Gravatar

#51 fubar 16 år siden

#43

Jeg troede lige...
Gravatar

#52 evermind 16 år siden

#43/46
Fænomenet vil fremover betegnes som "bruce ownage"! :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#53 elwood 16 år siden

Bruce likes Avp 2

Ingen aprilsnar, fordi så ville det jo være den første april han sku ha postet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#54 filmz-Bruce 16 år siden

#51 Når helvede fryser til is og Dorthe Bennedsen får en lysere stemme end Piet Van Deurs!!!

#53 Jeg sagsøger dig ... eller bedre endnu!!! Jeg viser det billede af dig fra sommerfesten, hvor du kun iført silkestrømper og Burberry tørklæde danser og synger Gotta Dance!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#55 elwood 16 år siden

#54 Argg ikke det!

alt andet end det, det får Buffalo Bill fra Soilence of the lambs til at fremstå normal!

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#56 filmz-Bruce 16 år siden

In The Valley of Elah - Blu-ray

Og her troede jeg lige, at Elah var en pige! Well, Paul Haggis her fingeret denne lille sag, årets 34. film om Irak krigen, men til hans forsvar er den langt fra lige så slem som hans forfærdelige Crash.

Faktisk skal vi helt frem til anden halvdel, førend de første tegn på metaforer og guidelines til publikum kommer og definitiv først rokker karakteren nedad de sidste 20 minutter.

Tommy Lee Jones er som en god årgangsvin og brillerer i rollen som far til soldaten Mike, som er gået AWOL (Absent Without Official Leave), efter hjemkomst fra en udstationering i Irak og faderen forsøger nu at få vished om sønnens skæbne.

Jeg nød filmens tempo, stemning og cinematografi (Robert Deakins) fra start af og Haggis var langt mindre manipulativ end normalt. Som sagt var det først sent i filmen, at billedsproget fik kendetegn af facitliste og derfor ender Elah op med at være det bedste fra Haggis hånd til dato. En dag han mestrer begrænsningens kunst, har han potentialet til at lave en Oscarfilm, som virkelig ER en Oscar værdig.

Til mestendels dialog præget film, men med en særdeles potent LFE sekvens på en stripbar, som rykker i de nedre regioner. Detaljeret og skarp billede, med en meget nedtonet farveskala, som passer perfekt til det rå midtvesten look i en lille og ikke særlig opmuntrende amerikansk gennemkørselsby.

Film: 7/10
Video: 8/10
Audio: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#57 filmz-Bruce 16 år siden

#55 Not the soilence, pleaaaaese NOT the soilence!!!!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#58 elwood 16 år siden

#56 Enig en rigtig god lille film, og Tommy Lee Jones er satme blevet en sej skuespiller, der er sket meget siden hans Kapring på åbent Hav hehe.

Synes det bedste er at det ikke er en typisk Who done it film, som man i starten forledes til at tro.

Skrev lidt om den første gang jeg så filmen Her, men hvordan vil du forstå titelen i forhold til filmens handling ?

Med den her og så NCFOM står Tommy Lee Jones virkelig stærkt, glæder mig til hans næste projekter.

#57 Hehe yep det er Remaket 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#59 lyspunkt 16 år siden

Glimt

Morten læser medicin på universitetet og lever en tryg tilværelse med sin japanske klaverspillende kæreste Reiko. Det skal dog snart ændre sig,da hun bliver fundet død i badekarret. Det kunne være mord og da Reiko begynder at vise sig for Morten i en række ubehagelige syn, mister han snart grebet om virkeligheden og drages mod vanviddet.

Når man har betalt en promille af filmens samlede produktionsomkostninger for en DVD, hvilket for Spiderman 3 ville have betydet i omegnen af 1,5 million, kan man godt være lidt spændt. Nu er Glimt imidlertid ikke en Hollywoodproduktion men derimod en dansk amatørgyserfilm, så 25kr rakte til skiven.

Filmen er stærkt inspireret af japanske gysere,hvilket betyder at en japansk kvinde i hvide gevanter med håret ned i øjnene er topmålet af gys. Derudover snegler filmen sig afsted i et tempo, der får live-optagelser af ostemodning til at virke en actionscene. Mange scener er uden dialog, hvilket nok er med til at holde omkostningerne nede og meget i stil med de japanske film, men dræbende for underholdningværdien. Alt i alt er det en ret tam affære, at skulle kæmpe sig igennem den i forvejen meget banale og uorginale film. Vi ender nok på en karakter omkring 1-2 filmruller.

Hvis man derimod skulle sidde med en lille instruktør i maven og gerne ville igang med at lave en amatørfilm uden at skulle ud og investere i dyre kameraer eller udstyr, så byder Glimt på rigtig meget. Foruden bag-om-kameraet fra hele optagefasen og kig på lydarbejde og casting indeholder DVDen også 2 kommentarspor, hvor instruktør, skuespillere og lydfolk fortæller ærligt fortæller om glæder og sorger, tips og tricks og erfaringer draget af at være med i en relativ stor produktion af en amatørfilm. Her ender karakteren på 4 pizzaæsker.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#60 mr gaijin 16 år siden

Metoden

Spiller for tiden i biografer i Århus og København

”El Método” sætter syv jobkandidater til en lederstilling ind i et kedeligt mødelokale i et multinationalt firma i Madrid, hvorefter de sætter dem til at gå i kødet på hinanden på kold og kynisk forretningsmaner. Den postmoderne version af politisk korrekt kapitalisme pilles fra hinanden i denne film.

De syv kandidater låses inde i et lokale, hvor de bliver udsat for Grönholm-metoden. Metoden går ud på, at kandidaterne indbyrdes udsættes for nogle spil, hvor de en efter en vil blive sendt hjem. En efter en nedbryder de hinanden psykisk, mens firmaets kameraer overvåger alle deres handlinger. ”Det er ikke personligt,” bliver der sagt flere gange, mens de borer i hinandens personlighed for at sende dem hjem.

Filmens præmis er smukt. Institutioner (både virksomheder og offentlige apparater) i dag udøver sjældent direkte autoritativt magt. Magten pakkes ind i strukturer og regler, der indirekte får mennesker til at agere efter institutionernes vilje. Og "El Metodo" er både underholdende og skræmmende præcis i skildringen af det usynlige firmas umenneskelige manipulerende spil med sine kommende ansatte.

Men den halter flere steder. Flere gange undrer man sig over grundlaget, som firmaet/kandidaterne fravælger sine ansatte. For eksempel kører kandidaterne på et tidspunkt på en modkandidats manglende sproglige evner. Hvis han ikke levede op til jobbeskrivelsen, hvorfor er han så nået så langt, kunne man spørge sig selv. Og midtvejs er der en sjov, men malplaceret scene på et toilet, der igen fjerner fokus fra kernen i historien.

Med præmisset havde "El Metodo" potentialet for at blive en ”12 Angry Men” for starten af det 21. århundrede. Filmen kredser nemlig om nogle spændende moralske, etiske og psykologiske spørgsmål om individer, grupper og institutioner. Og filmen byder på et intenst drama på et location. Den mangler bare det sidste for at komme helt ind, hvor det gør ondt.

4/6

http://www.imdb.com/title/tt0427582/
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: