Gravatar

#161 elwood 17 år siden

#156 Argg hvor har jeg da sovet! hmm det må være fordi hun snakker så pænt, det jeg jo ikke vandt til hun gør 8-)

Yes Calamity Jane fra Deadwood, hun var med til at give mig den første store overraskelse i Deadwood, husker stadig hvordan jeg var nær ved at få cola'en i gal hals, da hun begyndte at snakke, aldrig har jeg hørt en kvinde bande så meget på tv, for ikke og sige nogen.

hehe jeg vil vide nada! jeg stiller bare de her lukkede spørgsmål for mig selv 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#162 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

Gone With The Wind

Findes der noget værre end når man ikke kan falde i søvn ... men så er det jo godt man har sine film.

Jeg kastede mig derfor over den dejlige nye udgave, som udkom i 2004 i forbindelse med filmens 65 års jubilæum, som udover filmen indeholder en masse godt ekstra guf om filmen og dens skuespillere, dog kan det undre Clark Gable, Vivien Leigh og Olivia de Havilland får sit eget program, Leslie Howard som var meget brugt i 30'erne og 40'erne og mindst lige så populær en skuespiller.

Kommentarsporet er også et af de gode af slagsen fyld med masser af info om filmens tilblivelse, censur, skuespiller (både hoved og biroller får masser af plads), men også en lang række tekniske detaljer bliver gennemgået, og der er også blevet plads til at se på forskelle mellem film og bog. Jeg har flere bøger om filmen og dette kommentarspor lever flot op til dem.

Filmen er renset i alle ender og kanter, så den fremstår som den så ud ved premieren - Der er virkelig kælet for hvert frame.

Hvis man ikke allerede har denne film i samlingen bør man bestemt overveje den for den viser virkelig Hollywood fra sin bedste side.

Film: 8/10

Billede: 8/10 - Spørgsmålet er bare om billedet bliver endnu flottere på BD, men hvis Casablanca ka' - så ka' den sikkert også :)

Lyd: Der er 2 spor derfor ...

4/10 Det gamle 1.0
6/10 Det nye 5.1 - virker bare forkert på en eller anden måde ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#163 elwood 17 år siden

Minder mig lige om den geniale Filmmusik koncert, jeg var til i Musikhuset, hvor Århus Symforni orkestrer spillede Gone With The Wind Suite, som blandt andet er en del af main title.

[url=
Gravatar

#164 elwood 17 år siden

Jeg har ikke ste den men tv2 sender i aften Livets små mirakler 2?

say what vidste ik engang der var en 2'er, 1'eren var nu meget sød, men 2, det lyder som et malkeprojekt.
Gravatar

#165 duuk74 17 år siden

Har lige siddet og set en ret fed dokumentar om musik og politik der hed "Get Up Stand Up", der var en del af et DR2 tema. Der blev dækket Tysk, Engelsk, og senere også musik fra USA.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#166 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

#162 Fun link ;)

Gravatar

#167 filmz-Narniabæver 17 år siden

Alien:

Et monster er løs i et rumskib, og tilsidst er der kun en overlevende tilbage som må bekæmpe det.

Spændene science fiction gys.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#168 elwood 17 år siden

The Manchurian Candidate (Blu Ray), med Denzel Washington

Jeg er klar over det er et remake af en John Frankenheimer film, men nu, har jeg en stor glæde ved Denzel Washington, så jeg valgte lige at se den her udgave, så må jeg lige få den anden skaffet hjem også, og få set.

Nå men filmen, det stk. tid siden jeg har set en af de her Store magter cover up ting film, og jeg følte mig rigtig underholdt af filmen, den var rigtig spændende, havde en perfekt dosis af paronoia i sig. Den lille mand er oppe mod kræfter der ingen midler skyer for at nå deres mål.

Det er faktisk en af de film, hvor man nok skal vide så lidt som muligt om den, og jeg havde kun kort læst en mini anmeldelse, så jeg havde det hele til gode i filmen.

Og igen dukker Jeffrey Wright op i en lille rolle og overrasker mig, den mand er altså ret talentfuld.

Resten af Castet gør det også godt, Jon Voight er måske den eneste jeg havde lidt medlidenhed med, mest fordi hans karakter ikke er så dyb.

Meryl Streep spiller dog fremragende i hendes rolle synes jeg.

en enkel ting

til sidst i filmen, hvor man ser en hel gruppe mennekser samlet på et værelse emd et tv, der ser nyhederne, det er da The Manchurian Corporation man ser der ikke ?

fordi jeg forstå det sådan at FBI brugte Ben Marco, som et led i deres plan for at frame Manchurian Coporation, man ser de fjerner ham fra overvågning båndet og indsætter en anden

Flere af sådanne film tak, dem ser vi ikke så tit i dag synes jeg.

Gravatar

#169 filmz-Bruce 17 år siden

Uha, det blev en våd nat og skal nu til at arbejde, istedet for at være ude i det gode vejr, som ikke er så godt endda, for nu er græspollen sat i spil!

Men fik da lige tjekket kvaliteten lidt ud MEGET KORT på nogle af de nye BD'ere.

The Longest Day
Nærmest uvirkeligt godt billede på denne 50 gb dobbelt BD disk med et MPEG-4 AVC transfer, som er DVD udgaven totalt overlegen. Det er detaljeret, skarpt og ikke mindst glat. En sekvens hvor Rommel opildner sine underordnede ved Normandiets strande er tydeligt filmet foran en storskærm. Silhouetterne står tydeligt ud. Derudover kan der være forskel på kontrasten i nogle af scenerne og så én gang en lille lodret streg, som formentlig skyldes kildematerialet og ihvertfald ikke kompression. Eneste anke er simpelthen, at filmen ikke er "film-like", at man formentlig har efterbehandlet filmen for hårdt og fjernet film gryn, som burde være tilstede. Jeg ville have givet 9, men pga. sidstnævnte ender jeg på video: 8.

The Battle of Britain
Her er "film-like" følelsen. Film gryn er perfekt tilstede, men det er tydeligt, at Fox har gjort brug af den sidste remaster af filmen, som blev brugt til DVD udgivelsen for et par år siden, fremfor at lave en ny. Det her er en single layer 25 gb disc med en MPEG-2 kodning. Kvaliteten er tilfredsstillende, meget bedre end DVD udgaven, men ikke god nok. De udendørsscener jeg skimmede igennem var alle tilfredsstillende detaljerede, men en scene i Hitlers hovedkvarter havde et meget blødt omrids, hvor nogle farver nærmest "bløder" ind i andre farver. Uha! Lider den af kompressionsfejl? Tja, filmen kunne formentlig sagtens have været langt flottere i en ny remaster og mpeg-2 sviner med pladsen, især når der er tale om en 25 gb disk. Men den er absolut en opgradering værd og lyden var også mærkbart bedre end dvd udgaven, uden dog at have nogen sammenligning med nyere films lydspor. Video: 6, Lyd: 6.

Master & Commander
Jeg er en glad mand. Jeg havde forventet mig meget lidt af denne udgave, efter de udmeldinger jeg havde hørt meldte om et skuffende transfer. Meldingerne om patientens død er stærkt overdrevne.

Detaljegraden er virkelig boostet på denne udgave og et fint lag film gryn er intakt og gør dette til en fed film like oplevelse. Den første scene, hvor man under dæk filmen med meget lav lyskilde, formår stadig at vise alle detaljer i træudskæringer, metal etc. Jeg så kun 5 minutter i alt, men havde umiddelbart svært ved at finde skuffelser, men skal klart tjekke sortniveauet mere efter i sømmene og sammenligne med DVD udgaven. Skudt op i 104" er der dog en markant forbedring i billedet ifht. DVD udgaven. Lækkert! Video: 8/9.

Jeg skal have foretaget en større sammenligning med DVD udgaven, som havde det bedste lydspor på DVD, jeg nogensinde har hørt. Jeg kan ikke sammenligne ud fra et hurtigt "lyt", men den eneste ting jeg lige bemærkede ved den første slagscene, var en markant "klarhed" i LFE sporet, som nærmest gav et sug i maven, jeg ikke kan huske fra DVD'en som "blot" var bombastisk og effektiv. Det bliver meget spændende at sammenligne, men der er kun én karakter for dette spor og det er en 10'er!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#170 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 169 Ihhh altså - jeg er slet ikke misundelig ;)

Ellers er jeg gået igang med et gensyn med "Carnivale" og "Six Feet Under".

Skriv ny kommentar: