Dette var min første Pedro Almodóvar-film, men jeg kan allerede nu love at det bestemt ikke bliver den sidste. Jeg var fuldstændigt opslugt af "La mala educación", som jeg fandt afsindigt fremragende og virkeligt veleksekveret hele vejen igennem. Det er en velskrevet, uhyre interessant og spændende film, som også på fremragende vis håndterer sit meta-lag, med film inde i en film. Gael García Bernal er, som han altid er fristes man til at sige, fantastisk. Han bliver ved med at imponere mig, og er efterhånden en af mine favoritskuespillere. Fele Martínez, Lluís Homar og i det hele taget resten af castet, er også fremragende og velvalgt til diverse roller. Det er en romance, en thriller, et mysterie og et drama, alt sammen på samme tid og nærmest perfekt håndteret.
9/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg har været halv sløj i dag, så har fået set lidt film.
Dracula (1958) Nu vil jeg ikke skrive en længere afhandling, men bare sige at jeg havde stor fornøjelse med denne film. Vel er effekterne ikke just fantastiske, men Christopher Lee er god i titelrollen, og de øvrige skuespillere, med Peter Cushing i front, klarer sig også godt. Det er tydeligt at filmen er lavet på et lavt budget, men den har sin egen charme, og bestemt et kig eller flere værd.
Dial M for Murder af Alfred Hitchcock Jeg var ved at være småangst for at jeg var for ukritisk overfor Hitchcock, men jeg kan da afslører at denne film bestemt ikke er på højde med "Vertigo", "Psycho" & "The Birds". Denne film mindede mig mest af alt om et afsnit af Columbo, uden Columbo. Til filmens forsvar skal det dog sige at den teknisk er god, og bestemt ikke er kedelig. Ideen og setuppet er da også meget interessant, men sammenlignet med hvad instruktøren iøvrigt har præsteret er denne film langt bagud. Den havde dog Hitchcock stemning (if there is such a thing).
Jeg så endnu en film til aften, men det er en top 60 film, så den kommer der anmeldelse af senere.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Dial M for Murder af Alfred Hitchcock Jeg var ved at være småangst for at jeg var for ukritisk overfor Hitchcock, men jeg kan da afslører at denne film bestemt ikke er på højde med "Vertigo", "Psycho" & "The Birds". Denne film mindede mig mest af alt om et afsnit af Columbo, uden Columbo. Til filmens forsvar skal det dog sige at den teknisk er god, og bestemt ikke er kedelig. Ideen og setuppet er da også meget interessant, men sammenlignet med hvad instruktøren iøvrigt har præsteret er denne film langt bagud. Den havde dog Hitchcock stemning (if there is such a thing).
Helt enig. Den er bestemt god, men slet ikke på niveau med de bedste fra Hitchcock. Jeg gav den vist selv 4/6 dengang jeg fik den set.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Så blev endnu en af de film, jeg har været skuffet over mig selv for at have glemt at se, set.. Og det er da helt sikkert en af de film, jeg regner med at skulle se igen.
Ikke mindst fordi det er en af de film, hvor slutningen åbner op for en million forskellige fortolkninger.. Og et gensyn er nok at foretrække, før man begynder at komme med sin egen..
Men en sjov lille størrelse, der overraskede mig lidt. De første 10-15 minutter imponerede mig ellers ikke, men oplevelsen blev bedre, som filmen skred frem.
7/10 - og det er en karakter, som med lethed kan ændre sig (både op og ned) når jeg på et tidspunkt får set filmen igen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Dial M for Murder af Alfred Hitchcock Jeg var ved at være småangst for at jeg var for ukritisk overfor Hitchcock, men jeg kan da afslører at denne film bestemt ikke er på højde med "Vertigo", "Psycho" & "The Birds".
Haha, småangst for at kunne lide hans film! ;-)
Jeg er helt enig med dig i, at ''Dial M for Murder' er en god film uden at ligge på højde med hans bedste. Blandt hans øvrige film finder jeg 'Family Plot' decideret dårlig og (eksempelvis) 'The Man Who Knew Too Much', 'The Wrong Man' og 'To Catch a Thief' ret ordinære eller gennemsnitlige - ligesom 'Dial M for Murder'.
