Gravatar

#9741 BN 14 år siden

Bruce (9740) skrev:
#9739 Jeg vil sige 6/10 med pil opad. Det er ikke den store historie, men det går an og jeg kan godt lide Yves Montand og James Garner. Men filmen skal først og fremmest ses i så stort format som muligt og så ellers nydes for fotograferingen og racerløbene.

Jeg tror, at jeg selv ville ende på 6/10 med en pil nedad. Jeg har ikke set den siden mine sene teenageår, men husker den ret tydeligt. TCM har den på konstant re-run i disse uger. Jeg kom til at zappe over på den, mens et racerløb var i gang, og jeg fandt selve måden det var filmet på ret indtagende: Der var mere fokus på publikum og deres reaktioner og gøren og laden, stemningen og omgivelserne end der var fokus på selve løbet. (Jeg ved godt, at der i andre scener primært er fokus på selve kørebanen.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9742 Bruce 14 år siden

[url=
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9743 Hr. Nielsen 14 år siden

Tucker & Dale vs Evil

Skør, blodig og morsom leg med klicher og konventioner i bonderøvsgyser-genren. Mister sine steder lidt pusten, da ikke alle påfund fungerer lige godt, men den fik mig også flere gange til at flække af grin (jeg har DÅRLIG humor!!!) og det sker ikke ofte:-D

7/10
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#9744 BN 14 år siden

[quote=Bruce (9742)][url=

Ja, det er fremragende scener. Tak for links. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9745 Bruce 14 år siden

Så lidt :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9746 loki 14 år siden

Jeg vægter ofte (læs: altid) historien og budskabet langt højere end alt andet, og dermed kan en dårlig film (objektivt set) sagtens få en god karakter, hvorimod en god film (hvis bedømt ligevægtigt på alle fronter) kan ryge helt i skraldespanden. Dette bevirker også, at 3D-bølgen aldrig kommer til at fange mig, da 3D-effekter virker forstyrrende og bryder, ironisk nok, illusionen og fortabelsen i filmen. Ikke at vi skal genstarte dén debat :o)
www.peakoil.dk
Gravatar

#9747 Fellaheen 14 år siden

loki (9746) skrev:
Jeg vægter ofte (læs: altid) historien og budskabet langt højere end alt andet

Så er bøger nok mere dig. Hvad kan film bidrage med i så fald?

3D-effekter bryder illusionen? Hvordan?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#9748 Antlion 14 år siden

KeyserSöze (9747) skrev:
Så er bøger nok mere dig.

Fordi litteratur har jo altid en historie og et budskab? :)
Gravatar

#9749 Collateral 14 år siden

Låt den rätte komma ind

En original og anderledes tilgang til vampyren som filmmonster, og i virkeligheden også lidt en tilbagevenden til eksempelvis "Nosferatu"s mere sympatiske og let sørgmodige filmmonster. Vampyren i denne film er ekstremt vel udført, og Lina Leandersson er, i særdeleshed for en så ung skuespillerinde, ganske fantastisk. Noget andet interessant er at hun ikke nødvendigvis kan betragtes som en egentlig skurk. De mest karikerede skurke i filmen er nemlig de mobbere som generer hovedpersonen Oskar. Disse mobbere er også filmens svageste punkt, da de er meget typiske karakterer, og hvor vampyren på fin vis bliver gjort til en mere sympatisk karakter påtrods af sine mange onde gerninger, er der ingen formildende årsager for mobberne som rent ud sagt, særligt for lederen
og dennes broders vedkommende.

Teknisk er film ekstremt flot sammensat (og ser i øvrigt virkelig flot ud på BD). Billederne er ofte meget smukke og stemningsfulde. Klipningen er rolig, og gysene på fin vis underspillet fra skabernes side. Der er ikke mange synlige ubehageligheder før
hen mod slutningen.
Less is more er bestemt ikke et ukendt begreb for filmens skabere, og meget overlades til fantasien. Det var dog imponerende hvor flot de synlige gys der trods alt er, er udført. Norden begynder virkelig at kunne hamle op med Hollywood når det kommer til effekter, og for denne films vedkommende, overgår stemningen langt meget af det Hollywood kan producere.

Det blev vist en lidt rodet omgang, men kort fortalt er jeg glad for filmen. Mobberne er, som nævnt, blevet en smule karikerede, men derudover er filmen så flot udført, og så smaskproppet med vellykkede udførsler af gode ideer, at jeg ikke kan lade være at være begejstret.

8/10
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9750 Sweetiebellefan 14 år siden

Red Riding Hood

Et af årets bedre film er Red Riding Hood, og det er en ny intens udgave som er bedre end de typiske sommer blockbusters.

Selvom at filmen fik blandede modtagelser, så er det en film man ikke bør gå glip af.

8/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: