Gravatar

#8481 Collateral 14 år siden

Machete

Var godt underholdt og læner til at give filmen:

4/6
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8482 MBAD 14 år siden

Hvad fanden er det, Herzog kan? Jeg så Strozsek i går, hvilket var en fantastisk oplevelse. En idé der med en middelmådig instruktør bag roret var endt som kedelig socialrealisme, forvandles af Herzog til noget meget fyldigere, større og bedre. Selvfølgelig kan man pege på nogle af de meget rammende scener/situationer, men jeg synes samtidig, det er virkelig svært at sætte fingeren på, hvad der gør den film så god - og sådan skal det vel også helst være.
Gravatar

#8483 elwood 14 år siden

Fed serie, men er spændt på og høre din mening om seriens afslutning, som gav en del opmærksomhed 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8484 Lord Beef Jerky 14 år siden

#8482 Udover hans dokumentarfilm, er det faktisk også min favoritfilm af Herzog. Men du har ret, det er meget svært at definere, hvad det er, der gør hans film gode (selvom jeg personligt finder mange af hans film middelmådige). Han laver bare film på en lidt anden måde end de fleste I guess.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8485 Sweetiebellefan 14 år siden

Angels in the Outfield

En dreng ser engle under Baseball kampe, men han ønsker også en rigtig familie.

Typisk amerikansk feel good komedie.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8486 Batsy 14 år siden

The Pacific

Fuldstændig fantastisk mesterværk, og er på højde med dens ældre bror "Band of brothers". Steven Spielberg og Tom Hanks skal have den største respekt og samle disse fine instruktøre for at instruere sådan et smukt, rørende, blodigt og fantastisk oplevelse. Skuespillet er i top især de 3 hovedrolle indhavende er fremragende.

De sidste 4 episoder var dem der ramte mig mest, især den sidste fik mit hjerte til at skære dybt og man kunne næsten ikke holde masken og føle for de stakkels Marinesoldater. Den serie har ikke andet end at tænke på disse soldater der kæmpede bravt og ofredede liv og lemmer og ikke mindst af alt venskab og deres venner. Jeg respektere dem fuldt ud og ind, Japanske, Tyske, Amrikanske, Franske, Danske ja alle dem der kæmpede blot for deres land og familie. ( Nazisterne respektere jeg ikke) men de tyske soldater der vil kæmpe for deres land og familie og ikke for nazismen respektere jeg.

Jeg anbefaler dem til alle som ikke har set dem og i burde snart have fat i den fantatiske pris belønnede serie. Anbefaler os Band Of Brothers. Det er et must, meget bedre end Black Hawk down, Saving Private ryan og We were soldiers.

Et stort 6/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8487 Riqon 14 år siden

Dirty Harry
Virkelig en fed film med stærk underholdningsværdi if nothing more. Jeg tror, det er dens forholdsvis simple plot, der gør den så effektiv. Det er rogue cop vs utrættelig psykopat, og så blir det udført så upåklageligt, samtidig med at Clint Eastwood har en meget stærk karisma, selv i sin underspillede rolle som betjent, der egentlig ikke fatter, hvorfor han stadig gider - men som ikke desto mindre tændes af sin forkærlighed for "justice" (ja, retfærdighed, men det lyder så meget federe på engelsk). Scorpio minder mig lidt om Heath Ledgers Joker i sin vanvittige, manipulerende, sadistiske opførsel (og lange hår). Med andre ord, så er det de stærke karakterer, der gør dette til en god film, snarere end actionsekvenserne, som ellers heller ikke fejler noget. 5/6.

The Day the Earth Stood Still (2008)
Mens filmen i sig selv ikke er så dårlig, som man kunne have frygtet (i hvert fald kan jeg forestille mig langt værre resultater), så er den alligevel skyldig i at være en voldtægt af originalen. Intet af det jeg elskede fra den oprindelige film har overlevet. Humoren er droppet, til fordel for et utilfredsstillende drama, der aldrig kommer under huden på én, men som snarere virker ufrivilligt komisk. Keanu Reeves' version af Klaatu er en koldblodig massemorder, man ikke har en skid tilovers for, og drengen i denne version spilles af den irriterende Jaden Smith, og der opstår aldrig et bånd mellem de to, der tilnærmelsesvist kan hamle op med kemien mellem Klaatu og drengen i den originale. Sidehistorien om drengens afdøde far og hans forhold til sin mor er malplaceret og unødvendig sentimental. Jeg var også vred på nanobotterne, men det er så en mindre detalje. Det er nok bedst ikke at kende til originalen, når man ser den her, men omvendt er det synd at snyde sig selv for den oprindelige film. 2/6.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8488 Skeloboy 14 år siden

#8487 - ikke at jeg var i tvivl i forvejen...men er stadig helt sikker på, jeg bare springer over The Day The Earth Stood Still(2008)...:)

Originalen er fee'
Gravatar

#8489 Batsy 14 år siden

8487# Jaden smith er fremragende i The karete Kid og The Pursuit of happiness tror jeg den hedder, :)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8490 elwood 14 år siden

#8487 For ikke at tale om Lalo Schifrin's fantastiske score der understøtter filmen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: