#140 Jeg har ikke haft stiv pik siden jeg så Vertigo, så formentlig ville netop få psykisk ar af at se min egen og et forklaringsproblem for Kim Novak, min dejlige muse!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
# 140 Hmmm lyder anderledes, men med den karakter, skulle man måske få den set ved lejlighed.
# 141 Dit sprog er utroligt :)
Når men efter efter at have holdt 40 års fødselsdag og andre gøremål hele lørdagen for min svigerinde brugte jeg
Life - Season One
Life handler om den ukonventionelle og komplekse kriminalbetjent Charlie Crews, som vender tilbage til politiet efter at have tilbragt flere år i fængsel for en forbrydelse, han ikke har begået. Charlie kan takke sin nære ven, advokaten Constance Griffiths, for at skaffe ham ud af fængslet, og der opstår en gnist imellem de to, på trods af at Constance er gift. Charlie vender tilbage til styrken med et ganske anderledes livssyn, end da han først arbejdede der.
Damian Lewis fra bl.a. Band of Brothers og Forsythsagaen spiller hovedrolle og viser han er tilbage i topform efter et par mindre heldige filmroller. Hans måde at opklare sager på er mildest talt utrditionelle. Frugtspisende, velhavende, videnbegærlig og Zenciterende lægger han sig ud med flere på sin vej, men fængselslivet som har kostet ham knups har også lært ham en del som han bruger på forskelligvis i opklaringen af sagerne.
Omkring ham er der også masser af gode folk ... Adam Akin, Sarah Shahi, Broke Langton og Robin Weigert, som alle bidrager til at løfte serien til mere bare endnu en krimnalserie.
Ser frem til om de kan leve op til som de er begyndt for det er bestemt ikke dårligt.
Undskyld jeg ikke skriver mere nu men jeg sidder på arbejde og har ikke den store tid :-/
Serie: 7/10 (Svinger lidt fra episode til episode) Billede: 6/10 Lyd: 6/10
Street Kings Intetsigende, usammenhængende og pinlig. Filmen har et par aktionssekvenser, som gør sig bemærket ved at være mere rå og blodig end man normalt ser, men ellers er der intet at komme efter. Selv Forest Whitaker giver intet til filmen, og Keanu Reeves lever det han nu kan(eller ikke kan).
2 / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#138 - hvis det er de bokse, som jeg tænker på, så mangler der desværre mine to favorit Hitchcock: Rebecca og North By Northwest. Men hvis du sidder klistret til skærmen til Saboteur, glæd dig til Vertigo og Rear Window så
Werckmeister Harmóniák, Ungarn 2000, Béla Tarr Kun 39 klip er der i denne 140 min lange film fra 2000 af den ungarske instruktør, Béla Tarr. Men filmen er afsindig god alligevel. Som i Damnation, er den i sort/hvid, dog er stemningen absolut ikke ligeså grå og trøstesløs. Der er stadig en lang række klip af mennesker, der tilsyneladende ikke har noget håb, men det er ikke temaet i filmen. En lille ungarsk landsby går så småt i opløsning, fordi et cirkus med en kæmpehval kommer til byen. Filmen er fyldt med allegorier og filosofi og flot opsatte billeder, og den kræver lidt hjernekraft og rålmodighed at følge med i. Der er flere længere klip, hvor der decideret ikke sker noget, og man skulle tro det er kedeligt, men det giver bare ekstra tid til fordybelse.
#146 Det er den sorte og den hvide boks jeg har. Havde godt hørt det, men jeg fik dem samlet til 100 kr., så det synes jeg var iorden, når jeg overhovedet intet kendte til filmene.
#141 filmz-Bruce 17 år siden
#142 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
# 141 Dit sprog er utroligt :)
Når men efter efter at have holdt 40 års fødselsdag og andre gøremål hele lørdagen for min svigerinde brugte jeg
Life - Season One
Life handler om den ukonventionelle og komplekse kriminalbetjent Charlie Crews, som vender tilbage til politiet efter at have tilbragt flere år i fængsel for en forbrydelse, han ikke har begået. Charlie kan takke sin nære ven, advokaten Constance Griffiths, for at skaffe ham ud af fængslet, og der opstår en gnist imellem de to, på trods af at Constance er gift. Charlie vender tilbage til styrken med et ganske anderledes livssyn, end da han først arbejdede der.
Damian Lewis fra bl.a. Band of Brothers og Forsythsagaen spiller hovedrolle og viser han er tilbage i topform efter et par mindre heldige filmroller. Hans måde at opklare sager på er mildest talt utrditionelle. Frugtspisende, velhavende, videnbegærlig og Zenciterende lægger han sig ud med flere på sin vej, men fængselslivet som har kostet ham knups har også lært ham en del som han bruger på forskelligvis i opklaringen af sagerne.
Omkring ham er der også masser af gode folk ... Adam Akin, Sarah Shahi, Broke Langton og Robin Weigert, som alle bidrager til at løfte serien til mere bare endnu en krimnalserie.
Ser frem til om de kan leve op til som de er begyndt for det er bestemt ikke dårligt.
Undskyld jeg ikke skriver mere nu men jeg sidder på arbejde og har ikke den store tid :-/
Serie: 7/10 (Svinger lidt fra episode til episode)
Billede: 6/10
Lyd: 6/10
http://www.nbc.com/Life/
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#143 filmz-Bruce 17 år siden
Pleasantville
Stadig "pleasant og munter viewing" anden gang. Dog ikke helt så god som jeg huskede den.
7/10
#144 DarkLight 17 år siden
Intetsigende, usammenhængende og pinlig. Filmen har et par aktionssekvenser, som gør sig bemærket ved at være mere rå og blodig end man normalt ser, men ellers er der intet at komme efter. Selv Forest Whitaker giver intet til filmen, og Keanu Reeves lever det han nu kan(eller ikke kan).
2 / 6
#145 Skeloboy 17 år siden
Men hvis du sidder klistret til skærmen til Saboteur, glæd dig til Vertigo og Rear Window så
#146 filt 17 år siden
#147 Skeloboy 17 år siden
Kun 39 klip er der i denne 140 min lange film fra 2000 af den ungarske instruktør, Béla Tarr.
Men filmen er afsindig god alligevel. Som i Damnation, er den i sort/hvid, dog er stemningen absolut ikke ligeså grå og trøstesløs. Der er stadig en lang række klip af mennesker, der tilsyneladende ikke har noget håb, men det er ikke temaet i filmen. En lille ungarsk landsby går så småt i opløsning, fordi et cirkus med en kæmpehval kommer til byen.
Filmen er fyldt med allegorier og filosofi og flot opsatte billeder, og den kræver lidt hjernekraft og rålmodighed at følge med i. Der er flere længere klip, hvor der decideret ikke sker noget, og man skulle tro det er kedeligt, men det giver bare ekstra tid til fordybelse.
5/6
IMDB
#148 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#149 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#150 Herrguth 17 år siden