Gravatar

#9941 Collateral 14 år siden

#9939: Jeg har slet ikke nogen mening om Amin Jensens røv hvis jeg skal være helt ærlig :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9942 Bobby Singer 14 år siden

Alien³ er det rene guld i forhold til Resurrection. Samtlige karakterer er direkte usympatiske, en-dimensionelle eller bare direkte irriterende. Derudover lider den af en underligt malplaceret humor der fuldstændig falder til jorden, i hvad der egentlig bare er en meget, meget sær film.
Idjit
Gravatar

#9943 Slettet Bruger [2214553310] 14 år siden

#9935 -

Hvis du mener CGI omkring alienen, så fik en del af os en overraskelse, da vi snakkede om filmen til Guilty Pleasures - der er faktisk ikke tale om CGI i langt de fleste tilfælde.

Det gør det naturligvis ikke mere vellavet, men bare for ikke at give CGI i et værre ry, end det har. :)
Gravatar

#9944 mr gaijin 14 år siden

Dogtooth

Hvorfor bliver der ikke lavet flere film som denne? Ideen er så forfriskende og original, at "Inception" ligner en skabelonsskåret genrefilm til sammenligning.

Ideen er dog ganske enkel: Et totalitært informationssamfund i miniature. En patriark kontrollerer al information sine nu voksne børn får. De får at vide, at verden udenfor er farlig. Kun han må træde udenfor deres hjem.

"Børnene" lever efter den information, som de fodres med. Deres verden er deres hjem. Der opstår selvfølgelig spændinger, da deres menneskelige behov rækker ud over, hvad forældrene kan tilbyde.

Den verden faren skaber for "børnene" er absurd. Katte er farlige rovdyr, der truer med at bekæmpe dem udenfor. Telefoner eksisterer ikke, men nogle gange taler mor alene med sig selv i sit værelse. Fly falder ned i deres have i miniature-udgaver.

Det er absurd og sort. Dybt komisk og dybt tragisk.

Få film i dag er så friske som "Dogtooth", hvor verden er så anderledes og bizar, at vi aldrig kan forudse, hvordan den næste scene vil udspille sig. Det er en sjældenhed i disse dage.

9/10
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9945 MMB 14 år siden

Wow... Det lyder som om, Resurrection kommer til at ligge lang tid på hylden...
Gravatar

#9946 MMB 14 år siden

utyske (9943) skrev:
#9935 -

Hvis du mener CGI omkring alienen, så fik en del af os en overraskelse, da vi snakkede om filmen til Guilty Pleasures - der er faktisk ikke tale om CGI i langt de fleste tilfælde.

Det gør det naturligvis ikke mere vellavet, men bare for ikke at give CGI i et værre ry, end det har. :)

Jeg vil straks lytte til podcastet.
Gravatar

#9947 Kruse 14 år siden

Ja, som Utyske påpeger, så er der stort set intet CGI brugt i filmen. Det er istedet en Alien-dukke som er filmet foran en blue-screen, og som så bagefter er blevet sammenflettet med optagelserne af de forskellige scener.

Og jeg kan anbefale dig at se Making of-dokumentaren af Alien³, som du finder på Disc 5 i Anthology Boxsettet. Det var virkeligt et problemfyldt projekt, og det undrer ikke spor at slutresultatet er sådan en rodet omgang.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9948 MMB 14 år siden

Kruse (9947) skrev:
Og jeg kan anbefale dig at se Making of-dokumentaren af Alien³, som du finder på Disc 5 i Anthology Boxsettet. Det var virkeligt et problemfyldt projekt, og det undrer ikke spor at slutresultatet er sådan en rodet omgang.

Tak for tippet :)
Gravatar

#9949 MMB 14 år siden

Og aha, Charles Dance er sgu da Tywin Lannister i Game of Thrones!
Gravatar

#9950 Highland Park 14 år siden

SAMCRO (9942) skrev:
... en meget, meget sær film.
Hellere meget sær end røvkedelig og søvndyssende som "Alien³" (med undtagelse af slutningen).
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: