Gravatar

#9041 Skeloboy 14 år siden

Bruce (9040) skrev:
et upersonligt plan

Nu har jeg godt nok lige selv gjort det en anelse personlig i mit tidligere indlæg...men er ret enig :)
Gravatar

#9042 Antlion 14 år siden

Skeloboy (9039) skrev:
Hvem er mest filmfan? Ham, der har set filmhistoriens store film, eller ham der ser alle film i biografen? Der er vel bare tale om to måder at interessere sig for film.

Men ham der bevæger sig længere ind i filmverden end biografen, udvider sit vidensfelt markant mere, resulterende i en bedre forståelse af mediet, ikke mindst som kunstart.
Gravatar

#9043 Skeloboy 14 år siden

#9042 - jeps, det er jeg helt enig :), men det gør ham vel ikke til en store filmentusiast? Det er selvfølgelig ret hypotetisk, for der kan jo ikke sættes et antal af film eller visse film, man skal have set for at være filmfan. Så for at citere Blinkende Lygter: det er lidt af et bæ-ord.

Har selvfølgelig selv et par genrer, jeg ikke holder så meget af(og selvfølgelig er der undtagelser:)

Musicals
Den moderne Hollywood-blockbuster(CGI-helvede)
Avantgarde
Gravatar

#9044 Bruce 14 år siden

Skeloboy (9041) skrev:
Nu har jeg godt nok lige selv gjort det en anelse personlig i mit tidligere indlæg...men er ret enig :)

Enig :)

Antlion (9042) skrev:
Men ham der bevæger sig længere ind i filmverden end biografen, udvider sit vidensfelt markant mere, resulterende i en bedre forståelse af mediet, ikke mindst som kunstart.

Enig :) Og så er bolden også lagt op til en muligvis endnu mere omfattende debat, hvis begrebet kunstart skal diskuteres :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9045 Skeloboy 14 år siden

Bruce (9044) skrev:
Og så er bolden også lagt op til en muligvis endnu mere omfattende debat, hvis begrebet kunstart skal diskuteres :)

Haha, men hvis den skal det, så skal det nok være i sin egen tråd :)

Men har der været en sådanne tråd på filmz?
Gravatar

#9046 Hr. Nielsen 14 år siden

Bruce (9040) skrev:
Ja man elsker at se de film, som man elsker at se, men er man elsker af filmmediet som kunst?
Og det er det jeg mener. Jeg har mødt folk der ser mange flere film end jeg, men som jeg ikke anser som elsker af filmkunsten og jeg har mødt folk der ser færre, men som absolut ville kunne puttes i kassen 'større filmelsker end jeg'. Personligt prøver jeg at bevare et åbent sind overfor alle genrer og retninger, men samtidig er jeg jo i virkeligheden ganske mainstream. Jeg plejer at sige, at jeg gerne udvikler mig, men det er jo ikke for at 'afvikle' de film jeg elsker i nuet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9047 Slettet Bruger [4112912599] 14 år siden

#9043 Hvilke film hentyder du til når du skriver "avantgarde" ?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det begreb.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#9048 Skeloboy 14 år siden

Thomas E. Nielsen (9046) skrev:
er jeg jo i virkeligheden ganske mainstream.

Men et hurtigt blik på din favoritfilmliste siger da hvertfald også: klassiker :)
Whispering Horse (9047) skrev:
#9043 Hvilke film hentyder du til når du skriver "avantgarde" ?

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det begreb.

Var heller ikke sikker på, om jeg skulle bruge eksperimentel eller avant-garde. Men jeg henviser til Jonas Mekas, Stan Brakhage, Andy Warhol og den type film...
Gravatar

#9049 Babo Rises 14 år siden

Thomas E. Nielsen (9038) skrev:
På den anden side, synes jeg ofte også at Babo ikke kan lide film hvis de ikke teknisk er i topform, men er af ældre dato (og hans favoritter peger mig ofte i samme retning, typemæssigt), hvor jeg vægter den gode historie højere

Det er der en smule om, selvom jeg dog også går efter den gode historie. Alt måles ikke ud fra tekniske kvaliteter, eller den gode historie. Jeg forsøger altid at give en samlet karakter. Skulle jeg dømme T1 kun ud fra det tekniske niveau, f.eks effekter, ja så var der ikke meget at komme efter.
Gravatar

#9050 Babo Rises 14 år siden

Skeloboy (9039) skrev:
Der findes ikke nogen filmkanon for, hvad man skal have set som filmfan,

Nej, men ham der foretrækker mere og bredere, vil altid være mere interessant end ham der foretrækker mindre. Det siger vel sig selv, tænker jeg? Du har udtalt før, at du ikke er vild med actionfilm hvis jeg husker korrekt? Fair nok. Så er det nok ikke DIG jeg skal henvende mig til og høre på, når du anmelder sådan en? Her vil jeg nok søge råd andre steder.

Skriv ny kommentar: