Gravatar

#8471 Collateral 14 år siden

David Lynchs "Lost Highway":

Jeg holder mig lige fra at forsøge mig med et resume af filmen. Selvom jeg faktisk var overrasket over at filmen var så relativt straight forward. Min oplevelse med denne film var min første Lynch film, og jeg havde forventet at filmen ville være meget svær at følge, hvilket jeg faktisk ikke synes den var. Selvfølgelig har den mange lag, men som førstegangs syn var det bestemt ikke umuligt at nyde historien uden at blive snotforvirret. Nok om det. Filmen er virkelig fed. Særligt er der nogle fantastiske billeder deri, og en ret dygtig klipning. Instruktionen, skuespillet og historien kan der heller ikke rigtig sættes en finger på. Og så er Patricia Arquette nok en af de smukkeste skuespillerinder nogensinde. Jeg vil ikke rigtig give en karakter, for det kræver trods alt nok et gensyn. Men den ligger formentlig oppe i toppen af skalaen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8472 Skeloboy 14 år siden

#8471 - uh, første Lynch-film? Nice...du kan roligt se alt, hvad han har lavet...måske med undtagelse af Dune, men den husker jeg ikke så godt.

Og jeg tror, du vil blive ret så overrasket, når du ser hvor forskellige hans film er...

Men Elefantmanden og Mulholland Drive er mesterværker. The Straight Story er ret så fed også, og det er rent livsvisdom på film. Blue Velvet er også en dyster og lettere surrealistisk film, som også skal ses...

Det vil være mine fire anbefalinger, men alt af ham kan ses

Gravatar

#8473 Muldgraver 14 år siden

Min Lynch-anbefaling må være Eraserhead.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#8474 Collateral 14 år siden

#8472 & 8473: Jeg skal nok lige skrive dem på huskelisten. Allesammen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8475 Kruse 14 år siden

Rocky Balboa

Jeg har faktisk kun set den første "Rocky"-film, og det er faktisk en glimrende 70'er film, som jeg satte stor pris på. Men jeg har aldrig rigtigt haft den store trang til at opsøge de andre film i serien, men da jeg faldt over den nyeste film "Rocky Balboa" til 10 kroner, tænkt jeg at den kunne være udemærket underholdning. Den havde trods alt også fået ganske positiv respons og god kritik.

Nu har jeg så set den, og jeg må sige at jeg er forbløffet. Jeg er forbløffet over den positive kritik, da jeg rent ud sagt synes at den var elendig. Dialogen er dårlig og skuespillet er ligeså. Jeg krummede tæer sådan cirka hvert andet minut. Den var virkelig opslidende og kedelig at komme igennem, og selv den mindste interesse jeg fik ud af at se Rocky bokse igen, men bliver fuldstændig ødelagt af filmens håndværk.

3/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8476 Sweetiebellefan 14 år siden

Village of the Damned (1995)

En uhyggelig skygge flyver over en idyllisk amerikansk landsby, og det giver fødsel til nogen underlige børn fra en anden verden.

Ikke 12 Oscars værd, men et kig værd for 90er kitsch.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8477 IK 14 år siden

Kruse (8475) skrev:
Dialogen er dårlig og skuespillet er ligeså.

Har vi set samme film? ;-) Jeg er stor fan af Rocky, og synes netop at 6'eren er seriens anden bedste. I modsætning til dig, synes jeg, at dialogen og skuespillet er aldeles fremragende, og 'begravelses' scenen er efter min mening seriens mest rørende øjeblik. Der er emotionelt engagerende og Stallonens indlevelse i den rolle er fantastisk overbevisende.

Mine bedømmelser af Rocky-filmene:

Rocky 6/6
Rocky Balboa 5/6
Rocky 2 5/6
Rocky 4 4/6
Rocky 3 4/6
Rocky 5 3/6
Gravatar

#8478 Batsy 14 år siden

Sylvester Stallone Bevidste at han kunne andet end at banke mænd til plukfisk og han bevidste det i Rocky 6 gjorde det med stil!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8479 Nicki52 14 år siden

Summer of Fear

Rachel har en dejlig familie, en dejlig hest, en dejlig bedste veninde og en dejlig kæreste. Men hendes mors søster og mand kører galt med barnepigen, så står deres datter uden famile. Hun hedder Julia og er Rachel kusine, som hun sidste gang så, da de var helt små. De finder hurtig ud af at hendes hest Stardance, i hvert fald ikke kan lide Julia. Men hun virker okay. Julia møder alle Rachels venner og familie, og får sig charmet ind på dem. Rachel synes der noget mærkeligt ved Julia. I hvert fald mærkelig hun lige pludselig får nældefeber når hun skal til bal med Mike. Julia må tage med istedet for. Rachel synes det er mærkeligt at alle er betaget af hende. Men da familie og venner begynder at lide Julia bedre end hende, ved hun at Julia er en heks. Bare hun kan bevise før det er forsent.

En af Wes Craven første film, hans første tv-film. Han skaber noget uhygge og får skuespillerne til at spille nogen lunde. Jeg var ved at dø af grin af Linda Blairs hår. Krøllet og så stort. Filmen har en god handling og en rigtig god slutscene, som bliver brugt i mange gysere og thrillere. Rigtig god film, glæder mig til at se hans debut. 4 ud 6 stjerner.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#8480 Bobby Singer 14 år siden

The Sopranos – Sæson 1

En tv-serie om gangstere uden alle de platte one-liners eller typiske genreklichéer? Ja det er lige præcis hvad ”The Sopranos” er, så hvis man er ude efter at få sit gangsterfix i form af bunker af cocain eller tonsvis af likvideringer, så er man gået helt galt i byen.

”The Sopranos” undgår de stereotypiske træk ved genren og præsenterer os i stedet for en række sympatiske karakterer i en usympatisk verden. Det er netop den nedtonede fremstilling af miljøet og karaktergalleriet der gør serien så seværdig og forfriskende sammenlignet med resten af sine artsfæller.

Alle de involverede foran kameraet yder en eminent indsats og ikke en eneste karakter falder igennem som utroværdig eller kedelig. Den måde som Tony, i form af Gandolfini, nærmest tvinger ordene ud overfor psykologen Jennifer Melfi, i pilotafsnittet, siger alt om hvor påpasselig han er.

Det er en ren fornøjelse at følge Sopranos familien igennem sæsonens 13 afsnit, der til trods for det kriminelle miljø, behandler flere hverdags- og familie problemer mere troværdigt end de fleste rendyrkede dramafilm og serier.

6/6 eller 10/10
Idjit

Skriv ny kommentar: