Gravatar

#8551 Hr. Nielsen 14 år siden

Takker lige for linket. Fin nok læsning, men jeg stødte ikke på noget afgørende nyt, der kunne sætte filmen i et andet perskektiv eller gjorde den bedre for mig (altså slutningen). Ud fra artiklen har jeg i hvert fald fanget filmens mening og twist, så resten er en trossag og der køber jeg ikke helt præmisset. Men tak for forsøget.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#8552 Sweetiebellefan 14 år siden

Batman & Robin

Selvom at filmen blev et flop, så syntes jeg filmen ikke er så ringe endda.

Heltene skal denne gang redde verden fra to skurke, og det er både Mr. Freeze og Poison Ivy.

Smashing Pumpkins redder noget af filmen med titelsangen.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#8553 loki 14 år siden

The Messenger 2009; 7/10

Mr Brooks 2007: 8/10 - 9/10

Papillon 1973: 6/10

Ils / Them 2006: 2/10
www.peakoil.dk
Gravatar

#8554 Steffan Rasmussen 14 år siden

The Messenger og Mr. Brooks over Papillon. Allow me to disagree.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#8555 wimmie 14 år siden

Steffan Rasmussen (8554) skrev:
The Messenger og Mr. Brooks over Papillon. Allow me to disagree.

Me too :)

Papillon 8-9/10
The Messenger 6-7/10
Mr. Brooks 7/10
Ils 6/10
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#8556 Steffan Rasmussen 14 år siden

wimmie (8555) skrev:
Me too :)

Papillon 8-9/10
The Messenger 6-7/10
Mr. Brooks 7/10
Ils 6/10

Ja. Det er også ca. der jeg ligger. (Har dog ikke set Ils).
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#8557 Bobby Singer 14 år siden

Tron (1982)

Kevin Flynn bliver fyret, eftersom hans korrupte chef har stjålet nogle af hans spil-idéer, så han fik æren og forfremmelsen. Flynn har selvfølgelig i sinde at bevise hvad der virkelig skete. Han beslutter sig derfor for at hacke sig ind i Encoms sikkerhedssystem, Master Control Program, hvor bevismaterialet for hvad der virkelig skete befinder sig. Det er dog lettere sagt end gjort og for at gøre det hele værre teleportere MCP ham ind i systemet, hvor han bliver tvunget til at udkæmpe en række livsfarlige spil.

Som du nok kan høre, er handlingen ikke ligefrem det der er i centrum i Tron, det er til gengæld de berømte computereffekter, der da også var forud for sin tid. Men udover de imponerende visual effects, specielt taget filmens alder i betragtning, er der desværre ikke så meget mere at komme efter. På trods af filmens beskedne spilletid på 95 minutter, føles den faktisk utrolig langtrukken. En smule mere fremdrift i handlingen ville bestemt ikke have skadet, da der er mange stille stunder, hvor vores hovedpersoner bare går eller står i de virtuelle landskaber, men der sker heller ikke så meget mere. Den er faktisk en smule kedelig til tider.

Den er interessant på grund af de banebrydende effekter, som den ingen gang blev Oscar nomineret for, da akademiet så alle computereffekterne som snyd, hvilket virker helt absurd i dag. Men lige meget hvad man synes om handlingen, kan man ikke komme uden dens indflydelse og på det punkt er den da meget spændende, men så heller ikke mere end det.

3/6
Idjit
Gravatar

#8558 loki 14 år siden

Tja... Papillon var da interessant, men havde et besynderligt temposkift der med de indfødte. Filmen var også nævnt i Alt om Historie for ikke så lang tid siden, og hvis jeg husker korrekt så tager den sig vist nogle historiske friheder ang. fangekolonien - ikke at det ændre så meget ved filmen.
www.peakoil.dk
Gravatar

#8559 Takfornu 14 år siden

@ Nighthawk - Tak for linket - Altid rart med inputs, men Stacie kom ikke ind på noget nyt for mig.

Jeg tror der altid vil være film, som blive opfattet forskelligt af mænd og kvinder for de vi tænker forskelligt og er skruet sammen forskelligt, og netop en film som denne lægger optil forskellige fortolkninger.

Tak for inputs fra jer begge 2 :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#8560 Babo Rises 14 år siden

Tak for alle de horror anbefalninger :)

Skriv ny kommentar: