Gravatar

#9531 Bruce 14 år siden

#9529 Ja Boardwalk Empire mistede jeg også hurtigt pusten af. Buscemi er god og den kan også siges at underholde, når den er på. Til gengæld er der ikke noget rigtig mindeværdigt i den. Jeg mangler nytænkning og jeg kan slet ikke forestille mig gensyn med afsnit, som jeg f.eks. vil kunne tyre Deadwood sæson ned dagligt de næste 20 år. 6/10 hopper jeg med på.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9532 Takfornu 14 år siden

Jeg kan også godt følge dig Jannik. Problemet er måske også at I dag så er teknisk kvalitet slet ikke nok for en serie holder. Der er i dag meget store krav til serier i dag for der produceres generelt højt niveau ift. blot 70, 80, og start 90erne - også det aspekt at vi ser meget mere end tidligere gør at vores reference ramme er større og da vi ikke kun kommer til at se det bedste af det bedste pga. af vi ikke kun har 3 - 5 kanaler at vælge i mellem gør sit til at vi er svære at imponere.

Sidder selv i en skrivegruppe støttet af bl.a. DFI og det er virkelig svært at komme op med helt nye historier og formater som ikke på en eller andet plan er set før. Gang på gang når en af os producere et format/en historie hører man ofter "det er ligesom ..." eller "Der er lidt for meget XXX over ideen".

De magiske øjeblikke opstår når man finder en god blanding af gammelt kendt med et frisk twist eller pust, som afspejler tiden/trenden som er in eller på vej til at blive in og så holde den ide gående en hel sæson og det er uanset om vi snakker 8, 10, 13 eller 22 afsnit.

For mig selv skal der virkelig meget til at jeg idag bevæger mig i 6-10/10 området end for 20 år siden, da jeg startede med at skrive om film. Kendskabet til værktøjer, beretter modeller, flere kanaler at se serier/film igennem og ikke mindst følelser har ændret sig og klart sat sine spor.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#9533 wiseguy 14 år siden

Bruce (9511) skrev:
Der var INGEN grund overhovedet til at se den film gennem 3D briller.

I told You so! ;)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9534 Bruce 14 år siden

#9533 Men det er nemmere at sove med briller på :)
Gravatar

#9535 wiseguy 14 år siden

#9534 Min kone er helt enig med dig :)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#9536 JannikAnd 14 år siden

#9532 - Jeg synes, HBO begår den fejl, ikke at acceptere begrænsningerne for TV-mediet. I mine øjne er Game of Thrones ufattelig grim. CGI'en er elendig, kulisserne ofte utroværdige, og kostumerne billige. HBO ønsker at lave film på TV. Men det har de overhoved ikke remedierne til, og i stedet for at fokusere på dramaet, virker udstyrsstykket til at have første prioritet.
Gravatar

#9537 IK 14 år siden

- Navarre3

Melville er jo altid værd, og den her er absolut en a mine favoritter fra hans hånd :)

Meget interessant. Hvad er det du synes der gør ’Un Flic’ blandt mandens bedste? De Melville film jeg har set; Un Flic, Le Cercle Rouge, Army of Shadows, Le Samourai og Le Doulos, og jeg fandt førstnævnte svagest men stadig ganske god. Un Flic er også en af de Melville-film, der har fået ’mindst’ anerkendelse blandt kritikere, filmfolk osv. Det er ikke for at bruge det som argument, tværtimod, jeg er bare nysgerrig over hvorfor du synes den er en af mandens bedste. :)

Gravatar

#9538 Bruce 14 år siden

#9536 Der deler jeg ikke helt din pessimisme :) Faktisk har man brugt processen fra LOTR mht. at skabe kostumer, som er detaljerede og gennemarbejdede og de rigtige materialer. Jeg er ekstremt imponeret af udseendet indendøre.

The North har en følelse af autenticitet (hvis man kan sige det om fantasy) over sig. Alle rum er gedigent rustikke med masser af tyk træ, store tunge senge, masser af pels og lyden er spot on, når man hører alt knirke og mærker akustikken i disse rum. Kongerummet er bygget fra bunden af og er i mine øjne helt på højde med, hvad man ser i LOTR. Det indre i Stark søsterens slot har også en formidabel stemning og selve ankomsten til slottet synes jeg var flot animeret, med en nærmest total kopieret sekvens fra Bram Stokers Dracula, hvor man ser slottet til højre og rejseslænget til venstre.

Jeg synes også netop man erkender begrænsningerne af mediet mht. udendørs optagelserne. Alle optagelserne i The North, i skovene har været fornemme og uden nogen form for følelse af "less than a movie". CGI synes jeg bruges fint mht. at skabe slotte og bygninger.

Vi har ikke haft de store slag, men i afsnit 5 og 6 har vi en fin afgrænsning, bl.a. hvor
Jaime Lannister kæmper mod Ned Stark og hvor Ned Starks kone overfaldes i det åbne
. Der har jeg svært ved at få øje på svaghederne

Jeg føler personligt, igen, at det er hos Dothrakierne, problemet er størst. Deres makeup og kostumer ser mig sgu ret lidt frygtindgydende ud. Der er sgu mere mand over King Robert end Khal Drogo. Dothrakiernes hjemland ser heller ikke CGI mæssigt imponerende ud.

Selvfølgelig er der begrænsninger i budgettet og derfor kan man ikke gå efter det store episke "sweep" i de store slag, men på den anden side, synes jeg også man ikke laver de store organiske CGI bommerter fra LOTR.

Det er absolut scenerne fra skoven bag "muren", som er mest imponerende. Jeg håber meget på, at når "vinteren kommer", at vi får rigtig meget "derfra". Og hvis nu Dothrakierne turde sejle, så kunne vi komme væk fra deres kedelige verden og koncentrere os om de 7 kongeriger og måske kunne Dothrakierne få noget tøj på, som var mindre Paul Gaultier agtig :)
Gravatar

#9539 Takfornu 14 år siden

# 9538 Le Cercle Rouge (8/10), Army of Shadows (8/10), Le Samourai (6,5/10) er i mine øjne stadig bedre i min bog

Der er flere ting som gør jeg godt kan lide den bl.a. sammensætningen af castet, med både amerikanske og franske skuespillere, som virkelig spiller på deres forskellighed både kulturmessig baggrund, men også måden at spille på - Altså Fransk klassik skuespilkunst overfor Amerikansk metod acting.

Kan også lide den måde han lader deres forskellige kulturer skabe en skjult konflikt som giver de i forvejen konflikter mere dybde. Jeg kan også godt lide den stille men meget stilsikre opbygning og afvikling af det første kup. Super intenst på samme måde som da hovedpersonerne i Army of Shadows skal redde deres ven eller måske rettere sikre at vigtig information slipper ud.

Hans film er altid fyld med stemninger, og aldrig forudsigelige og så gør det jo ikke hans film dårligere at han altid har stærke franske skuespillere som fx Alain Delon, Lino Ventura og dejlige Catherine Deneuve med i sine film.

Jeg tror en af grundene til at den får slag er netop den blander klassisk fransk kriminalfilm med elementer fra amerikansk film noir og det tror jeg ikke falder ikke i od jord hos alle. Er enig i den fungere ikke alle steder, men alligevel ender jeg på 5/10 på grund af min svaghed for europæiske kriminalfilm og heistfilm generelt farver mig måske også ;)
Gravatar

#9540 Takfornu 14 år siden

#9536 Kunne godt tænke mig at se den på en bedre skærm en den jeg ser den pt på for bedre at kunne bedømme den teknisk, men ift. serier som fx Korsridderne, Spartacus: Blood and Sand synes jeg den nu den klarer sig klart bedre.

Jeg har pt. kun set 2 afsnit, så lad mig kommentere lidt nærmere på den, men du har ret i at mange selskaber ikke erkender begrænsningerne i tv-mediet.

Skriv ny kommentar: