Gravatar

#8341 Batsy 14 år siden

8340# Directors cut vil jeg forslå :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8342 Collateral 14 år siden

#8339: Skal nok se filmen engang til før jeg begynder at skrige mesterværk udover det hele, men var ret overvældet over brugen af billed og lyd, til at skabe symbolsk dybde, i en ellers simpel historie.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8343 loki 14 år siden

Harry Potter And Deathly Hallows Part 1

Præsterede at se næsten 1½ time før jeg gav op.

Jeg har aldrig læst bøgerne og har tidligere kun set de 2 første film i denne serie, men pga. overvejende gode anmeldelser besluttede jeg giv den en chance. Ak, hvilken fiasko. For en udenforstående er Potter-universet nærmest umuligt at springe ind i, pga. manglende viden om tidligere begivenheder, men også mange af deres ord, sætninger og referencer er på grænsen til det rene volapyk.

Jeg skal ikke kunne sige hvordan Potter-universet fungere i bogform, men som film virker det hele som en bizar illusion - kunstigt - hvor grundlæggende fysik ophæves og manipuleres efter behov. Alt er konstant magisk, og man længes konstant efter noget bekendt og virkeligt som måske for et splitsekund kan gøre handlingen vedkommen - men frem kommer wanden igen og igen.

Dertil kommer en rodet historie hvor vi skifter scene og retning hvert andet sekund. Filmen indleves med at Harry skal flygte, da denne Voldemort af ukendte årsager ønsker at dræbe ham, men hvis Harry skal have så meget hjælp, hvorfor var han alene til at starte med? Er huset et magisk hus hvor ingen mugsomething kan dræbe ham? Hvorfor så ikke bare blive der? Nå, men flygte skal de, og det på en magisk fucking flyvende motorcykel med sidevogn, og nogen vi åbenbart er ligeglade med dør under flugten, og Harry beslutter sig så for at forlade dem, men bliver lige overtalt til at blive alligevel (den havde han vist ikke gennemtænkt), og nå ja han skal jo også giftes (???) i et stort, magisk havetelt selvom de er på flugt og skal gemme sig, og da det går galt så kan de åbenbart godt teleportere hele tiden uden at blive fundet. Suk.

Denne film have en mørkere tone, og jovist og bevares vores protagonister kommer da i vælten, men det hele virker stadigvæk meget, meget ufarligt og komplet uvirkeligt.

Som sagt, hvis man springer direkte ind her, så er alt en stor gang rod, og de fucking wands ser noget så nederdrægtigt ufrivillige komiske ud.

Deres skuespil virker også ekstremt forkrampet og.... nej fuck it. Det univers er bare overhovedet ikke min kop engelsk te.

Næ, hvis man nu kombineret en smule magi med et realistisk univers som det præsenteret i Winters Bone, så ville man få en langt mere ægte oplevelse.
www.peakoil.dk
Gravatar

#8344 fubar 14 år siden

Mener at Ridley Scott på kommentarsporet siger, at den originale version ER "director's cut". Forstået på den måde, at modsat Kingdom of Heaven og Blade Runner, så er biografudgaven af Alien den film han fra start ønskede at lave.

Derfpr er det også den du burde se.

Naturligvis skla du se den igen.... og igen og igen og igen....
Gravatar

#8345 BN 14 år siden

loki (8343) skrev:
det hele virker stadigvæk ..... komplet uvirkeligt.

Et eventyr der virker uvirkeligt? Det er da fuldstændig uhørt!?!?!?!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8346 Collateral 14 år siden

#8343: Beklager, men har du ikke set filmen til ende kan jeg ikke rigtigt tage anmeldelsen seriøst. Derudover sidder jeg og tænker på at det er meget tydeligt at du ikke har set de andre film? Det lyder til at der henvises til mange ting, som man skal have set de seneste film for at kunne følge. Med hensyn til at mere realistiske ting ophæves, ligger det jo en smule til genren, og personligt synes jeg faktisk Deathly Hallows P1 nedspiller magien så meget så muligt, hvilket får det til at virke mere voldsomt når det bruges.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8347 elwood 14 år siden

Jeg vil sige hvis man kun har set de toførste film, så forstår jeg godt der kan være mange spørgsmål, jeg har heller selv læst bøgerne men ham har en god ven, som jeg har set alle filmene med, og historien er som ikke så indviklet synes jeg.

den sidste film første del understreger blot hvilken fare der er på færde for Harry og hans venner, det er ikke kiddie leg mere, de er ikke små og uskyldige børn, folk dør omkring dem, Harry er vokset op, og må stå til ansvar for den opgave der er pålagt ham.

Og det er nu ikke ham der skal giftes, han er blot med til brylluppet.

Jeg synes det er gode underholdende film, de svinger lidt i kvalitet, men synes virkelig de er begyndt og blive spændende her i de sidste film, glæder mig meget til og se afslutningen på den her i år 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8348 HonoDelLoce 14 år siden

Så du vil altså, at alle Harry Potter-filmene skal forklare de samme ord, opsummere historieren i de foregående film og i det hele taget gøre det let at komme ind i, uden at se de foregående film? Come on..

Og man skal altså ikke brokke sig over at en film omhandlende en teenage-troldmand og hans ophold på en troldmandsskole foregår i en "uvirkelig" verden, med en masse magisk indhold..

Og så skal man da slet slet ikke anmelde film, man ikke har set til ende.. Man anmelder jo heller ikke f.eks. kun et halvt maleri..

Og nej, det siger jeg ikke som fanboy - jeg er SÅ træt af ALT der har med Harry Potter at gøre, og har kun gennemset dem for mine små brødres skyld..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8349 Skeloboy 14 år siden

Collateral (8346) skrev:
Beklager, men har du ikke set filmen til ende kan jeg ikke rigtigt tage anmeldelsen seriøst.

Hehe, den diskussion skal vi ikke tage igen...men jeg mener godt, man kan lave en fin anmeldelse, selvom man ikke har set hele filmen...
Gravatar

#8350 elwood 14 år siden

Det var trods alt mere han fik set end That guy from var det Horrosiden.dk ? eller noget i den stil 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: