Gravatar

#9981 Kruse 14 år siden

(500) Days of Summer

Meget er allerede blevet skrevet om denne film, så jeg holder mig kort til at skrive hvad jeg synes om den. Vi har at gøre med en film som springer rundt i tid, som er fyldt med popkulturelle referencer og som flere gange bryder "the fourth wall". Det har altså potentialet til at blive virkeligt corny og kikset. Men heldigvis er filmen i gode hænder hos instruktør Marc Webb, som formår at håndtere det fremragende manuskript på bedste vis. Joseph Gordon-Levitt er glimrende som hovedpersonen Tom, der falder pladask for Summer, spillet af den altid skønne og charmerende Zooey Deschanel. Det er uden tvivl en af de bedste romantiske komedier i nyere tid, og det er rart med et så friskt pust til en genre, hvor der hvert år bliver spyttet adskillige ligeyldige rom-coms ud fyldt med tomme kalorier.(Og som alle sammen har Jennifer Aniston i en af hovedrollerne). Stort cadeau for at forsøge med noget anderledes og friskt, istedet for at "satse" på det sikre og gammelkendte.

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9982 Highland Park 14 år siden

Collateral (9978) skrev:
Ikke desto mindre har den 46-årige Kon forhåbentlig endnu flere film i ærmet, og undertegnede gemmer derfor topkarakteren lidt endnu.

http://filmz.dk/anime-instruktoeren-satoshi-kon-er...

Hans sidste projekt "Yume-Miru Kikai" ("The Dream Machine") er pt. ved at blive færdiggjort af Madhouse.

Hvorfor poster du kun et uddrag af anmeldelsen?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9983 Collateral 14 år siden

#9982: Det er noget af en svipser :O Det skal jeg lige have fjernet fra den endelige anmeldelse. Mange tak for info. Og øv hvor ærgeligt :(

- Fordi den endelige anmeldelse kommer op på BDlive.dk
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9984 Highland Park 14 år siden

Collateral (9983) skrev:
Fordi den endelige anmeldelse kommer op på BDlive.dk
Okay, så forstår jeg bedre. Og det var da så lidt. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9985 Collateral 14 år siden

#9984: Normalt skriver jeg bare lige en linje om filmen, mest hvis den har været rigtig god eller rigtig dårlig herinde når det er noget jeg skal anmelde til BDlive. Men var så tilpas begejstret for den film at jeg lige ville dele det :D
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#9986 Åkepool 14 år siden

Får ikke set vildt mange film disse dage, men her er et hurtigt resumé over de film jeg har set, enten i biffen eller på dvd/bd, de sidste tre måneder, uden nogen form for comments, bare med karakterer:

Bolt 7/10
Drag me to Hell 7/10
The Kids are all right 6/10
Devil 6/10
Megamind 7/10
Serendipity 6/10
Little Fockers 6/10
Klovn: The Movie 7/10
I am number four 6/10
Love and other drugs 6/10
Battle: Los Angeles 7/10
Get him to The Greek 4/10
The Green Hornet 4/10
The Next three days 8/10
Legend Of The Guardians: The Owls Of Ga'Hoole 6/10
X-Men: First Class 8/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#9987 HonoDelLoce 14 år siden

Napoleon Dynamite

Jeg kan simpelthen ikke forklare det, men den film er bare så gennemsyret af ren genialitet.. Så meget, at men son værende ikke-nørdet nok slet ikke forstår det.. Min købte sad i hvert fald med et vildt underligt blik, når jeg grinede højlydt af den ekstremt præcist rammende karikatur af nørder af forskellige slags:-)

5/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9988 HonoDelLoce 14 år siden

Napoleon Dynamite

Jeg kan simpelthen ikke forklare det, men den film er bare så gennemsyret af ren genialitet.. Så meget, at men son værende ikke-nørdet nok slet ikke forstår det.. Min købte sad i hvert fald med et vildt underligt blik, når jeg grinede højlydt af den ekstremt præcist rammende karikatur af nørder af forskellige slags:-)

5/6
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9989 HonoDelLoce 14 år siden

Napoleon Dynamite

5/6
Gravatar

#9990 HonoDelLoce 14 år siden

Napoleon Dynamite

5/6

Skriv ny kommentar: