Gravatar

#9351 dyg 14 år siden

wimmie (9345) skrev:

Enig ang. "Suspiria" - jeg synes også stemningen var fed, så snart man lige vænnede sig til Goblins musik - filmen fangede mig endnu mere 2. gang jeg så den og jeg ender også på 5/6 ;)

Skal snart have set noget mere Argento - har 3 andre af hans film stående.

Når først man har vænnet sig til Goblin, så synes jeg, at det underbygger stemningen i filmen ufatteligt godt. Både her og (nok især) i Profondo Rosso er musikken nok til at få mig til at skide grønne grise :)

Du må endeligt komme i gang med mere Argento, han kan være fantastisk! Jeg mangler desværre stadigvæk at få set en del af hans film, men Opera, Profondo Rosso og Suspiria er virkeligt fede.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#9352 Collateral 14 år siden

#9351: Jeg synes også musikken blev en styrke efter jeg vænnede mig til det.

Glæder mig til at få set flere af Argentos film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9353 Babo Rises 14 år siden

London Boulevard

Barsk og ganske underholdende lille gangsterfilm, instrueret af William Monahan der bedst er kendt for som manuskriptforfatter (Departed, Kingdom Of Heaven m.fl). Den har dog ikke den samme slagkraft og kvalitet som Departed, selvom den forsøger, men filmen her synes jeg alligevel er mest inspireret af film som Carlito's Way, hvor hovedrollen/eks-gangsteren forsøger at få sig en normal tilværelse efter opholdet i fængslet, men fortiden indhenter ham. Det lykkedes bedre for De Palma at fortælle historien om en mands opgør med fortidens synder,
dels fordi De Palma allerede (modigt) i starten slog fast, at man ikke kunne undslippe fortiden og slippe med livet i behold, og dels fordi man bedre fornemmede hovedpersonens frustrationer og drømme der gik op i røg. Her virker det en smule mere forhastet og derfor føler man at der står mindre på spil

Men der er alligevel tale om en ganske fin film, hvor Colin Farrell atter gør en hæderlig indsats. Winstone og Knightley er også gode, så alt i alt er der tale om en velkendt historie, men ganske seværdig.

7/10

Exam

Overraskende seværdig og ganske underholdende "nothing is what it seems" thriller. Plottet er ret konstrueret, men hvis man er "med på den", så synes jeg faktisk den var overraskende spændende og havde flere fine ting.

7/10
Gravatar

#9354 Skeloboy 14 år siden

Heidi, 1937
Nu når Shirley Temple er på min wall of fame, og jeg kun havde set en film med hende som barnestjerne(The Little Princess), skulle en af hendes mest kendte film da også ses.

Det er ikke rigtig godt, men heller ikke spild af tid. Det er en god og forudsigelig stueren historie. Jeg ville egentlig have givet den en karakter lavere, men der er noget uimodståeligt over Shirley Temple, som her kun er 9 år...

6/10
Gravatar

#9355 BN 14 år siden

Nogen der har set en anmeldelse af 'Starman' m. Jeff Bridges i den her tråd? Hvad med dig, Bruce? ... Bruce? ..... BRUCE!!!!!

BRUUUUUUUCE!!!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9356 Babo Rises 14 år siden

Det er en meget flot sætning du fik skrevet i din profil, BN :) tror du på den? :)
Gravatar

#9357 BN 14 år siden

Babo Rises (9356) skrev:
Det er en meget flot sætning du fik skrevet i din profil, BN :) tror du på den? :)

Ja. Ellers var der ikke nogen grund til at skrive det, vel? Er du da uenig?
Gravatar

#9358 Bruce 14 år siden

Du er blevet bedre til ironien med årene BN :)

Suk, nej jeg har ikke anmeldt BN endnu :(
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9359 BN 14 år siden

Bruce (9358) skrev:
Du er blevet bedre til ironien med årene BN :)

Hvis det er min tekst, du hentyder til, så er den skam alvorligt ment.
Gravatar

#9360 Babo Rises 14 år siden

Jeg er mest til Bulgarsk Moussaka..

Skriv ny kommentar: