Gravatar

#8311 Collateral 14 år siden

#8310: Ovenpå The Nostalgia Critics anmeldelse ville jeg ikke forvente at det var nogen særlig god film. Aprilsnar?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8312 Skeloboy 14 år siden

Hehe, måske lige åbenlys nok :)
Gravatar

#8313 dyg 14 år siden

Gladiator

Har lige genset denne film, og jeg må indrømme, at den vandt rigtig meget ved dette gennemsy.... Nej, undskyld, jeg kan ikke holde masken. Dette ynkelige forsøg på en aprilsnar er hermed aflyst.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8314 Collateral 14 år siden

#8312: Havde jeg ikke set anmeldelsen havde jeg ikke kendt filmen. Så havde jeg sikkert et skænket det en tanke. Det havde jeg dog, og hvem kan nogensinde glemme scener som [url=
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8315 Kruse 14 år siden

La leggenda del pianista sull'oceano (The Legend 1900)

Efter at have set en enkelt film tidligere som var instrueret af Giuseppe Tornatore, nemlig den fantastiske "Nuovo Cinema Paradiso", havde jeg forholdsvis store forventninger til "The Legend of 1900". Og den indfriede ganske godt disse forventninger, selvom at den dog ikke helt kan måle sig med "Nuovo Cinema Paradiso". Men mindre kan jo også sagtens gøre det :)

Hvis man kort skal forklar filmens setup, så handler den om et forældreløst barn der bliver fundet ombord på et skib af en af de fattige kularbejdere. Barnet er født på skibet og efterladt af sine forældre, så barnet har ikke nogen reel nationalitet. Den fattige kularbejder Danny Boodman tager ham til sig og opdrager ham. Barnet får navnet Danny Boodman T.D. Lemons 1900, eller bare 1900 som alle kalder ham. Efter et uheld hvor den ældre Danny Boodman dør, står 1900 nu uden nogen grund til at være på skibet. Men da 1900 sætter sig ved klaveret og begynder at spille det fineste musik, vælger kaptajnen at beholde ham ombord som pianist. Derefter springer historien til et tidspunkt hvor 1900 er voksen og gang på gang udviser sine evner i klaverspillets kunst med de smukkeste melodier.

Hvis man allerede har set "Nuovo Cinema Paradiso", så kan man hurtigt genkende den lette tone i "The Legend of 1900". Om det er noget der går igen i alle Giuseppe Tornatore's film skal jeg ikke kunne sige, men han det fungerer rigtigt godt til den næsten eventyragtige historie. Tim Roth er rigtig god i hovedrollen som 1900, og man ærgrer sig næsten over at han ikke har fået mange flere hovedroller i film som denne.

Det er alt i alt en eventyrlig historie, i en glimrende film, med en ligeså glimrende Tim Roth og fyldt til randen med smuk musik.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8316 misuma 14 år siden

Ahem "host host"... Jeg så HOP i biografen, men sig det ikke til nogen. Den sniger sig op på to stjerner, men mest fordi det er en børnefilm som bl.a. viser en blues-performance af Red Hot Chilli Peppers's Higher Ground og musik fra 90'er banden Hole. Rock on!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#8317 Bruce 14 år siden

#8315 Tak, den bliver lige tilføjet "se efter" listen :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8318 BN 14 år siden

Kruse (8315) skrev:
La leggenda del pianista sull'oceano (The Legend 1900)

Efter at have set en enkelt film tidligere som var instrueret af Giuseppe Tornatore, nemlig den fantastiske "Nuovo Cinema Paradiso", havde jeg forholdsvis store forventninger til "The Legend of 1900". Og den indfriede ganske godt disse forventninger, selvom at den dog ikke helt kan måle sig med "Nuovo Cinema Paradiso". Men mindre kan jo også sagtens gøre det :)

Hvis man kort skal forklar filmens setup, så handler den om et forældreløst barn der bliver fundet ombord på et skib af en af de fattige kularbejdere. Barnet er født på skibet og efterladt af sine forældre, så barnet har ikke nogen reel nationalitet. Den fattige kularbejder Danny Boodman tager ham til sig og opdrager ham. Barnet får navnet Danny Boodman T.D. Lemons 1900, eller bare 1900 som alle kalder ham. Efter et uheld hvor den ældre Danny Boodman dør, står 1900 nu uden nogen grund til at være på skibet. Men da 1900 sætter sig ved klaveret og begynder at spille det fineste musik, vælger kaptajnen at beholde ham ombord som pianist. Derefter springer historien til et tidspunkt hvor 1900 er voksen og gang på gang udviser sine evner i klaverspillets kunst med de smukkeste melodier.

Hvis man allerede har set "Nuovo Cinema Paradiso", så kan man hurtigt genkende den lette tone i "The Legend of 1900". Om det er noget der går igen i alle Giuseppe Tornatore's film skal jeg ikke kunne sige, men han det fungerer rigtigt godt til den næsten eventyragtige historie. Tim Roth er rigtig god i hovedrollen som 1900, og man ærgrer sig næsten over at han ikke har fået mange flere hovedroller i film som denne.

Det er alt i alt en eventyrlig historie, i en glimrende film, med en ligeså glimrende Tim Roth og fyldt til randen med smuk musik.

8/10

Glæder mig at se endnu en, der har fundet denne perle af en film.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8319 Bruce 14 år siden

#8318 Havde du anbefalet den?!?!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#8320 BN 14 år siden

Bruce (8319) skrev:
#8318 Havde du anbefalet den?!?!

Hmm ... det går "rigtigt godt" for mig i disse dage, skal jeg love for! ... Svaret er både ja og nej:

Nej, eftersom jeg glemte, at jeg endnu ikke er nået til den på min Top 200. Og ja, men kun i en kort kommentar andetsteds, som der næppe er mange der har bidt mærke i.

... Og af samme årsag kan min kommentar til dig nu kun læses, hvis man ser hvilke rettelser, jeg har lavet til #8318. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: