#8116 - det du skriver i spoiler gør han(allen) også i Annie Hall
Jeps, det er jeg godt klar over, og det synes jeg også var ganske fedt i Annie Hall, som jeg synes er en ganske god film, men som jeg samtidigt synes var en smule ujævn. Jeg fandt hans brud på konventionerne i "Annie Hall" rigtigt interessante, men kærlighedshistorien fandt jeg kun udemærket. Så føles "Crimes and Misdemeanors" noget mere helstøbt i mine øjne.
Af Woody Allen-film har jeg indtil videre fået set:
Manhattan Crimes and Misdemeanors Annie Hall Match Point Vicky Christina Barcelona
Jeg synes at alle af disse er gode film, med Manhattan som den klart bedste, og med Annie Hall som den svageste, uden at dog på nogen måde at være en svag film. Og så har jeg lige fået købt "Sleeper" som bliver den næste Woody Allen-film jeg ser.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Prinsesse Mononoke er den der præsenterede mig for Miyazaki, så den har altid været noget særligt for mig. Se den! :) Men 2/6 til Totoro? Den slipper du ikke af sted med, uden at uddybe det. :)
Prinsesse Mononoke 10/10 Nausicaä of the Valley of the Wind 10/10 Chihiro og heksene 9/10 Laputa: Castle in the sky 9/10 Det levende slot 9/10 Porco Rosso 8/10 Ponyo på klippen ved havet 8/10 Min nabo Totoro 8/10 Kiki den lille heks 7/10 Lupin III: Castle of Cagliostro 7/10
De to sidste kræver dog gensyn, men tvivler stærkt på de falder i karakter.
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
High Noon Jeg havde selvfølgelig hørt denne western nævnt før, som en af dem man burde se i western genren, men jeg vidste ikke hvad den handlede om, så jeg så filmen uden at have nogen forudindtagelser overhovedet. Jeg synes ikke filmen var noget særligt. Jeg kan ikke lige sige hvorfor den ikke gjorde noget for mig, men jeg tror det er kombinationen af "for lidt" cinematografi, for lidt skyderi og ( ja det er blasfemi at nævne det ;-) sort/hvide farver. Den kommer ikke ind blandt de 25 bedste westerns jeg har set og jeg kommer ikke til at se den igen.
6/10
[Rec] 2 [Rec] er en af de bedste gysere jeg har set og derfor blev jeg også lidt skuffet, da jeg hørte at 2'eren skulle være væsentligt dårligere og havde derfor udskudt at se den indtil nu. Jeg vil med det samme sige at ja, den er dårligere end 1'eren, men så meget dårligere er den ikke. Jeg blev stadig forskrækket en del steder og chokkene var næsten i størrelsesordenen "tømme ryggen" ligesom i 1'eren.
7½/10
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down? Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
Men du er nok mere tilgivende overfor hende dullen i QoS, fordi du synes filmen er bedre :) Olga spiller om nogen rædselsfuldt.
Nej, jeg er ikke tilgivende overfor Olga ... for der er ikke noget at tilgive. Hun spiller ganske glimrende. Jeg tror på hende i rollen, hvorimod jeg ikke tror på Halle Berry i 'Die Another Day'.
Min nabo totoro fangede mig bare ikke, kun når man ser til fantasi væsnerne og verdenen, der var for meget hverdag, der gjorde filmen for langtrukket og ikke nogen særlig spændende historie, men tilgengæld når man ser fantasi væsnerne/verdenen så er det fedt tegnet og fanger en, som jeg savner i resten af filmen, men det kan også være at det bare er min alder der trykker disse holdninger frem, for jeg husker tydelig et par scener fra filmen da jeg var helt lille (fantasivæsnet/bussen) som jeg var vild med og er stadig, men den mangler bare et eller andet, elelr gør den? hva synees i selv?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#8121 Kruse 14 år siden
Af Woody Allen-film har jeg indtil videre fået set:
Manhattan
Crimes and Misdemeanors
Annie Hall
Match Point
Vicky Christina Barcelona
Jeg synes at alle af disse er gode film, med Manhattan som den klart bedste, og med Annie Hall som den svageste, uden at dog på nogen måde at være en svag film. Og så har jeg lige fået købt "Sleeper" som bliver den næste Woody Allen-film jeg ser.
#8122 Highland Park 14 år siden
#8123 MOVIE1000 14 år siden
Chihiro og heksene 6/6
Min nabo totoro 2/6
Ponyo på klippen ved havet 5/6
Det levende slot 5/6
Porco Rosso 6/6
Kiki den lille heks 3/6
Ser meget frem til Prinsesse Mononoke
#8124 Lord Beef Jerky 14 år siden
#8125 Neranders 14 år siden
Prinsesse Mononoke er den der præsenterede mig for Miyazaki, så den har altid været noget særligt for mig. Se den! :) Men 2/6 til Totoro? Den slipper du ikke af sted med, uden at uddybe det. :)
Prinsesse Mononoke 10/10
Nausicaä of the Valley of the Wind 10/10
Chihiro og heksene 9/10
Laputa: Castle in the sky 9/10
Det levende slot 9/10
Porco Rosso 8/10
Ponyo på klippen ved havet 8/10
Min nabo Totoro 8/10
Kiki den lille heks 7/10
Lupin III: Castle of Cagliostro 7/10
De to sidste kræver dog gensyn, men tvivler stærkt på de falder i karakter.
"That's rough, buddy."
#8126 Locke 14 år siden
Jeg havde selvfølgelig hørt denne western nævnt før, som en af dem man burde se i western genren, men jeg vidste ikke hvad den handlede om, så jeg så filmen uden at have nogen forudindtagelser overhovedet.
Jeg synes ikke filmen var noget særligt. Jeg kan ikke lige sige hvorfor den ikke gjorde noget for mig, men jeg tror det er kombinationen af "for lidt" cinematografi, for lidt skyderi og ( ja det er blasfemi at nævne det ;-) sort/hvide farver.
Den kommer ikke ind blandt de 25 bedste westerns jeg har set og jeg kommer ikke til at se den igen.
6/10
[Rec] 2
[Rec] er en af de bedste gysere jeg har set og derfor blev jeg også lidt skuffet, da jeg hørte at 2'eren skulle være væsentligt dårligere og havde derfor udskudt at se den indtil nu.
Jeg vil med det samme sige at ja, den er dårligere end 1'eren, men så meget dårligere er den ikke. Jeg blev stadig forskrækket en del steder og chokkene var næsten i størrelsesordenen "tømme ryggen" ligesom i 1'eren.
7½/10
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
#8127 Kruse 14 år siden
Jeg tænkte nok at min udtalelse ville vække en anelse harme :)
#8128 BN 14 år siden
Nej, jeg er ikke tilgivende overfor Olga ... for der er ikke noget at tilgive. Hun spiller ganske glimrende. Jeg tror på hende i rollen, hvorimod jeg ikke tror på Halle Berry i 'Die Another Day'.
#8129 MOVIE1000 14 år siden
#8130 Babo Rises 14 år siden
Havde hun sådan en? :)