Gravatar

#11 elwood 16 år siden

#10 Den er ikke ligeså god som den originale, men Jo jeg har set den fra 1997, synes det er en ok underholdende film, med Jack Lemmon i rollen som Juror #8

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 filmz-Bruce 16 år siden

Final Fantasy - Blu-ray

Kan huske jeg så denne i 2001 og var ikke imponeret. Det er jeg så lidt mere denne gang. Billedet er næsten fejlfrit. Kun i få mørke scener optræder lidt filmgrain, hvilket nok ikke er helt tilsigtet, eftersom denne er 100% computeranimeret. Men detaljegrad og sortniveau er helt i top og jeg er imponeret over doktor Syd's udseende, som er utroligt detaljeret, når man tænker på, at dette er lavet for 7 år siden.

Lyden er ukomprimeret PCM og det er et herligt lydspor, med god surround separation og tryk på LFE sporet. Igen overraskende, når jeg tænker på produktionsåret for denne.

Filmen er so-so, men ok underholdende og viser, at der, mod mine forventninger i 2001, absolut er et marked for rene CGI film kompositioner. Men spænding og intensitet kan aldrig måle sig med "the real thing".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#13 filmz-Narniabæver 16 år siden

Den Grimme Ælling og mig:

I starten af 2006 startede bølgen af animerede film, og udover bl.a. Disney og Sony der lavede computer animerede film, udkom den danske Den Grimme Ælling og mig med hjælp af mange andre lande.

En rotte rejser ud for at finde et tivoli, og ender sammen med bl.a. en grim ælling.

En film jeg burde have været set i biografen.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#14 filmz-jonasgr 16 år siden

Into the Wild

"Ude godt, men hjemme bedst" kunne være taglinen på denne film. En ung fyr (Emile Hirsch) laver et ungdomsoprør af de store og rejser væk fra sin rige familie ud i vildmarken og gør op med alle hans materielle goder og hvad dertil hører. Som forløber står det hurtigt klart at vores unge ven er noget naiv. Han siger på et tidspunkt sidst i filmen, at mennesker ikke nødvendigvis har behov for at være sammen med andre mennesker. Det er der han tager grueligt fejl. Det kan være rart at komme væk fra det hele en gang imellem, men mennesket er et socialt dyr og har behov for at være i samvær med andre mennesker. Ellers dør vi ligesom vores hovedperson.
Filmen er rigtig flot filmet og for naturmennesker er det nogle overdådige billeder vi er vidner til og et fantastisk musicscore som passer perfekt til billederne. Og det er helt klart også filmens største kvaliteter. Skuespilspræstationen fra Emile Hirsch skal dog også fremhæves, meget stærkt af en så ung gut. Jeg kom straks til at tænke på Tom Hanks' karakter i Cast Away. At Hal Holbrook kunne få en oscarnominering står jeg dog lidt uforstående overfor, en ganske ordinær præstation af ham og ikke noget der skiller sig ud fra mængden.

Hvad filmen dog mangler er det psykologiske aspekt. Hvad sker der inde i hovedet på vores gut når han står helt alene ude i naturen, noget som filmen mangler. Dette kunne have gjort filmen mere interesserant, end bare at se en ung naiv fyrs tur til vildmarken. Og på den måde bliver filmen kedelig og egentlig ganske ordinær. Og hvad med forældrenes reaktion ? Vi ser lidt af det til sidst med faren, men det kunne da have været interessant at følge deres søgen efter deres søn og hvorledes de bliver påvirket af det. Scenen med danskerne burde være cuttet fra da den ikke giver filmen noget ekstra og virker helt meningsløs. Men de flotte billedere og den skønne musik gør at denne film alligevel ikke bliver helt glemt.

6/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#15 duuk74 16 år siden

Rescue Dawn http://www.imdb.com/title/tt0462504/

Werner Herzog har skrevet og instrueret denne krigsfilm, der handler om den Tysk/Amerikanske pilot Dieter Dengler, der i starten af Vietnam krigen bliver skudt ned over Laos.
Filmen er ikke politisk og er heller ikke en action film, med kugler og eksplosioner til højre og venstre, men er stadig ret spændende. Den tager derimod udgangspunkt i Denglers overlevelsesinstinkt og ukuelige optimisme - og det er der kommet en god film ud af.
Christian Bale spiller godt, men også Steve Zahn er at fremhaeve.
Flot kameraarbejde og et dejligt score.
Det eneste jeg lige kan saette fingeren paa er slutningen, der trods begivenhederne i filmen taget i betragtning, nok lige er en tand for meget.
7.5/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#16 Skeloboy 16 år siden

#6 - Lonesome Dove er klart noget af de bedste, der overhovedet er lavet til TV...

Hvor langt må man skrive her? har snart 4 siders anmeldelser klar...skal jeg poste det her, eller lavet et link til en seperat tråd her?...hvad foretrækker folk?
Gravatar

#17 filmz-Kadann 16 år siden

#16 -

Skriv hvad du har lyst. Jeg har selv smidt nogle voldsomt lange indlæg i disse tråde. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#18 El vez 16 år siden

Ja, bring it on! :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 16 Det er min kone og jeg meget enig i. Selv om jeg har set den før blev jeg nu alligevel revet med ved gensynet forleden. Den er for sin tid - sen 80'erne - fuldt på højde med Deadwood og fx North and South Book 1 og 2, men man må ikke glemme at der faktisk også var serier som fx "Centennial", "The Macahans" aka "How the West Was Won" i 70'erne, som alle var gode western/serier fra omkring borgerkrigen.

Lige fortiden er jeg for anden gang gået i gang med Ken Burns' "The Civil War" og "The War", som stærkt kan anbefales.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#20 filmz-Narniabæver 16 år siden

Silent Hill:

Langt ude på landet ligger resterne af en mystisk landsby som en dame og hender datter ender hos, og der sker sære ting som en luftalarm der pludselig går i gang af sig selv.

Imens render resterne af beboerne rundt som spøgelser eller vansirede monstrer i den tågede by.

Vanvittig gyser der dog er lidt svær at forstå.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: