Gravatar

#8221 Kruse 14 år siden

#8216: Den første time af filmen havde jeg nogenlunde den samme oplevelse som dig af filmen, og jeg følte at filmen gik noget overhovedet på mig, med snak der ikke rigtigt interesserede mig. Men efter den time "fangede" den mig og formåede at fascinere mig en hel del, og slutningen
hvor gruppen konfronterer døden fandt jeg ganske fremragende.

Jeg vil nok give den en 4-5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8222 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg har det lidt som Kruse... god film men jeg var alligevel en anelse skuffet, da jeg havde forventet noget helt fremragende. Ved gensyn er den nok bedre, da forventningerne der er lidt mindre. Det er ligeledes desværre den eneste Bergman-film jeg har set, da jeg ikke med det samme fik lyst til at opsnuse mere, men jeg kan mærke at det snart er tid. Nogen der kender til et sted, hvor jeg kan købe en håndfuld billige Bergman og Dreyer film?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8223 Benway 14 år siden

#8222 Amazon har en del billige Bergman-film, så vidt jeg husker. Der kommer nogle danske Dreyer-udgivelser ud her den 29. men jeg ved dog ikke, hvad prisen på dem bliver, så det kan godt være at Criterion-boksen stadig er det bedste tilbud. Billedkvaliteten er i hvert fald i top på den udgivelse.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8224 Kruse 14 år siden

#8222: Stereo Studio har en del Bergman-film til billige penge. De er somme tider blandt tilbudsfilmene hvor de koster 40 kr. for en og 3 for 100 kr. Ellers koster de 50 kr.

Og jeg kan sagtens anbefale "Höstsonaten" som jeg fandt noget bedre end "Det Sjunde Inseglet".
Gravatar

#8225 Lord Beef Jerky 14 år siden

Uh, det kan være man får nogle Dreyer-film til anmeldelse så... mange tak for det, begge to... jeg kigger det lige igennem. Det er også ved at være på tide, at jeg dropper lortefilmene... har set en del på det sidste =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8226 jessup 14 år siden

Benway (8211) skrev:
Black Narcissus (1947)

Fuldstændig enig også i din Black Awan betragtning måske vil jeg som bruce placere Red Shoes højere men det er så ligegyldigt med så suvræne film. Jeg kan bestemt også anbefale The life and death of Colonel Blimp.
This is just until June
Gravatar

#8227 Benway 14 år siden

#8225 Håber i hvert fald du opsøger "Ordet", som er meget tæt på at være min yndlingsfilm. Jeg havnede sjovt nok i en debat om den i går på facebook, hvor folk skændtes en del om den, og havde vidt forskellige opfattelser af den. Fantastisk at en film fra 1955 stadig kan vække så stærke følelser.

#8226 Ja, det er marginaler på det her plan. :) "Colonel Blimp" er også fremragende. Den tale om Tyskland som Anton Walbrook holder midtvejs er så ekstremt bevægende - måske fordi Pressburger udtrykker alle sine egne følelser over at måtte flygte fra nazisterne igennem den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8228 Collateral 14 år siden

#8227: "Ordet" er en fantastisk film, jeg er helt enig. Meget sjovt at den er baseret på et teaterstykke, men nu baserer de nye udgaver af teaterstykket, sig faktisk også på den. Rent symbolsk er det også interessant at hvor Dreyer bruger masser af hvide flader i "Ordet" (og mange af hans andre film) bruger de nyere teateropsætninger sort? (Mere kritisk forhold til religionen?) Jeg synes det er fedt at den film er både så simpel og så kompleks på samme tid.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8229 Lord Beef Jerky 14 år siden

Ordet, The Passion Of Joan Of Arc og Vampyr er også umiddelbart dem jeg først er efter =)
Gravatar

#8230 Kruse 14 år siden

Lord Beef Jerky (8229) skrev:
Ordet, The Passion Of Joan Of Arc og Vampyr er også umiddelbart dem jeg først er efter =)

Samme her :)

Skriv ny kommentar: