Gravatar

#1941 filmz-jonasgr 15 år siden

Ja det ligner i hvert fald SNL rigtig meget i opbygning. Rart at de har Lasse Rimmer med, han er ved at være den eneste som kan levere "intelligent" humor i stedet for den platte humor der tit er i dansk stand up.

For at blive ved SNL, så synes jeg det er rart at det er kommet til DK og afsnittet der blev vist på Zulu var faktisk ganske sjovt. Men de har også lidt flere ting at gribe om end i DK. Deres musical sketch var sgu meget sjov.

[url= sketch[/url]
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1942 jessup 15 år siden

#1941 jeg har lagt mærke til Kristen Wiig i et par film og hun var fanme sjov i hendes "overdrivelse" rutine i gårs udsendelse.
This is just until June
Gravatar

#1943 wimmie 15 år siden

Savner SNL fra da jeg var i USA. Har fået slæbt en del dvd'er med hjem og nu har jeg set at de har udgivet sæson'erne - ingen tvivl om at det nyere er sjovt men de gamle med John Belushi, Dan Aykroyd, Eddie Murphy osv. er ret geniale :)

Anyway, har lige set Coraline

Efter al den hype og som stor fan af Nightmare before Christmas var mine forventninger skruet godt op og jeg blev ikke skuffet. Nightmare er stadig en klar 6/6 men Coraline følger lige i hælene. Den er satme flot lavet og historien der starter ret ordinært ud bliver ret fængene og leder tankerne hen på Pan's Labyrinth.
Den er bestemt ikke for børn (sarte børn i hvert fald) da den er ret dyster - men til gengæld helt perfekt for mig :)

5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1944 evermind 15 år siden

#1943 Oh, det lyder smukt! Jeg må hellere se at få den bestilt!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1945 Skeloboy 15 år siden

3:10 To Yuma

Overordnet er det en habil western, men manuskriptet halter lidt. Nogen af de ting, der sker, virker slet ikke logiske. Historien er god, og det er skuespillet vel også. Men jeg er lidt træt af Bales og Crowes udtryk, som for mig har været den samme i lang tid. Ben Foster og Peter Fonda er dog rigtig gode.

Filmen er underholdende, men har en del mangler og klicheer.

3½/6
Gravatar

#1946 Lord Beef Jerky 15 år siden

Skeloboy, vi har meget ens westernsmag, kan jeg se =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1947 Lord Beef Jerky 15 år siden

The Taking Of Pelham 123 (3/6) - Egentlig bedre end jeg havde forventet, men Tony Scotts sære fascination af MTV.klipning ødelægger stemningen og slutningen går en smule for meget overbord.

Night Of The Demons (4/6) - Masser af patter og blod, og mere eller mindre så perfekt kitschet som jeg havde forestillet mig. Jeg hylder denne film!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1948 Skeloboy 15 år siden

#1946 - hehe...tjo, nu er det jo kun tre af de nyere westerns...men vi kan vel hurtig blive enig om, at Wild Wild West er ringe, og The Good, The Bad & The Ugly er en af de bedste...;)

Hustle & Flow
Pimps & ho's og masser af crunk. På overfladen ser denne film rigtig ringe ud. Men jeg skal da lige love for, man bliver overrasket. Terence Howard spiller perfekt som den lille alfons/dealer, der ikke rigtig kommer nogen vegne. Han får tilfældigt et keyboard, og møder tilfældigt et gammel ven(men ikke tilfældigt på en utroværdig måde). Så begynder rap-stjerne drømmen for alvor.

Man skal ikke lade sig skræmme af filmens MTV-agtige udseende og dens på overfladen dårlige plot. I stedet skal man nyde en rigtig god film om en mand og hans drøm.

4½/6
Gravatar

#1949 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1948 Det tror jeg alle logisk tænkende væsener kan blive enige om, men at 3:10 To Yuma er en kende overvurderet, og The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford er en kende undervurderet, er vi ikke en stor gruppe folk der synes.
Gravatar

#1950 Highland Park 15 år siden

Lord Beef Jerky (1923) skrev:
The Serpent And The Rainbow (2/6) - Jeg huskede den som fantastisk, men gensynet viste sig at være en skuffende og overdrevent fragmenteret film, hvor kun kitschen holdt den nogenlunde kørende.

Jeg har haft lidt samme oplevelse med den. Nu er det godt nok ved at være en del år siden, jeg sidst så den, men jeg husker svagt, at Pullmans skuespil samt stemningen stadig gjorde indtryk på mig - og så er slutningen ret underholdende, selv om filmen vist nok skifter spor.
Min hukommelse er fuld af støv. :/
Nogle gange bliver jeg nødt til at gense film, jeg ellers tidligere har vurderet ikke er værd at gense, blot fordi hukommelsen spiller mig et puds.

Lord Beef Jerky (1933) skrev:
In The Mouth Of Madness (4/6) - Fed Lovecraft/Barker stemning, men desværre en smule i skyggen af, hvor fantastisk en film det kunne have været, fremfor hvor fantastisk en film den er.

Interessant betragtning. Jeg synes faktisk, at det lige netop er en af filmens store styrker. Den er på en og samme tid voldsom, manisk og konkret i sin fremstilling af begivenhederne, mens der hele tiden lurer antydningen af noget større og mere skræmmende under overfladen, i skyggerne.
Det er næsten som om, at Carpenter insisterer på at dupere og mætte sit publikum, så han kan smugle den ægte uhygge ind af bagdøren. F.eks. vækker brugen af maleriet på hotellet rædselsvækkende associationer hos undertegnede.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: