Gravatar

#9081 Collateral 14 år siden

#9079: Jeg er helt enig i at den er urealistisk. Men jeg er ikke enig i at man ikke skal kunne relatere sig til en film der foregår i et anderledes univers end vores eget. Jeg vil da gerne kunne relatere følelsesmæssigt til enten karaktererne, eller de ting der sker i filmen(e), ellers bliver det hele en smule ligegyldigt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9082 BN 14 år siden

Babo Rises (9080) skrev:
Jeg giver gerne en begrundelse bn. Men den er du ikk enig i.

Skidt pyt. Bare kom med den. Det er altid lidt interessant at blive "analyseret" af mennesker, der ikke kender én, men som mener at se et klart billede pga. af en pc-skærm.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9083 Skeloboy 14 år siden

BN (9078) skrev:
Er jeg for mainstream? Er jeg for meget til gamle/ældre film? Eller hvad tænker du på, når du efterlyser åbenhed?

Tror der henvises til de gange, hvor du er med i filmdiskussioner om film, du ikke har set...

Men ellers kan jeg heller ikke helt nikke genkendende til deres "anklage"
Gravatar

#9084 Skeloboy 14 år siden

BN (9082) skrev:
Det er altid lidt interessant at blive "analyseret" af mennesker, der ikke kender én, men som mener at se et klart billede pga. af en pc-skærm.

Hehe.
Gravatar

#9085 BN 14 år siden

;-)
Gravatar

#9086 IK 14 år siden

BN (9078) skrev:
Mener du, at min Top 200 afspejler en form for "lukkethed"?

BN, jeg synes du mangler lidt 'arthouse' i din top 200, men vi mangler jo stadig en masse film. :) Kommer der ikke snart noget Lars Von Trier eller Godard med film som Antichrist og Åndeløs?
;-)
Gravatar

#9087 BN 14 år siden

IK (9086) skrev:
BN, jeg synes du mangler lidt 'arthouse' i din top 200

Tak for rosen.

;-)

IK (9086) skrev:
Kommer der ikke snart noget Lars Von Trier

Jeg står ved mine ord (skrevet andetsteds) om at se 'Antichrist', hvis Bruce giver den minimum 8/10 i karakter og anbefaler den varmt.

IK (9086) skrev:
eller Godard med ... Åndeløs?

'Åndeløs' står som et næsten nostalgisk ungdomsminde for mig. Det var dengang jeg dyrkede Truffaut, Godard og Chabrol. Men topliste-materiale? Nah .... (Filmen er dog laaaaaangt bedre end den håbløse genindspilning med Richard Gere.)

IK (9086) skrev:
vi manger jo stadig en masse film.

Ja, ja, Egon ... jeg skal nok.

;-)
Gravatar

#9088 Antlion 14 år siden

#9087:

Dyrkede du så ikke Godards bedste film som "Deux ou trois choses que je sais d'elle", "Pierrot le fou" og "Une femme est une femme", dit nostalgiske ungdomsminde taget i betragtning? :)
Gravatar

#9089 BN 14 år siden

Antlion (9088) skrev:
#9087:

Dyrkede du så ikke Godards bedste film som "Deux ou trois choses que je sais d'elle", "Pierrot le fou" og "Une femme est une femme", dit nostalgiske ungdomsminde taget i betragtning? :)

Jo, dengang. Men hvilke der var hans bedste, gjorde jeg nu aldrig op med mig selv dengang. Hvis jeg idag skulle bedømme dem i forhold til hinanden, ville det kræve et gensyn med dem alle.
Gravatar

#9090 Michael Andersen 14 år siden

BN (9078) skrev:
Hmm ... nu bliver jeg lidt nysgerrig: Mener du, at min Top 200 afspejler en form for "lukkethed"? Jeg synes da ellers, jeg kan lide film fra de fleste genrer. Mit spørgsmål er ikke ment som en bebrejdelse. Det er bare det, at Babo Rises sagde noget lignende, uden at han kunne begrunde det nærmere.

Er jeg for mainstream? Er jeg for meget til gamle/ældre film? Eller hvad tænker du på, når du efterlyser åbenhed?

Åh nej, ikke igen :D
Det har vi to og Babo løbende diskuteret i forskellige nyheder omkring kommende film :) Hvis jeg går tilbage og finder nogle af dine "JEG har ikke behov for"-forbehold ender det bare sådan igen:

Giv den nu en chance.
Jeg har ikke behov for at se den.
Jo kom nu, instruktørens forrige film var god.
Okay, men kun hvis Bruce giver den 11 ud af 10.
Etc.

Take it way, Babo Fett :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: