Gravatar

#9441 IK 14 år siden

Foeller (9438) skrev:

Av, den er ikke så heldig. Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke har lagt mærke til den. :S

Og du har den som favoritfilm? ;) Hvor mange gange har du da set den?
Gravatar

#9442 Highland Park 14 år siden

Martin Arnolds "Pièce touchée" fra 1989 - set på MUBI (link i titlen).

16 minutters legesyg eksperimenteren med et 18 sekunder langt filmklip fra 50'erne.
En simpel lille scene fra et ægteskab dekonstrueres og transformeres til et hypnotiserende værk præget af tidssløjfer & cirkulære bevægelser, forskydninger & forsinkelser, spasmer, tøven & tvangshandlinger, paranoia, pardans og vanvid.

En meget fascinerende og vellavet kortfilm hvor selv den mindste detalje i kraft af det maniske gentagelsesmønster tildeles stor betydning og bevågenhed.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9443 MMB 14 år siden

IK (9441) skrev:
Foeller (9438) skrev:

Av, den er ikke så heldig. Jeg må indrømme, at jeg faktisk ikke har lagt mærke til den. :S

Og du har den som favoritfilm? ;) Hvor mange gange har du da set den?

Nej jeg har da ikke? :)
Gravatar

#9444 Fellaheen 14 år siden

^Meget interessant found footage-film. Min yndlings indenfor genren er dog [url= Tscherkasskys "Outer Space"[/url].

Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9445 IK 14 år siden

Foeller (9443) skrev:
IK (#9441)Nej jeg har da ikke? :)

Du har ingen ?!?! Du plejede da at have mange.
Gravatar

#9446 Highland Park 14 år siden

#9444: Fedt, den vil jeg se. Tak for linket. :)

IK (9441) skrev:
Foeller (9438) skrev:

Og du har den som favoritfilm? ;)
Det er da kun godt, at han ikke har bemærket det. Ingen film er fri for skønhedspletter, men at være en sand filmelsker indebærer ikke at man skal bemærke og hæfte sig ved hver en afslørende, utilsigtet detalje.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9447 Skeloboy 14 år siden

Highland Park (9446) skrev:
men at være en sand filmelsker indebærer ikke at man skal bemærke og hæfte sig ved hver en afslørende, utilsigtet detalje

Helt enig. Jeg ser egentlig meget sjældent de film der...og jeg HADER, når folk kommenterer et eller andet under filmen. Dels fordi det er så pissebedrevidende, dels fordi det er ligegyldigt, om der er en lille fejl hist og pist.
Gravatar

#9448 Hr. Nielsen 14 år siden

IK (9437) skrev:
til trods for at det er en åbenlys filmfejl.
Måske nok åbenlys, men hvilken fejl menes der?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9449 MMB 14 år siden

IK (9445) skrev:
Du har ingen ?!?! Du plejede da at have mange.

Ah, jeg troede, du mente som min absolutte yndlingsfilm. Men ja, jeg har fjernet alle film fra mine favoritfilm, som optakt til min topliste, som vil komme på et tidspunkt... :P
Gravatar

#9450 MMB 14 år siden

#9446 & #9447

Jeg er overbevist om, at det var en joke fra IK's side. :)

Skriv ny kommentar: