elwood 15 år siden

Kom hjem fra biffen med en ven, og så satte vi lige en film på, sideways som jeg havde haft længe men aldrig fået set.

Damm det er en god film, den er ja Hyggelig, behagelig, det sådan en film hvor man bare kan side og slappe af og ikke konkurrer om hvem som gætter plottwist først 8-)

Paul Giamatti er virkelig en dygtig skuespiller.

Og mig som hverken drikker alkohol eller Vin, jeg nød denne film her i fulde drag.

Skål på det!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#90 DarkLight 15 år siden

Vin ELLER Alkohol?? What the... Jeg er blevet snydt!! I alle de år! :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: