Le Cercle Rouge (8/10), Army of Shadows (8/10), Le Samourai (6,5/10) er i mine øjne stadig bedre i min bog
Der er vi så enige, dog ikke i bedømmelserne. Du er en tand for hård. ;)
Navarre3 (9539) skrev:
Jeg kan også godt lide den stille men meget stilsikre opbygning og afvikling af det første kup. Super intenst på samme måde som da hovedpersonerne i Army of Shadows skal redde deres ven eller måske rettere sikre at vigtig information slipper ud.
Melville kan sgu noget unikt med suspense- og spændingseksekvering. Togsekvensen i samme film (Un Flic), Metro-scenerne i Le Samourai og juvel-heisten i Le Cercle Rouge er jo eksekveret så fantastisk. Selvom de er uden musik, og er forholdsvis lange, føles de bare så intense og nervepirrende. Jeg kan ikke nævne mange instruktører der er bedre end Melville på det felt.
Navarre3 (9539) skrev:
Er enig i den fungere ikke alle steder, men alligevel ender jeg på 5/10 på grund af min svaghed for europæiske kriminalfilm og heistfilm generelt farver mig måske også ;)
Du lander på en middelmådig karakter, selvom du er overvejende positiv over for filmen? Lidt mærkeligt synes jeg, men derudover er jeg nogenlunde enig i dine betragtninger. Melville er en så dygtig personinstruktør, og kan få så meget ud af forholdsvis 'underspillede' karakterer. Det er en bedrift i min verden, og Alain Delon er igen virkelig Cool. Der er ingen der uddeler lussinger til kvinder så stilfuldt som ham. ;)
Synes "Un Flic" er ganske fremragende. Det eneste egentlig punkt, jeg har svært ved at sluge, er den togmodel de har brugt. Jeg er normalt slet ikke den slags filmseer, der går op i den slags - hverken de aldrende effekter i "King Kong" eller "Metropolis" generer mig, de er vel næsten en del af charmen - men de modeller de bruger i "Un Flic" er selv for tiden så pivringe, at det er svært ikke bliver revet ud af filmen. De har ovenikøbet anvendt en lille helikopter med en plastikmand på, der ligner noget fra en hobby-forretning.
Jeg ville ønske, at Melville bare havde droppet de modeller. De er ikke nødvendige for historien og dræber blot unødvendigt illusionen for en stund. Ellers er det en virkelig god film med en møgcool Alain Delon, der næsten gør udtryksløsheden til en kunstform.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Han er en fantastisk personinstruktør, men også en som laver rigtig "action" for hans måde at skabe spænding på så man ikke kan sidde stille i stolen er fantastisk. Netop som du selv skriver uden brug af musik, kun real lyd.
Prøv at se fx Woo/Yun-Fat figur i The Killer som klart er inspirret af Delon i Le Samurai, men alligevel er langt fra ligeså cool, rå og følsom på samme tid, så ja Melville/Delon er tidløs, hvor Woo/Yun-Fat i dag er over udløbsdatoen imo.
Mit 5/10 skal ses ud fra hans andre film og andre i genren, som jeg bare finder en tak bedre og som Benway skriver brugen af modeller som slet ikke står mål med netop film som Things to Come, Metropolis eller King Kong.
Når jeg bruger 8, 9 og 10 skal jeg rammes enten i mine følelser, værdier eller hjertet, derfor holder jeg igen, med at bruge disse karaktere og forbeholder dem oplevelser som virkelig river mig med eller rundt med mig enten på den gode eller onde måde.
- men de modeller de bruger i "Un Flic" er selv for tiden så pivringe, at det er svært ikke bliver revet ud af filmen. De har ovenikøbet anvendt en lille helikopter med en plastikmand på, der ligner noget fra en hobby-forretning.
Er meget enig og rystede også hovedet da jeg så denne scene. Jeg synes både at den scene indeholder filmens bedste og værste del. ;)
Fantastisk film, intet mindre og fantastisk instruktion og filmen var meget mere troværdig når den var i sort/hvid. Slutningen fik sku mig til at få våde øjne, en af Liams stærkeste roller jeg har set. Ralph finnes og Ben Kingsley spiller os fremragende i denne film. Fantatisk film intet mindre, mesterværk.
6/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Så fik jeg også set filmen, og jeg må sige at Lars von Trier fortsætter i god form efter "Antichrist". "Melancholia" når måske ikke lige helt op på niveau med "Antichrist", men det er tæt på og jeg nød filmen meget. Skuespillet er virkeligt i top hele vejen rundt, og jeg anede virkelig ikke at Kirsten Dunst kunne levere sådan en præstation. Det viser virkeligt hvor god en personinstruktør Lars von Trier er og hvor god han er til at skrive roller til kvinder. For tiden er jeg i gang med at se anden sæson af "True Blood", så det er virkelig en omvæltning af se Alexander Skarsgård i denne film, da han fuldstændigt anderledes her. Jeg hører også til dem der synes at del 1 var en smule bedre end del to, selvom at jeg dog også sætter stor pris på del 2. Især jordens undergang i allersidste scene tager pusten fra en.
Lars von Trier følger "Antichrist" godt op med endnu en fremragende film.
8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Noget af fremragende film, Daniel Day-Lewis er jo en fantatisk skuespiller og det her en jo en rigtig fed rolle og han spiller den suværnt og modbydeligt at man for lidt ondt af ham nogle gange. Han fortjente fuldfortjent den oscar han fik tildelt året 2007, forstår godt Bruces ros til ham!
Filmen er underholdene, medrivende, musikken i den her film er jo fantatisk især den der hylende giver en gåsehud.
Et tæt løb mellem 5-6/6
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Camp Rock Føj for en film. Den var elendig, men når Demi Lovato synger bliver den bedre. Men hun synger kun tre gange i filmen. High School Musical var meget bedre og havde bedre musik. Den der sang godt, var Demi Lovato. De andre var middelmådige. Har set også set den danske dubbing af filmen, den er virkelig latterlig. Stemmerne passer slet ikke.
2/10
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#9541 IK 14 år siden
Der er vi så enige, dog ikke i bedømmelserne. Du er en tand for hård. ;)
Melville kan sgu noget unikt med suspense- og spændingseksekvering. Togsekvensen i samme film (Un Flic), Metro-scenerne i Le Samourai og juvel-heisten i Le Cercle Rouge er jo eksekveret så fantastisk. Selvom de er uden musik, og er forholdsvis lange, føles de bare så intense og nervepirrende. Jeg kan ikke nævne mange instruktører der er bedre end Melville på det felt.
Du lander på en middelmådig karakter, selvom du er overvejende positiv over for filmen? Lidt mærkeligt synes jeg, men derudover er jeg nogenlunde enig i dine betragtninger. Melville er en så dygtig personinstruktør, og kan få så meget ud af forholdsvis 'underspillede' karakterer. Det er en bedrift i min verden, og Alain Delon er igen virkelig Cool. Der er ingen der uddeler lussinger til kvinder så stilfuldt som ham. ;)
#9542 Benway 14 år siden
Jeg ville ønske, at Melville bare havde droppet de modeller. De er ikke nødvendige for historien og dræber blot unødvendigt illusionen for en stund. Ellers er det en virkelig god film med en møgcool Alain Delon, der næsten gør udtryksløsheden til en kunstform.
#9543 Takfornu 14 år siden
Prøv at se fx Woo/Yun-Fat figur i The Killer som klart er inspirret af Delon i Le Samurai, men alligevel er langt fra ligeså cool, rå og følsom på samme tid, så ja Melville/Delon er tidløs, hvor Woo/Yun-Fat i dag er over udløbsdatoen imo.
Mit 5/10 skal ses ud fra hans andre film og andre i genren, som jeg bare finder en tak bedre og som Benway skriver brugen af modeller som slet ikke står mål med netop film som Things to Come, Metropolis eller King Kong.
Når jeg bruger 8, 9 og 10 skal jeg rammes enten i mine følelser, værdier eller hjertet, derfor holder jeg igen, med at bruge disse karaktere og forbeholder dem oplevelser som virkelig river mig med eller rundt med mig enten på den gode eller onde måde.
#9544 IK 14 år siden
Er meget enig og rystede også hovedet da jeg så denne scene. Jeg synes både at den scene indeholder filmens bedste og værste del. ;)
#9545 Batsy 14 år siden
Fantastisk film, intet mindre og fantastisk instruktion og filmen var meget mere troværdig når den var i sort/hvid. Slutningen fik sku mig til at få våde øjne, en af Liams stærkeste roller jeg har set. Ralph finnes og Ben Kingsley spiller os fremragende i denne film. Fantatisk film intet mindre, mesterværk.
6/6
#9546 Kruse 14 år siden
Så fik jeg også set filmen, og jeg må sige at Lars von Trier fortsætter i god form efter "Antichrist". "Melancholia" når måske ikke lige helt op på niveau med "Antichrist", men det er tæt på og jeg nød filmen meget. Skuespillet er virkeligt i top hele vejen rundt, og jeg anede virkelig ikke at Kirsten Dunst kunne levere sådan en præstation. Det viser virkeligt hvor god en personinstruktør Lars von Trier er og hvor god han er til at skrive roller til kvinder. For tiden er jeg i gang med at se anden sæson af "True Blood", så det er virkelig en omvæltning af se Alexander Skarsgård i denne film, da han fuldstændigt anderledes her. Jeg hører også til dem der synes at del 1 var en smule bedre end del to, selvom at jeg dog også sætter stor pris på del 2. Især jordens undergang i allersidste scene tager pusten fra en.
Lars von Trier følger "Antichrist" godt op med endnu en fremragende film.
8/10
#9547 Sweetiebellefan 14 år siden
Vi er omkring 1984 i Berlin, og en mand er sat ud for at overvåge folk.
Lidt langtrukken, men Oscar værdig film.
8/10
#9548 Batsy 14 år siden
Mageløs Western, med sublimt skuespil og kæææææææææft Claudia Cardinal er lækker Rauw!
Fantatisk musik, især main soundtracket er legendarisk, Fantatisk historie, fantatisk instruktion.
6/6, Syndes den ikke er så god som The good,the bad and ugly men fantatisk det er den!
#9549 Batsy 14 år siden
Noget af fremragende film, Daniel Day-Lewis er jo en fantatisk skuespiller og det her en jo en rigtig fed rolle og han spiller den suværnt og modbydeligt at man for lidt ondt af ham nogle gange. Han fortjente fuldfortjent den oscar han fik tildelt året 2007, forstår godt Bruces ros til ham!
Filmen er underholdene, medrivende, musikken i den her film er jo fantatisk især den der hylende giver en gåsehud.
Et tæt løb mellem 5-6/6
#9550 Nicki52 14 år siden
Føj for en film. Den var elendig, men når Demi Lovato synger bliver den bedre. Men hun synger kun tre gange i filmen. High School Musical var meget bedre og havde bedre musik. Den der sang godt, var Demi Lovato. De andre var middelmådige.
Har set også set den danske dubbing af filmen, den er virkelig latterlig. Stemmerne passer slet ikke.
2/10