#8326 Jeg er forholdsvis enig med din anmeldelse af Harry Potter and the Deathly Hallows part 1, men hvordan i al verden har du fået fat på blu-ray'en allerede?
#8330 Det har jeg heller ikke, for jeg har ikke bestilt den. Har lånt 3 3D titler på Recordere og været forbi min kammerat efter den spanske BD udgave, hvis kæreste ofte skaffer titler.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Ah, okay. Så er jeg med. :) Du skal have tak for anmeldelsen i hvert fald. Nu glæder jeg mig endnu mere til, at blu-ray'en kommer med posten om en uges tid.
#8333 Jeg kunne også tænke mig at gense den, men jeg tror jeg er ude i at vente på den samlede boks og derfor et år eller 1½ mere :( Jeg kunne dog rigtig godt have tænkt mig at beholde denne en uges tid mere som demo :(
#8326 Det er muligt at du allerede har skrevet den her i sted (uden at jeg har lagt mærke til den), men kunne du lave en lignende teknisk gennemgang af 3D-versionen af "A Christmas Carol"? :) Jeg skal nok lade være med at hænge den op i biografen ;P
Hvad der imponerede mig mest var dybdeforskel og det totale fravær af ghosting og crosstalk, som gav en skarphed og detaljegrad jeg aldrig har set før i 3D. Intet har til dato overbevist mig om, at 3D ikke blot var "udvalgt 3D", men størrelsesforholdet i scenerne i A Christmas Carol, imponerer mig.
A Christmas Carol er meget skarp og så formår den trods solbrillerne, at arbejde med et imponerende sortniveau, hvori detaljerne popper frem. Jeg kan måske endnu bedre sætte ord på den største forskel nu, efter at have oplevet Avatar og Piranha og det er i de sekvenser, hvor der sker meget, ofte involverende action, panoreringer, hurtige klip og bevægelser, så kommer der denne følelse af en smule "diffushed", som om øjnene kæmper for at "følge med" og har besvær med at fastholde skarphed og detaljer, hvilket jeg indtil videre tillægger, at det endnu er svært at lave en 100% synkronisering af de to billeder, med de hidtidige kameraer.
Under hele A Christmas Carol, er oplevelsen skarp, detaljerig og der er ingen "kamp" for at fastholde det jeg føler ved en normal 2D oplevelse, at man kan slappe af under oplevelsen og ikke skal koncentrere sig mere. Det kan sagtens være et problem for dem, som HAR problemer med 3D materiale i det hele taget, men det er så langt, den bedste titel jeg har set og den imponerer mig endnu. Dybden i hele "mise en scene" og alle elementer heri, det er sgu godt klaret.
Jeg kunne også rigtig godt tænke mig den samlede boks på Blu-ray. Men nu har jeg allerede 1-6 på DVD, samt hele familien også gerne vil se den, og jeg er den eneste med en Blu-ray afspiller, hvilket gør Tripe-play udgivelsen lukrativ for mig. Så jeg kan ikke rigtig vente. At jeg så sikkert køber hele boksen omkring jul (jeg regner stærkt med, at Harry Potter and the Deathly Hallows: part 2 når ud til julesalget, kig evt. på Goblet of Fire hvis udgivelsesdato minder er næsten identisk).
#8331 Kiksmann 14 år siden
-
#8332 Bruce 14 år siden
#8333 MMB 14 år siden
Ah, okay. Så er jeg med. :) Du skal have tak for anmeldelsen i hvert fald. Nu glæder jeg mig endnu mere til, at blu-ray'en kommer med posten om en uges tid.
#8334 Bruce 14 år siden
#8335 Michael Andersen 14 år siden
#8336 BN 14 år siden
Ja, så afgjort.
#8337 Bruce 14 år siden
Hvad der imponerede mig mest var dybdeforskel og det totale fravær af ghosting og crosstalk, som gav en skarphed og detaljegrad jeg aldrig har set før i 3D. Intet har til dato overbevist mig om, at 3D ikke blot var "udvalgt 3D", men størrelsesforholdet i scenerne i A Christmas Carol, imponerer mig.
A Christmas Carol er meget skarp og så formår den trods solbrillerne, at arbejde med et imponerende sortniveau, hvori detaljerne popper frem. Jeg kan måske endnu bedre sætte ord på den største forskel nu, efter at have oplevet Avatar og Piranha og det er i de sekvenser, hvor der sker meget, ofte involverende action, panoreringer, hurtige klip og bevægelser, så kommer der denne følelse af en smule "diffushed", som om øjnene kæmper for at "følge med" og har besvær med at fastholde skarphed og detaljer, hvilket jeg indtil videre tillægger, at det endnu er svært at lave en 100% synkronisering af de to billeder, med de hidtidige kameraer.
Under hele A Christmas Carol, er oplevelsen skarp, detaljerig og der er ingen "kamp" for at fastholde det jeg føler ved en normal 2D oplevelse, at man kan slappe af under oplevelsen og ikke skal koncentrere sig mere. Det kan sagtens være et problem for dem, som HAR problemer med 3D materiale i det hele taget, men det er så langt, den bedste titel jeg har set og den imponerer mig endnu. Dybden i hele "mise en scene" og alle elementer heri, det er sgu godt klaret.
#8338 MMB 14 år siden
Jeg kunne også rigtig godt tænke mig den samlede boks på Blu-ray. Men nu har jeg allerede 1-6 på DVD, samt hele familien også gerne vil se den, og jeg er den eneste med en Blu-ray afspiller, hvilket gør Tripe-play udgivelsen lukrativ for mig. Så jeg kan ikke rigtig vente.
At jeg så sikkert køber hele boksen omkring jul (jeg regner stærkt med, at Harry Potter and the Deathly Hallows: part 2 når ud til julesalget, kig evt. på Goblet of Fire hvis udgivelsesdato minder er næsten identisk).
#8339 Skeloboy 14 år siden
Vil lige give en karakter mindre, men ellers er jeg ret enig i din anmeldelse. Absolut en flot film.
#8340 MMB 14 år siden