Gravatar

#8491 Riqon 14 år siden

#8490 - Ja, også det! :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8492 loki 14 år siden

Ak, The Pacific fangede mig ikke tilnærmelsesvis som Band of Brothers gjorde. Fandt persongalleriet for diffust / skiftende, og vi kom derfor aldrig rigtig ind på livet af personer modsat BofB.

(At en af vores såkaldte helte hedder J.P. Morgan gjorde heller ikke tingene bedre lol).
www.peakoil.dk
Gravatar

#8493 Batsy 14 år siden

8492# Syndes nu Slegde, Snafu, Ack ack og Bob leckie historiene var det bedste, selvom de skiftede lidt meget og nogle gange savnede man de andre gutter. Skal have Band of Brothers og gense det igen. Men de der døde i Band for brothers havde ramte mig ikke. Dog 9 episode hvor man se de babyer forsvarløst ligge på jorden alene grædene er puha. Hader når små uskyldige børn dør i film og hunde :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8494 Takfornu 14 år siden

CPH:PIX - The Housemaid

Tænk en ekstra gang før du hyre en en husbestyrerinde ...

Der er her tale om et remake af den koreanske gyserklassiker 'The Housemaid' fra 1960 men nu er handlingen henlagt til en velhavende familie, et forkromet hjem, hvor en husbestyrerinde ansættes til at tage sig af parrets lille pige. Det viser sig hurtigt at hun også er ansat til mange andre store og små opgaver bl.a. også til at dække ægtemandens seksuelle behov.

Normalt er remakes noget jeg går en stor bue uden om, men her er der faktisk tale om en film, hvor det er lykkedes rigtig godt, at alle de væsentlige pointer fra den oprindelige 'Housemaid' dog twistet efter en tidens og lidt anderledes logik, så den fremstår spændende og nytænkende. Masser af nye karakterer introduceres og farver skifter valør, men lad dig ikke narre for i sine grundholdninger, stemninger og tilgang til emnet er filmen mindst ligeså syret og voldsomt et bekendtskab som sit forlæg, selv om den også er langt mere sexet og cool.

Stille og roligt kryper den under huden på dig og frem mod en finale, der ikke lader effektteatrets grand guignol noget tilbage, der fik de fleste i salen til at tabe kæben på denne søvnige, men solbeskinnede mandag eftermiddag.

Film 6/10

Sønnens værelse - Stanza del figlio

Den største sorg i verden her .... Sådan skrev jeg i sidste uge om en mand kamp for at komme videre efter tabet af han datter og finde hendes morder.

Psykologen Giovanni bor sammen med sin smukke kone Paola og to børn i den lille by Ancona. Livet går godt for ham, han er en moderne, intellektuel familiefar med fuld kontrol over tilværelsen - indtil katastrofen en dag pludselig indtræffer! Han bliver hasteindkaldt af en patient og aflyser derfor en løbetur med sønnen Andrea, der i stedet tager på en dykkertur - hvor han drukner! Giovanni og resten af familien lukker sig nu hver især inde med deres sorg, og det er først, da de får et brev fra en pige, som Andrea forelskede sig i på en ferie, at de langsomt kommer videre.

Denne film handler også om at miste sit barn, men denne gang er den en søn og her er der ingen morder, men det betyder ikke at filmen, hverken mangler saft eller kraft. Dette er på mange måder en meget livsbekræftende film, for selvom der er smerte i den, er der også både håb og masser af kærlighed i den.

Film 8/10
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8495 Skeloboy 14 år siden

Navarre3 (8494) skrev:

[b]Sønnens værelse - Stanza del figlio

Den største sorg i verden her .... Sådan skrev jeg i sidste uge om en mand kamp for at komme videre efter tabet af han datter og finde hendes morder.

Psykologen Giovanni bor sammen med sin smukke kone Paola og to børn i den lille by Ancona. Livet går godt for ham, han er en moderne, intellektuel familiefar med fuld kontrol over tilværelsen - indtil katastrofen en dag pludselig indtræffer! Han bliver hasteindkaldt af en patient og aflyser derfor en løbetur med sønnen Andrea, der i stedet tager på en dykkertur - hvor han drukner! Giovanni og resten af familien lukker sig nu hver især inde med deres sorg, og det er først, da de får et brev fra en pige, som Andrea forelskede sig i på en ferie, at de langsomt kommer videre.

Denne film handler også om at miste sit barn, men denne gang er den en søn og her er der ingen morder, men det betyder ikke at filmen, hverken mangler saft eller kraft. Dette er på mange måder en meget livsbekræftende film, for selvom der er smerte i den, er der også både håb og masser af kærlighed i den.

Film 8/10

Helt enig, er dog mere begejstret for filmen end du er. 9/10 og en plads blandt favoritterne.

Det, der især slog mig, er måden hvor på der bliver bygget op til sorgen.
Der er ikke et forspil til den enkeltes sorg. Jeg husker især et klip, hvor Andrea pludselig bryder sammen og må finde et sted for sig selv. Det er dejlig udramatisk og meget realistisk
Gravatar

#8496 Kiksmann 14 år siden

Babylon A. D.

Ja det er lidt som så med denne film, jeg vil i hvert fald starte med at proklamere at man skal være Van Disel fan for at syntes om denne film, på et niveau højere end middel.

En lejesoldat (spillet af Van Disel) skal eskortere en kvinde ind til en af de sidste sikre byer.

Med Van Disel om bord, burde en Sfi Action film være et sikkert stik, hvem husker ikke Pitch Black eller Riddick? Meeen det kan vist ikke lige siges om denne film, som ender med at fremstå som en noget tung affære.

Filmen er ikke helt til rotterne, men det er tæt på.

2/6

Dead Fish

Det her var en film som jeg så frem til at se, til trods for at den ikke rigtigt har hentet de store priser, og det var der faktisk også en god grund til.

Abe kommer i store problemer da en del forvekslinger sker, og pludselig er hans liv i fare og det samme gælder hans livs kærlighed.

Filmen "praler" med at Gary Oldman er med, og normalt vil jeg forbinde ham med en kvalitets film, det sker dog ikke her, til gengæld er det Billy Zane og Karel Roden med deres biroller som gør filmen underholdene at se på, dog er det en skam at det er biroller som skal bære en film, når de nu ikke får tid nok.

5/6

Lost memorise 2009

Verden bliver ændret af Japan lige inden et besøg i Kina som støder op til 2. verdenskrig, hvilket får hele asien til at ændre sig.
Det er dog ikke alle som er påvirket af det.

Dette skulle efter omslaget være en af de største film i asien gennem længere tid. Og flot er den da også, meeen det er som om man har haft lige travlt nok med at optage den i slowmotion, og slutningen er også en smule komprimeret. Dog er ideen bag filmen meget genial.

5/6

Death Sentence

Bacon'en viser sin hårde side, som familie faderen der mister hele sin familie til en flok forbrydere, og da hans hævn tørst stiger til uanede højder, tager han sagen i egen hånd.

Kevin Bacon fungere fint som selvtægts mand, hans skuespil fejer absolut intet i denne film. Dog præger denne slags film alt for ofte at vi ligesom har set det hele før. Den er ikke dårlig, men den er heller ikke perfekt.

7/8

Four Brothers

Fire mænd hærger Seattle, for at hævne deres adoptiv mor, som er blevet myrdet.

Filmen er en kende bedre end DS, det er generelt skuespillet som hiver den op, for plottet er i sig selv det sammen.

8/10

CSI NY Season 2 + 3 + 4

CSI holdet i New York opklarer mordgåder.

Season 2: 7/10

Season 3: 7/10

Season 4: 8/10

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#8497 Åkepool 14 år siden

Kiksmann (8496) skrev:

5/6
7/8
8/10

Du får da brugt nogle karakterskalaer undervejs ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#8498 MOVIE1000 14 år siden

Samcro helt enig mhs til The Sopranos :)
Det samme til dig Kiksman med Death Sentence :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8499 Skeloboy 14 år siden

Babettes Gæstebud, 1987

Vestjylland, 1871. Døtrene Philippa og Martine lever et fromt og stille liv. I deres ungdom var de landsbyens skønheder, og endda i sådan en grad, at Phillipa får en fransk bejler - en kendt operasanger, mens en svensk officer falder for Martine. De to døtre opvoksede med deres far, lederen af den kristne sekt i landsbyen.

Filmen springer 35 år i tiden, og Phillipa og Martine får besøg af Babette - en fransk kvinde, der er flygtet fra opstanden i Paris, og blev anbefalet af Papin at søge hjælp hos døtrene som hushjælp. Hun gør det lettere for landsbyen at leve det fromme liv. Men efter 14 år bliver der pludselig vendt op og ned på hele landsbyens liv.

Skuespillet kunne være bedre - nogen af bifigurerne er ikke helt skarpe, fortælleren irriterer mig lidt, og handlingen er langsom - der går 50 minutter før den bliver interessant. Men alligevel er det rigtig meget, der fungerer i Babettes Gæstebud: skildringen af det lille samfund er uhyre godt lavet og historien er ret god også - og selvom der går et stykke tid før, der kommer rigtig kød på, er det en film, hvor man bliver så rigeligt belønnet. Det er endda selvom klimakset er specielt voldsomt. På den måde er det ikke en helt almindelig film, for vi bliver ikke dikteret, hvad vi skal mene om slutningen. På sin helt egen fantastiske måde, så handler den om så meget mere end et lille samfund.

Den oprindelige historie foregår i Norge, men Gabriel Axel flyttede den til Vestjylland pga. location. Jeg kender ikke meget til norsk religionshistorie, men jeg kender til de fromme jyder, der udsprang af pietismen. Det har altid fascineret mig. Se filmen Guds Børn, så ved I, hvad jeg taler om.

8/10
Gravatar

#8500 Highland Park 14 år siden

Jeg synes også, at niveauet svingede en del i "The Pacific", men jeg blev rørt undervejs.
Batsy (8493) skrev:
Skal have Band of Brothers og gense det igen.
Den bliver i øvrigt genudsendt på både DR1 og DR HD fra søndag d. 1. maj. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: