Gravatar

#61 filmz-Bruce 17 år siden

2007 må være et filmår at sammenligne med rødvinsåret 1985. Fik set Sean Penns

Into The Wild - HD DVD
Hvor jeg havde svært ved at blive rørt over menneskeskæbnerne i Flammen & Citronen, så var det modsatte nærmest tilfældet i Penns epos baseret på en sand historie om den 21 årige knægt Christopher Johnson McCandless fra West Virginia. I konflikt over en opvækst i følelsesmæssig tumult, med fokus på materielle værdier istedet for kærlighed og inspireret af forfattere, digtere og lyrikkeres kærlighed til naturen, sætter han sig for at udforske og opleve dette på egen hånd.

Der er ikke meget melodrama heri, men en skildring af en 2 årig walkabout i den amerikanske ødemark, som i Penns optik nærmest får filosofisk karakter uden på nogen måde at virke påtrængende og belærende. McCandless alias Alex Supertramp, formår med sin åbne og kærlige person og ikke mindst levestil, positivt at berøre mange af de mennesker han møder på sin vej. På vej mod hans endelige mål, det ultimative møde med Alaskas vildmark, bliver han mere og mere fremmedgjort af civilisationen og oplever kun lykken i et asketisk liv i pagt med naturen.

En aldeles vidunderlig 148 minutters sag, som med det samme trænger sig på i året top 5 film. Er for træt til at uddybe mere, men en meget flot HD billedside og et soundtrack valg, som perfekt understøtter den filosofiske, nærmest hippieagtige rejse.

Film: 8.5-9/10
Billed: 8/10
Lyd: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 El vez 17 år siden

Battlestar Galactica Episode 4 afsnit 1

(Don't ask me how ;)

Med et brag af en sæsonstart er BSG for alvor tilbage. Er du gal et rush af et afsnit, hvor alting blot bliver mere kaotisk og kompliceret end det var ved afslutningen på S3. Der er lækker space-action og drama som man kender det, med Baltar som en lidt uventet joker på sidelinjen.

Jeg vil ikke skrive for meget, det skal nydes med egne øjne, men mine tårnhøje forventninger blev indfriet til fulde og the cylons? ..de har tydeligvis en plan!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#63 elwood 17 år siden

The Simpsons Movie Blu-ray

Jep den står flot og alt det, og jeg har også set den en del gange før, men i aftes valgte jeg et lille twist.. jeg så den med DANSK tale!

Og ja der skal ikke siges meget om filmen her, folk kender den jo men.

Jeg forsøger lige at slå Hardcore Simpson Genet fra nu 8-)

Den største Svaghed ved Den Danske udgave udover self. at det er På dansk er Variationen, der er flere af stemmerne der lyder ret ens i flere tilfælde.

Jeg kan udemærket forstå ide'en med at bruge Preben Kristensen som Tom Hanks da det jo er ham som lægger stemme til Woody fra Toy Story, Og Amin Jensen som Præsident Arnold da mange danske jo kender til Amin og hans Impression af netop ham, Men jeg grinte nu lidt over at Mayor Quimby blev fremført som en anden Nyrup.

Men jeg tror aldrig jeg vil ku vænne mig Til Lisa på dansk (spillet af hende som lægger stemmer til Kylle (fra Ducktales eller en af de to andre piger kan ik lige huske om det er Kylle) Hendes stemmer er alt for skinger til Lisa.

Cargil Stemmelagt af (kan aldrig huske hva han hedder men det er ham den skalede fra de der Home reklamer) Synes jeg var et ret godt valg, han klarede det faktisk ok.

Men Nej The Simpsons Skal opleves på Original sprog med Hank Azaria, Dan Castellaneta og co. Og hvis man nogensinde sku finde på at stemmelægge sådan en ting her på dansk igen (jeg ville ikke betale for at se den) skal stemmerne altså være mere "unikke" (læs stor forskel mellem stemmerne) fordi der er så mange figurer med i filmen.

Det var meget sjovt lige at høre den på Dansk, men det er nu ikke lykkedes hel så godt (selv når man vælger og slå The Simpsons gen'et fra)

Senior Svipser (det var nu aligevel et sjovt udtryk)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#64 rendesten 17 år siden

Natfilm film:

Shadows - 4/6
God atmosfærisk film fra Serbien. Lidt baggrundsviden havde nok gjort underværker.

[REC] 5/6
Kanon zombiefilm med en ond ond slutning. Kan anbefales.

Ben X - 4/6
Film om autist som spiller online rollespil og bliver mobbet sygt. Ret godt lavet.
Gravatar

#65 elwood 17 år siden

Nå ja jeg så da også Eastern Promises i weekend Uff Sauna(eller hva det lige var) scenen, det var lidt ligesom når man ser en mand i tv blive ramt i skridtet af et styrt eller ligende, hvor man nærmest kan føle hvor ondt det må gøre.

David Cronenberg er en sygg... mand 8-)

Men til det modsatte køn kan scenen både være tiltrækkene og "afskylig" på samme tid.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#66 evermind 17 år siden

[REC] har jeg aldrig hørt om, men jeg vil stensikkert undersøge sagen efter din anbefaling. Men kan du fortælle lidt mere?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#67 rendesten 17 år siden

i [REC] følger man kameramanden Pablo og journalisten Eva (tror jeg hun hed) som er igang med optagelserne til programmet "Mens du sover" hvor de følger en gruppe brandmænd på job om natten. De modtager en opringning om en gammel dame der er faldet i en bygning og tager straks derud. De finder ud af at den er hel gal efter den gamle dame begynder at angribe og bide i dem. De prøver at komme ud af bygningen, men de er blevet spærret inde af politiet og myndighederne.
Det viser sig at være en del mere til historien en man lige tror.

Filmen er filmet fra kameramandens synspunkt, ligesom Cloverfield etc.. Hvilket gør det en tand mere creepy.
Gravatar

#68 HonoDelLoce 17 år siden

Efter du nævnte den her, tjekkede jeg lige reviews ud rundt omkring på andre steder på nettet og sådan ..

Den tror jeg da næsten også lige jeg bliver nødt til at undersøge nærmere :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#69 mr gaijin 17 år siden

Sukiyaki Western Django (2007)

Japansk spaghetti-western på syre

Japansk films enfant terrible Miike Takashi fik den vanvittige ide at lave en western med japanske skuespillere på engelsk. Og han udførte den faktisk.

Resultatet er noget bras. Det er ganske enkelt uforståeligt både for japanere og engelsktalende, når japanere utrænet i sproget taler gebrokkent engrish. Det er tydeligt, at de fleste ikke selv aner, hvad de siger. Og de har hver deres måde at tale dårligt japanglish på.

”Sukiyaki” bygger på det klassiske japanske historieskrift Heike Monogatari om en stor krig i middelalderen, men plottet er ren ”Yojimbo”/"En Nævefuld Dollars". En fremmed gunslinger træder ind i en by, hvor to klaner strides om magten. Der er lidt en romeo+julie ting midt i det hele, da en dulle fra den ene klan har knaldet med en gut fra den anden, og sammen har de produceret et hybridafkom. Det er klanerne ikke glade for, og det hele ender galt for dem alle.

Tarantino har en cameo som crazy sukiyaki-spisende gunslinger. Det er ganske skægt de første par minutter. Kulisserne og det visuelle udtryk er fyldt billige og pumpede spaghetti-effekter. Og Miike folder sig ud i de voldelige, tegneserieagtige ekstremiteter som sædvanlig.

Hvis man er Miike-fan, jubler man nok. Men det kræver undertekster. Japanske undertekster til japanerne og engelske undertekster til resten af verden. Og hvad er the friggin’ point så i at lave skidtet på volapyk? Oh well. Jeg vil hellere se skøre ideer blive udført end kedelige reproduktioner af det samme gamle lort.

3/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#70 mr gaijin 17 år siden

The Adventures of Robin Hood (1938)

Errol Flynn-klassikeren. ’Nuff Said.

Lady Marion siger på et tidspunkt til Robin of Loxley, da han anklager Prince John for ugerninger: ”You speak treason!”, hvortil Robin svarer ”Fluently”.

Det er superelegant og underholdende, og det samme er filmen fra ende til anden. Sproglig elegance, akrobatisk elegance og masser af god gammeldags drengerøvsswashbuckling.

Historien er så velkendt, at det vil være omsonst at udpensle den her. Temaerne er de gode gamle dyder fra alle heltefilm som retfærdighed og modstand til tyranni, og det dyrkes med farver, humor og et glimt i øjet.

Javel, filmens farceagtige humor er plat og tegneserieagtigt til tider, men Flynn og co. løfter den alligevel op på et niveau, der overgår nutidens underholdningsbrag. Flynn havde elegance. Hans film strålede af showmanship.

De nyeste Hollywood-brag som ”Pirates of the Caribbean”, ”Spider-Man” etc. er ikke meget andet end sanseangreb til sammenligning.

De kunne sgu’ noget dengang, som er glemt i dagens Hollywood. Eller også er jeg blevet en gammeldags hængerøv. Det er nok en kombination.

5/6
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: