Tja... Papillon var da interessant, men havde et besynderligt temposkift der med de indfødte.
Pointen med disse scener er jo, at Papillon kortvarigt smager på friheden - det er som at kunne trække vejret igen efter lang tids indespærring. Det er derfor skildret som det rene paradis i sammenligning med fængsels-helvedet.
Jeg finder sekvensen enormt flot og stemningsfuld, og så kan jeg godt lide, at den er helt uden dialog.
Der er flere hvor de kommer fra, så bare sig til ;)
hehe! Jeg har dog set en enkelt titel nede i blockbuster, husker ikke helt navnet, men den er optaget med et take, altså uden klip? har du hørt om den?
Jeg giver den 5/10 for jeg blev aldrig rigtig revet med for der var masser af steder hvor der kunne være "skjulte" klip, og når man selv har klippet film, så er det lige som præmissen falder til jorden når man kender disse tricks ;)
Ils er problematisk for den gør angriberne overnaturlige i deres evne til konstant at undvige opdagelse, men samtidig hele tiden være lige om hjørnet. Det er klassisk slasher-stil (Michael Myers, Jason Voorhees, Freddy Krueger m fl.) hvor hovedpersonerne på den ene side er bundet af naturlogiske restriktioner, og angriberen samtidig kan trodse selvsamme restriktioner efter forgodtbefindende e.g. manuskriptet.
Angriberne i Ils burde havde kommunikeret højlydt med hinanden, været betydelig langsommere, og især været ude af stand til at finde hovedpersonerne; folk der gemmer sig i en skov midt om natten kan ikke bare lige blive fundet med mindre man har sporhunde e.l. til hjælp.
Jeg var i biografen og se True Grit her den anden dag. Rigtig god film. Hvor Jeff Bridges nok spiller lidt som forventet, så var jeg positivt overrasket over Matt Damon, jeg normalt ikke forbinder med en sådan rolle, og (især) den unge Hailee Steinfeld i hovedrollen, der virkelig formår at formidle både det barnlige og, ja, true grit. Filmen er tilpas morsom på en dybt absurd måde, samtidig med at det er en handling og figurer, der kan tages tilpas alvorligt. 5/6.
Men hold kæft hvor jeg hader slanger!!
The only way to beat a troll is to not play their game.
#8561 Lord Beef Jerky 14 år siden
#8562 Takfornu 14 år siden
Der er flere hvor de kommer fra, så bare sig til ;)
#8563 BN 14 år siden
Pointen med disse scener er jo, at Papillon kortvarigt smager på friheden - det er som at kunne trække vejret igen efter lang tids indespærring. Det er derfor skildret som det rene paradis i sammenligning med fængsels-helvedet.
Jeg finder sekvensen enormt flot og stemningsfuld, og så kan jeg godt lide, at den er helt uden dialog.
#8564 Babo Rises 14 år siden
hehe! Jeg har dog set en enkelt titel nede i blockbuster, husker ikke helt navnet, men den er optaget med et take, altså uden klip? har du hørt om den?
#8565 Takfornu 14 år siden
Jeg giver den 5/10 for jeg blev aldrig rigtig revet med for der var masser af steder hvor der kunne være "skjulte" klip, og når man selv har klippet film, så er det lige som præmissen falder til jorden når man kender disse tricks ;)
#8566 Babo Rises 14 år siden
#8567 loki 14 år siden
Angriberne i Ils burde havde kommunikeret højlydt med hinanden, været betydelig langsommere, og især været ude af stand til at finde hovedpersonerne; folk der gemmer sig i en skov midt om natten kan ikke bare lige blive fundet med mindre man har sporhunde e.l. til hjælp.
#8568 Riqon 14 år siden
#8569 Sweetiebellefan 14 år siden
I 1999 udkom denne del af Star Wars endelig, og det var tiden værd.
Her møder vi bl.a. Anakin Skywalker, og Jar Jar Binks som stjæler hver en scene.
9/10
#8570 MMB 14 år siden
Hold dig nu væk fra stoffer. :)