Collateral(8284) skrev:
Denne film mindede mig mest af alt om et afsnit af Columbo, uden Columbo. Til filmens forsvar skal det dog sige at den teknisk er god, og bestemt ikke er kedelig. Ideen og setuppet er da også meget interessant, men sammenlignet med hvad instruktøren iøvrigt har præsteret er denne film langt bagud.
Kunne ikke være mere enig.
Collateral(8284) skrev:
Den havde dog Hitchcock stemning (if there is such a thing).
#8281 HonoDelLoce 14 år siden
Overvejede også at slappe hende lidt rundt, men jeg synes bare ikke, at milkshake-talen ville passe særlig godt ind.. ! :)
#8282 Kruse 14 år siden
Dette var min første Pedro Almodóvar-film, men jeg kan allerede nu love at det bestemt ikke bliver den sidste. Jeg var fuldstændigt opslugt af "La mala educación", som jeg fandt afsindigt fremragende og virkeligt veleksekveret hele vejen igennem. Det er en velskrevet, uhyre interessant og spændende film, som også på fremragende vis håndterer sit meta-lag, med film inde i en film. Gael García Bernal er, som han altid er fristes man til at sige, fantastisk. Han bliver ved med at imponere mig, og er efterhånden en af mine favoritskuespillere. Fele Martínez, Lluís Homar og i det hele taget resten af castet, er også fremragende og velvalgt til diverse roller. Det er en romance, en thriller, et mysterie og et drama, alt sammen på samme tid og nærmest perfekt håndteret.
9/10
#8283 Bruce 14 år siden
Sippe :)
Den er markeret tak :)
#8284 Collateral 14 år siden
Dracula (1958)
Nu vil jeg ikke skrive en længere afhandling, men bare sige at jeg havde stor fornøjelse med denne film. Vel er effekterne ikke just fantastiske, men Christopher Lee er god i titelrollen, og de øvrige skuespillere, med Peter Cushing i front, klarer sig også godt. Det er tydeligt at filmen er lavet på et lavt budget, men den har sin egen charme, og bestemt et kig eller flere værd.
Dial M for Murder af Alfred Hitchcock
Jeg var ved at være småangst for at jeg var for ukritisk overfor Hitchcock, men jeg kan da afslører at denne film bestemt ikke er på højde med "Vertigo", "Psycho" & "The Birds". Denne film mindede mig mest af alt om et afsnit af Columbo, uden Columbo. Til filmens forsvar skal det dog sige at den teknisk er god, og bestemt ikke er kedelig. Ideen og setuppet er da også meget interessant, men sammenlignet med hvad instruktøren iøvrigt har præsteret er denne film langt bagud. Den havde dog Hitchcock stemning (if there is such a thing).
Jeg så endnu en film til aften, men det er en top 60 film, så den kommer der anmeldelse af senere.
#8285 Wangsgaard 14 år siden
Smukt :D
#8286 HonoDelLoce 14 år siden
Tak :P
#8287 Kruse 14 år siden
Helt enig. Den er bestemt god, men slet ikke på niveau med de bedste fra Hitchcock. Jeg gav den vist selv 4/6 dengang jeg fik den set.
#8288 Collateral 14 år siden
#8289 HonoDelLoce 14 år siden
Så blev endnu en af de film, jeg har været skuffet over mig selv for at have glemt at se, set.. Og det er da helt sikkert en af de film, jeg regner med at skulle se igen.
Ikke mindst fordi det er en af de film, hvor slutningen åbner op for en million forskellige fortolkninger.. Og et gensyn er nok at foretrække, før man begynder at komme med sin egen..
Men en sjov lille størrelse, der overraskede mig lidt. De første 10-15 minutter imponerede mig ellers ikke, men oplevelsen blev bedre, som filmen skred frem.
7/10 - og det er en karakter, som med lethed kan ændre sig (både op og ned) når jeg på et tidspunkt får set filmen igen..
#8290 BN 14 år siden
Haha, småangst for at kunne lide hans film! ;-)
Jeg er helt enig med dig i, at ''Dial M for Murder' er en god film uden at ligge på højde med hans bedste. Blandt hans øvrige film finder jeg 'Family Plot' decideret dårlig og (eksempelvis) 'The Man Who Knew Too Much', 'The Wrong Man' og 'To Catch a Thief' ret ordinære eller gennemsnitlige - ligesom 'Dial M for Murder'.
Kunne ikke være mere enig.
There is!!! ;-)