Gravatar

#9061 BN 14 år siden

Babo Rises (9058) skrev:
Pudsigt, at hun var flot, og du alligevel var irriteret :) hvad havde den ene og ikke den anden? Stærkere blik? :)

Et flot udseende + et sødt væsen og en dejlig personlighed. Ja, åbenbart tiltrak hun mig bare, modsat den anden.

Du siger, at det er pudsigt. Mener du da, at man kan kontrollere en forelskelse, så man forelsker sig i ENHVER pige der er flot? Siger du til dig selv: 'Nu skal jeg føle det eller det, for pigen dér er jo flot.' ??

Falder du selv KUN for udseendet?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9062 Michael Andersen 14 år siden

BN (9057) skrev:
Jeg prøver igen: Der er ikke tale om, at jeg sætter forstandsmæssige, kalkulerede, udtænkte, forhåndsberegnede eller gennemtænkte begrænsninger op. Jeg taler om mine FØLELSER, det der automatisk kommer indefra og som jeg ikke har kontrol over. Lad mig give dig et ret banalt eksempel: Da en ellers ret flot pige - en klassekammerat - engang for mange år siden kiggede mig dybt i øjnene, var jeg bare irriteret, men da en anden pige fra klassen gjorde det samme, rødmede jeg over hele hovedet og fik en sugen i maven. Sådan noget styrer man ikke selv. Det kommer bare naturligt. Man kan ikke planlægge en forelskelse.

Tingene kommer ikke altid bare af sig selv, jo hvis det er en super fantastisk film eller pige, men ellers handler det jo om hvor åben man er for en forelskelse/film. Bevidst eller ubevidst synes jeg der er mange ting der spiller ind, og ikke mindst hvor man er henne i sit (film)liv, for hvad der kommer af gode ting til en :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9063 Babo Rises 14 år siden

BN (9059) skrev:
at mine smagsløg en skønne dag er så vant til smagen, at jeg pludselig elsker kaffe?

Jeg synes du har mange mærkelige allegorier :) Kan du ikke lide kaffe, så fred med det. Men så kan du vel heller ikke dømme kvaliteten af kaffen?
Gravatar

#9064 Babo Rises 14 år siden

BN (9061) skrev:
Et flot udseende + et sødt væsen og en dejlig personlighed

Det med personlighed skrev du jo først nu. Jeg falder ikke kun for udseende, snakker vi om rent forelskelse. Men jeg kan godt nøjes med udseende et par nætter. Igen; jeg er ikke kræsen. Ah okay, en ladeport er måske liiige at stramme den ;)
Gravatar

#9065 BN 14 år siden

Collateral (9060) skrev:
Hvor mange film sidder man ikke med, som man sagtens kan se kvaliteten i, men som bare ikke taler til en? Det at holde af en film kan være noget meget personligt, og selv hvis man kan se kvaliteterne en film, hjælper det ikke noget hvis man bare "ser med ude fra".

Nemlig. Sådan har jeg det med en hel del film. At jeg kun "ser med ude fra" (eller ikke bliver revet med), når det f.eks. gælder 'Den sjette sans', betyder ikke, at det er en film uden kvaliteter, eller at jeg mangler forståelse for, hvorfor filmen fungerer perfekt for ANDRE. Jeg ved jo, at skuespillerne gør det fremragende, og at Shyamalan kan sit kram med at skabe visse stemninger og billeder. Historien fanger mig bare ikke.
Gravatar

#9066 Babo Rises 14 år siden

Michael Andersen (9062) skrev:
Tingene kommer ikke altid bare af sig selv

Enig her, Ciano :) som collateral også påpeger, så er filmisk kvalitet også værd at kigge efter, og ikke kun det subjektive og håb om, "at tingene kommer af sig selv".
Gravatar

#9067 BN 14 år siden

Babo Rises (9064) skrev:
Det med personlighed skrev du jo først nu. Jeg falder ikke kun for udseende, snakker vi om rent forelskelse. Men jeg kan godt nøjes med udseende et par nætter. Igen; jeg er ikke kræsen. Ah okay, en ladeport er måske liiige at stramme den ;)

Jeg regnede bare med, at du selv var klar over, at den ene pige sagtens kunne være flot uden samtidig at tiltrække mig, og at det var underforstået, at den anden pige også havde det ene eller det andet at byde på. ;-)
Gravatar

#9068 Babo Rises 14 år siden

BN (9065) skrev:
Historien fanger mig bare ikke.

Også fint nok, brate :) Det kender vi alle. Jeg har blot undret mig over, hvad der gør den ene film mere "seriøs" fremfor den anden?
Gravatar

#9069 Babo Rises 14 år siden

BN (9067) skrev:
tiltrække mig, og at det var underforstået

Man kan være tiltrukket af flere årsager. Det kan også bare være rent seksuelt, når kvinden er flot.
Gravatar

#9070 BN 14 år siden

Babo Rises (9063) skrev:
Jeg synes du har mange mærkelige allegorier :) Kan du ikke lide kaffe, så fred med det. Men så kan du vel heller ikke dømme kvaliteten af kaffen?

Har du allerede glemt udgangspunktet? Jeg skrev ikke fordi jeg ville gøre mig til ekspert i at dømme kvaliteten af en bestemt slags film. Nej, jeg nævnte tre Shyamalan-film, som jeg finder gode. Og så kom RasmusFL på banen og nærmest forlangte en forklaring på, hvorfor jeg ikke henregnede 'Den sjette sans' til Shyamalans gode film.

Hvad andet kunne jeg gøre end at svare på spørgsmålet?

Og har jeg ikke lov til at have en mening om 'den sjette film', bare fordi DU mener, at folk der er mere vild med film om afdøde mennesker eller genfærd end mig, bedre kan udtale sig om filmens kvaliteter??

Er jeg den første filmfan i verdenshistorien der affærdiger en film, fordi han synes, at plottet til syvende og sidst er for tåbeligt? ... Næh, sådanne anmeldelser (også fra professionelle anmeldere) kan du finde mange af på internettet.

Skriv ny kommentar: