Gravatar

#901 lagoni 15 år siden

Jeg så også de to første afsnit af Terminator-serien og jeg blev fanget - der var skyderi og one-liners, hvis det er godt udført behøves jeg sjældent mere. Class dismissed!

#899 - det undrede jeg mig også over
jeg mener hun flere gange sagde de var samme sted, så det gav ikke rigtig mening. Måske var banken blevet revet ned og de ville bygge en motorvej gennem byen...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#902 DarkLight 15 år siden

Fik set et par afsnit af Arrested Development i går, og må indrømme jeg helt sikkert skal se mere.
Længe siden jeg har været i mavekramper over et show.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#903 dyg 15 år siden

#902 - Jeg har også set en smule Arrested Development de sidste par dage. På trods af, at jeg finder serien ganske underholdende, så får den nu ikke mere end kluk-latter frem ved mig.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#904 DarkLight 15 år siden

"His attempt to dramatily hurl the letter into the ocean" fik mig til at gispe efter luft :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#905 Bony 15 år siden

#900 + 901 - Jeg tror også at jeg giver det en ekstra chance næste gang. Bliver det så hver torsdag kun og så kun et enkelt afsnit af gangen for eftertiden?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#906 Bony 15 år siden

#901 -
Jeg overvejede også muligheden for at banken var revet ned, men en bank fra 1963 som ikke lå afsides, men tværtimod mellem en masse andre butikker og bygninger, som så pludselig rives ned indenfor en periode på 10 år. Virker urealistisk. Men så på den anden side, så var motorvejen samtidig også under konstruktion da de ankommer, så man ved jo aldrig. Det ville dog have været rart med en kort forklaring bare. Det rev mig helt ud af fatningen og jeg havde svært ved at abstrahere fra den, efter min mening, mærkelige episode under resten af afsnittet. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#907 elwood 15 år siden

Et gensyn med Clint Eastwood i In the line of fire.

God spændingsfilm, og John Malcovich er skræmmene go i rollen som Skurk.

Vil egentlig ikke sige så meget om den, da de fleste vel har set den film 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#908 Kruse 15 år siden

Har fået set The Proposition - Fed "western", som man jo ikke engang helt kan kalde den :)
Men rigtig god og flot film, med en del rigtigt gode skuespilspræstationer.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#909 filmz-Narniabæver 15 år siden

Knowing:

Episk men langtrukken sci-fi gyser meed Nicholas Cage.

7/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#910 wiseguy 15 år siden

The Tudors – season 1 + 2 (Blu-ray)
DR1 sendte ultimo sidste år den første sæson af “The Tudors” under det åndssvage navn ”Sex. Magt og Intriger” Man kan ganske vist indvende, at det navn er essensen af handlingen i seriens første par afsnit, men hos mig lugter det mest af alt af billigt salgstrick!! Lad os kalde den noget med SEX!!! Det er det folk vil ha!!
Specielt i seriens første par afsnit hores der godt igennem og der er da også en god portion bare babser til hanhundene, men det er på ingen måde værre end for eksempel ”Rome” og sex-scenerne nedtones gradvist, som serien skrider frem.

Serien er skabt og skrevet af Michael Hirst, forfatteren bag begge Elizabeth film. Omdrejningspunktet er den engelske konge Henry VIII (Jonathan Rhys Meyers), som i sæson 1 står over for både internationale og nationale magtkampe. Den franske konge står for de første internationale problemer og nationalt er der flere kræfter, som betvivler Henrys ret til tronen. Henry er besat af ønsket om en mandlig arving, da han ikke mener at en kvindelig efterfølger vil få lov at beholde tronen ret længe. Desværre er det ikke lykkedes for dronning Catherine at føde andet end en sølle datter, så udover at vælte sig rundt i elskerinder, begynder Henry at se sig om efter en ny kone.

Mødet med Anne Boleyn (Natalie Dormer) ændrer Henrys liv for altid og kaster England ud i en blodig religionskrise. Henrys forelskelse i Anne er nærmest en besættelse, så han er villig til at gøre næsten alt for at få hende. Anne’s magtbegærlige familie sørger dog snedigt for, at Anne beholder trussen på, så hun ikke bare bliver et nummer i den lange række af elskerinder. Specielt Anne’s far (Nick Dunning) er et vaskeægte magtbegærligt svin, der vil gøre hvad som helst inklusiv at prostituere sine døtre, blot der vanker lidt rigdom og magt til ham!!

Henry ønsker sit ægteskab med dronning Catherine ophævet, så han kan gifte sig med Anne, men her render han panden imod noget af en mur. Catherine ønsker ikke sit ægteskab ophævet og hun støttes af sin nevø, den spanske kejser, som så igen lægger pres på den katolske kirke og selve paven i Rom. Det politiske og religiøse slagsmål buldrer hen over både sæson 1 og 2 og vi stifter bekendtskab med nogle fantastiske biroller som for eksempel Sam Neill som Cardinal Wolsey, Jeremy Northam som Sir Thomas More og James Frain som Thomas Cromwell alle 3 historiske figurer, som var uhyggelige magtfulde på Henry VIII’s tid.

Jeg startede med at se ”The Tudors” efter at have optaget hele sæson 1 fra DR1 på min harddiskoptager. Det tog det meste af 3-4 afsnit før jeg blev rigtig hooked, men så var jeg også solgt, så jeg hentede fluks både sæson 1 og 2 hjem på Blu-ray. Overgangen fra kedelige analoge tv-optagelser til Blu-ray var noget af et kvantespring. ”The Tudors” er sindssyg flot og nok det største kostume udstyrsstykke, jeg nogensinde har set på tv, så Blu-ray oplevelsen blæste næsten benene væk under mig – fuuuck hvor er det bare max eye candy!!

Skuespillet er topklasse, men det tog mig det meste af sæson 1 at vænne mig til Jonathan Rhys Meyers, han skiftevis irriterede mig og imponerede mig. Efter at have set både sæson 1 og 2 er jeg dog ikke længere i tvivl, Meyers er genialt castet til rollen som Henry VIII og han spiller røven ud af bukserne. Resten af castet leverer også varen og jeg må endnu engang konstatere, at jeg i en tv-serie har fundet mig en filmisk oplevelse af dimensioner, som diverse million dyre Hollywood blockbustere bare på ingen som helst måde kan leve op til!!

Der er ikke tale om en action pumpet serie, typemæssigt ligger ”The Tudors” sig op af en serie som ”Rome”. Den er karakterdrevet og proppet med politiske og religiøse magtkampe. Er du det mindste historieinteresseret er serien ren guf. Selvfølgelig er den ikke historisk korrekt, men den gav mig blod på tanden til at opsøge endnu mere viden om Tudor-dynastiet på nettet. Der er godt nok tale om en fucked up familie!!

Sæson 3 starter i staterne her i weekenden, så der går nok en rum tid, inden vi får den at se på BD.
Indtil da vil jeg foreløbig kaste mig over et gensyn med de to Elisabeth film, som en naturlig fortsættelse til ”The Tudors”, da hun jo er datter af Henry VIII og (ja det skal jeg vel ikke afsløre af hensyn til dem, der ikke kender historien).

5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: