#8190 - Uha sikken en gennemgang, dælme godt det skal du have.
Sad lige og så de trailere som du har linket til, og det ser klart anderledes spændende ud.
Mange tak skal du have. :)
De to trailers til Kenneth Angers film er ret fedt redigeret og bliver ekstra dragende tilsat Bobby Beausoleils score, som er fra "Lucifer Rising". Og ved at sammensætte det på den måde så følger folkene bag jo i virkelighedens Angers egen opskrift, hvilket er ret genialt. Kan kun på det varmeste anbefale at tjekke Blu-Ray udgivelsen ud, som kan købes meget billigt, indholdet taget betragtning, hos amazon.uk.
Hvis man så har mod på mere så kan både Bill Landis biografi om Kenneth Anger, samt Angers egne bøger "Hollywood Babylon I & II" også anbefales at få fat på.
Jeg har set Last tango in Paris, og synes der var vildt mange flotte billeder i den, såvel som stærkt skuespil. Jeg er dog i tvivl om det er en 4 eller en 5er.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Da den stærke og frygtindgydende slavekriger One Eye flygter fra sit fangeskab, sammen med en lille dreng, går der ikke længe før de støder på en gruppe kristne vikinger, der er på vej til Jerusalem for at generobrer det hellige land. De får overtalt de to til at følge dem på deres rejse, men ikke lang tid efter at have sat sejl, støder de på en nådesløs tågebanke og derfra begynder de langsomt men sikkert rejsen hen imod fremmed land og vanvid.
”Valhalla Rising” er bestemt ikke en film der vil appellere til alle, i og med at den er en meget stille film. Dialogen er sparsom og action er der ikke meget af, men det der er, er til gengæld kort og brutalt, og læg dertil det rolige tempo som historien udfolder sig i og de fleste vil nok være stået af, men for dem af os som bliver, venter der en spændende og udfordrende rejse ind i menneskets mørkeste afkroge.
Filmen føles på mange måder som en vikingefilm på syre, hvor sindssygen langsomt sniger sig ind på seeren, ligesom den gør med vores hovedpersoner, og inspirationen fra Werner Herzogs ”Aguirre, Der Zorn Gottes” er ikke svær at se.
Bestemt anbefalelsesværdig, hvis man er frisk på at give den en chance.
Men den her film, gjorde mig bange på mange tidspunkter og hovedårsagen er Jackie Early Halyes skræmmende og fede grin, bare hans stemme giver kuldegysninger.
Den er godt skruet sammen, og de andre gør det meget godt men Jackie skal sku have alt kredtiten kæft han er en fed skuespiller, så ham første gange som Rorsach i Watchmen, derefter Shutter Island og det her er min tredje film med ham.
Han kan skræmme end, spille godt, grine ondskabsfuldt at man ikke kan andet end at lukke for ørene.
Jeg er en sart sjæl angående gys, så ikke i må ikke drille mig :(
5/6, Den er god, skræmmende, giver en kuldegysninger, chocks og bare rigtig godt udført.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Jeg kan simpelthen ikke huske hvad filmen hedder!!
Hvis i vil hjælpe mig så vil jeg kunne sove bedre om natten. Det er en film jeg så da jeg var yngre og har tænkt på den ret meget siden. Men kan ikke huske den Filmen er egentlig ret dårlig, men den handler om denne gut som finder en tingst i en gyde så vidt jeg husker. Når han trykker på den eller aktivere den bliver han omhyllet af en dragt som giver ham superkræfter, eller han bliver super sej til Kung-fu. Der er også nogen andre fyre som jagter ham, men så tager han dragten på og smadrer ham. Er der nogen der kan huske hvad den hedder? Det irritere mig meget at jeg ikke kan huske den!!
#8251 NightHawk 14 år siden
Mange tak skal du have. :)
De to trailers til Kenneth Angers film er ret fedt redigeret og bliver ekstra dragende tilsat Bobby Beausoleils score, som er fra "Lucifer Rising". Og ved at sammensætte det på den måde så følger folkene bag jo i virkelighedens Angers egen opskrift, hvilket er ret genialt. Kan kun på det varmeste anbefale at tjekke Blu-Ray udgivelsen ud, som kan købes meget billigt, indholdet taget betragtning, hos amazon.uk.
Hvis man så har mod på mere så kan både Bill Landis biografi om Kenneth Anger, samt Angers egne bøger "Hollywood Babylon I & II" også anbefales at få fat på.
http://www.amazon.com/Anger-Unauthorized-Biography...
http://www.amazon.com/Hollywood-Babylon-Legendary-...
#8252 Collateral 14 år siden
#8253 Bobby Singer 14 år siden
Da den stærke og frygtindgydende slavekriger One Eye flygter fra sit fangeskab, sammen med en lille dreng, går der ikke længe før de støder på en gruppe kristne vikinger, der er på vej til Jerusalem for at generobrer det hellige land. De får overtalt de to til at følge dem på deres rejse, men ikke lang tid efter at have sat sejl, støder de på en nådesløs tågebanke og derfra begynder de langsomt men sikkert rejsen hen imod fremmed land og vanvid.
”Valhalla Rising” er bestemt ikke en film der vil appellere til alle, i og med at den er en meget stille film. Dialogen er sparsom og action er der ikke meget af, men det der er, er til gengæld kort og brutalt, og læg dertil det rolige tempo som historien udfolder sig i og de fleste vil nok være stået af, men for dem af os som bliver, venter der en spændende og udfordrende rejse ind i menneskets mørkeste afkroge.
Filmen føles på mange måder som en vikingefilm på syre, hvor sindssygen langsomt sniger sig ind på seeren, ligesom den gør med vores hovedpersoner, og inspirationen fra Werner Herzogs ”Aguirre, Der Zorn Gottes” er ikke svær at se.
Bestemt anbefalelsesværdig, hvis man er frisk på at give den en chance.
5/6
#8254 Batsy 14 år siden
Nu skal jeg sige at jeg aldrig har set Orginalen.
Men den her film, gjorde mig bange på mange tidspunkter og hovedårsagen er Jackie Early Halyes skræmmende og fede grin, bare hans stemme giver kuldegysninger.
Den er godt skruet sammen, og de andre gør det meget godt men Jackie skal sku have alt kredtiten kæft han er en fed skuespiller, så ham første gange som Rorsach i Watchmen, derefter Shutter Island og det her er min tredje film med ham.
Han kan skræmme end, spille godt, grine ondskabsfuldt at man ikke kan andet end at lukke for ørene.
Jeg er en sart sjæl angående gys, så ikke i må ikke drille mig :(
5/6, Den er god, skræmmende, giver en kuldegysninger, chocks og bare rigtig godt udført.
#8255 Sweetiebellefan 14 år siden
Typisk Tim Burton animations film, hvor jul og Halloween ikke er en god kombination.
Fortjente flere Oscars end bare effekter.
10/10
#8256 misuma 14 år siden
Genså også remaken The Day The Eath Stood Still - Husker den som var den værre.
Næste stop...Wargames :P
#8257 Skeloboy 14 år siden
Enig :)
#8258 Stilund 14 år siden
Hvis i vil hjælpe mig så vil jeg kunne sove bedre om natten. Det er en film jeg så da jeg var yngre og har tænkt på den ret meget siden. Men kan ikke huske den
Filmen er egentlig ret dårlig, men den handler om denne gut som finder en tingst i en gyde så vidt jeg husker. Når han trykker på den eller aktivere den bliver han omhyllet af en dragt som giver ham superkræfter, eller han bliver super sej til Kung-fu. Der er også nogen andre fyre som jagter ham, men så tager han dragten på og smadrer ham. Er der nogen der kan huske hvad den hedder? Det irritere mig meget at jeg ikke kan huske den!!
Håber i kan hjælpe!
#8259 Riqon 14 år siden
Guyver. Den er baseret på en glimrende anime.
#8260 Stilund 14 år siden
Det er den Tak tak!!!