Gravatar

#8231 Collateral 14 år siden

#8229: "Vredens Dag" og "Gertrud" er også gode. Dog kræver det at man kan lide stilen der er i "Ordet". F.eks. det her med at der tales mere til publikum end karaktererne imellem er endnu tydeligere i "Gertrud".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8232 Skeloboy 14 år siden

Kruse (8224) skrev:
Og jeg kan sagtens anbefale "Höstsonaten" som jeg fandt noget bedre end "Det Sjunde Inseglet

IK (8216) skrev:
3/6

I må have spist søm! 9/10 til det eksistentialistiske mesterværk!

Lord Beef Jerky (8222) skrev:
Nogen der kender til et sted, hvor jeg kan købe en håndfuld billige Bergman

Denne boks er ret så god. Shame er en af mine favoritter og Passion of Anna er også helt i top. De to andre er også ret så fede, men ikke helt blandt hans bedste.

Gravatar

#8233 rockysds 14 år siden

#Lord Beef Jerky - Mht. Bergman så kan man også bare gå amok i det danske biblioteksystem, der har masser af Bergman. Det er gratis. Meget gratis. ;)

Derefter komplimentere med den boks, Skeloboy linker til. Og hvis man er blå og regionsfri, er de to (snart tre) Criterion-udgaver, heller ikke helt af vejen.

Og så er jeg i øvrigt også ganske glad for "Det syvende segl", omend der er mindst en halv snes Bergman-film, der personligt rangerer højere.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#8234 Skeloboy 14 år siden

rockysds (8233) skrev:
Og så er jeg i øvrigt også ganske glad for "Det syvende segl", omend der er mindst en halv snes Bergman-film, der personligt rangerer højere.

Så kan du måske anbefale mig nogle flere? Har set disse:

Viskningar Och Rop
Fanny Och Alexander
Vargtimmen
Höstsonaten
Jungfrukällan
En Passion
Persona
Saraband
Scener Ur Ett Åktenskab
Serpents Egg, The
Det Sjunde Inseglet
Skammen
Tystnaden
Såsom I En Spegel
Smultronstrället
Nattvardsgästerne
Gravatar

#8235 Antlion 14 år siden

Angående Dreyer: Criterion-boksen er en lækker introduktion, men BFI-udgivelserne er altså også ganske fine. Disse indeholder desuden nogle interessante kortfilm ("Kampen mod kræften", "Landsbykirken", "Storstrømsbroen", "Thorvaldsen" m.fl.).

MoC's udgivels af "Vampyr" er at fortrække, hvis I spørger mig. Desværre er den mesterlige "Mikaël" OOP., men Criterions udgivelse "La Passion de Jeanne d'Arc" er dog naturligvis den ideelle introduktion til Dreyers stumfilm. Størstedelen af de resterende film har DFI og Image Entertainment udgivet.

#8234:

Se "Nattvardsgästerne" igen. :)
Gravatar

#8236 Skeloboy 14 år siden

Antlion (8235) skrev:
Se "Nattvardsgästerne" igen. :)

hehe, det kunne også være :) erindrer den faktisk ikke så godt.
Gravatar

#8237 jessup 14 år siden

Jeg vil helt sikkert rangere Persona højere, men synes nu at Smuldranstedet er ret fremragende. Jeg tror ikke jeg har set Nattvardsgästerne men har den muligvis.
This is just until June
Gravatar

#8238 Lord Beef Jerky 14 år siden

#8233 Det var ikke så tosset en ide... jeg må på biblioteket imorgen!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8239 Collateral 14 år siden

"8235: Kampen mod kræften kunne jeg ikke tage helt alvorligt. Men ingen tvivl om at den var meget interessant at se.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8240 MMB 14 år siden

IK (8220) skrev:
Rettelse: Den Syvende Segl :)

Rettelse: Det syvende segl

Skriv ny kommentar: