Ja, det er faktisk en uhyre ringe film. Det er den første film, hvor jeg blev lettere stødt over at nordboere/vikinger bliver fremstillet som nogle blodtørstige, savlende uhyrer.
Filmen handler om en lille familie som forsøger at komme ovenpå igen, efter faderens død. Byen har som mange andre byer i USA en spøgelses historie, men denne her er bare sand.
Filmen er instrueret af Tobe Hopper, og jeg vil mene at dette absolut ikke hører til en af hans bedre. Meget af det som er lavet ser ud som om de ikke har haft et stort budget. På forsiden står der at dette er en af de bedste film han nogensinde har lavet, der kan jeg kun sige at vedkomnende åberbart ikke har set Poltergeist eller Texas Chainsaw Massacre. For dette er ikke andet end en gang gejl. Skuespillerne lader heller ikke til at have fået penge nok til at gide forsøge på noget som helst, den eneste der giver lidt er Price Carson, han spiller godt som den klamme Bobby Fowler. Ser man denne film stå på tilbuds hylden vil mit forslag være lad den stå, køb en anden eller gem dine penge.
1/6
13 Ghosts
En famillie i krise aver pludselig et mærkeligt hus efter en glemt onkel som er spøgelses jæger.
En masse fede effekter bærer denne film gennem de næsten 100 minutter som filmen varer. Der er mere action end gys, men filmen klare sig rimeligt. Der er specielt to skuespillere som klarer sig godt, Matthew Lillard som mange kender fra Scream, F. Murray Abraham som de fleste vil genkende fra Amadeus hvor han spiller Antonio Salieri Mozart's nemesis. Men desværre er det ikke alle skuespiller som er valgt lige godt. Tony Shalhoub har fået en rimelig stor rolle, og det virker som om han har lidt svært ved at fylde den helt ud. Men filmen er ikke dårlig af den grund, man føler sig ganske godt underholdt undervejs.
3/6
Tre døgn for Condor
En oversætter om arbejder for CIA, finder sine kollegaer døde. Han forsøger at finde ud af hvorfor de døde.
Dette er en de film med Robert Redford, som jeg syntes er helt i top. Ganske vist udspiller den sig i 70'erne, men den holder nu alligevel idag.
4/6
Ocean's 13
Hele slænget er tilbage, og der skal laves et nyt kup.
Efter den noget nær katastrofale Oceans 12, glædede jeg mig til at se denne film. Og skuffet blev jeg ikke. Heldigvis kommer der samling på mange af de ting der sker gennem filmen. Specielt kunne jeg godt lide dialogen mellem Clooney og Pitt da de går gennem Las Vegas og taler om forhold. Niveauet er ikke helt i toppen som den første men meget bedre end den forgående.
3/6
Detective:
En forhenværende præst har meldt sig til tjeneste hos politiet. Hans team står nu med en sag, hvor en morder citere Johannes åbenbaringen.
Tom Berenger er den tidligere præst som nu er blevet politimand. Jeg syntes det er gået lidt ned ad bakke med hans præstationer, og der er langt mellem de gode. Filmen bær tydeligt præg af at være en produktion til tv.
Menneskeheden kæmper deres kamp mod kæmpe insekterne, men denne gang har insekterne en ny ide???
Det sker en sjælden gang at der kommer en efterfølger som er fantasktisk,i den kategori skal man ikke kigge efter Startship Troppers 2, den ryger ned i bunden og lander solidt i kategorien fiaskoer. Denne film havde det allerede fra starten svært, Starship Troppers af Paul Verhoeven fra 1997, som næsten opnåede kult status. Selve manus har en ganske glimerende indgangs vinkel, men selve starten virker ikke helt, man forsøger med en af de reklamer som man straks husker fra orginalen, men den virker ikke så kort og kontant. Man kommer hurtigt ud i krigen, og her opdager man at der intet nyt er under månerne, insekterne ligner heldigvis sig selv. Men skuespillerne er fortrinsvis ukendte for mig, den eneste som jeg kunne genkende var Ed Lauder som jeg tit har set i biroller. Dog vil jeg da sige at Kelly Carson gør det ganske godt da hun skal forfører en af de andre :). Det glæder mig dog at se instruktøren Phill Tipett er vendt tilbage til special effekts, for det er jeg ikke i tvivl om at han mestere, for denne film viser tydeligt at han ikke behøver at forsøge mere, 2 chancer må være nok. Filmen er ikke en værdig efterfølger til den geniale Starship Troppers, og jeg håber at Paul Verhoeven vender tilbage til kameraet og laver en ny film med de orginale karaktere, mens denne her blot vil forsvinde ud i glemsel.
#244 Jeg havde ellers håbet at det var en noget bedre film end du fremstiller den for. Kunne du ikke komme lidt mere ind på hvad du syntes der er så totalt dårligt ved denne film?
Viggo Mortensen og William Hurt spiller formiddablet i denne film. Et mesterværk af Cronenberg.
5/6
The Game:
En film som absolut overraskede mig meget positivt. Cuba Gooding Jr. levere en god præstation. Det var klart handlingen som overraskede mig. Og det lille twist som slutningen havde.
#241 filmz-Kadann 18 år siden
Ja, det er faktisk en uhyre ringe film. Det er den første film, hvor jeg blev lettere stødt over at nordboere/vikinger bliver fremstillet som nogle blodtørstige, savlende uhyrer.
#242 Kiksmann 18 år siden
Filmen handler om en lille familie som forsøger at komme ovenpå igen, efter faderens død. Byen har som mange andre byer i USA en spøgelses historie, men denne her er bare sand.
Filmen er instrueret af Tobe Hopper, og jeg vil mene at dette absolut ikke hører til en af hans bedre. Meget af det som er lavet ser ud som om de ikke har haft et stort budget. På forsiden står der at dette er en af de bedste film han nogensinde har lavet, der kan jeg kun sige at vedkomnende åberbart ikke har set Poltergeist eller Texas Chainsaw Massacre. For dette er ikke andet end en gang gejl. Skuespillerne lader heller ikke til at have fået penge nok til at gide forsøge på noget som helst, den eneste der giver lidt er Price Carson, han spiller godt som den klamme Bobby Fowler.
Ser man denne film stå på tilbuds hylden vil mit forslag være lad den stå, køb en anden eller gem dine penge.
1/6
13 Ghosts
En famillie i krise aver pludselig et mærkeligt hus efter en glemt onkel som er spøgelses jæger.
En masse fede effekter bærer denne film gennem de næsten 100 minutter som filmen varer. Der er mere action end gys, men filmen klare sig rimeligt. Der er specielt to skuespillere som klarer sig godt, Matthew Lillard som mange kender fra Scream, F. Murray Abraham som de fleste vil genkende fra Amadeus hvor han spiller Antonio Salieri Mozart's nemesis. Men desværre er det ikke alle skuespiller som er valgt lige godt. Tony Shalhoub har fået en rimelig stor rolle, og det virker som om han har lidt svært ved at fylde den helt ud.
Men filmen er ikke dårlig af den grund, man føler sig ganske godt underholdt undervejs.
3/6
Tre døgn for Condor
En oversætter om arbejder for CIA, finder sine kollegaer døde. Han forsøger at finde ud af hvorfor de døde.
Dette er en de film med Robert Redford, som jeg syntes er helt i top. Ganske vist udspiller den sig i 70'erne, men den holder nu alligevel idag.
4/6
Ocean's 13
Hele slænget er tilbage, og der skal laves et nyt kup.
Efter den noget nær katastrofale Oceans 12, glædede jeg mig til at se denne film. Og skuffet blev jeg ikke. Heldigvis kommer der samling på mange af de ting der sker gennem filmen. Specielt kunne jeg godt lide dialogen mellem Clooney og Pitt da de går gennem Las Vegas og taler om forhold.
Niveauet er ikke helt i toppen som den første men meget bedre end den forgående.
3/6
Detective:
En forhenværende præst har meldt sig til tjeneste hos politiet. Hans team står nu med en sag, hvor en morder citere Johannes åbenbaringen.
Tom Berenger er den tidligere præst som nu er blevet politimand. Jeg syntes det er gået lidt ned ad bakke med hans præstationer, og der er langt mellem de gode. Filmen bær tydeligt præg af at være en produktion til tv.
3/6
#243 Kiksmann 18 år siden
Menneskeheden kæmper deres kamp mod kæmpe insekterne, men denne gang har insekterne en ny ide???
Det sker en sjælden gang at der kommer en efterfølger som er fantasktisk,i den kategori skal man ikke kigge efter Startship Troppers 2, den ryger ned i bunden og lander solidt i kategorien fiaskoer.
Denne film havde det allerede fra starten svært, Starship Troppers af Paul Verhoeven fra 1997, som næsten opnåede kult status. Selve manus har en ganske glimerende indgangs vinkel, men selve starten virker ikke helt, man forsøger med en af de reklamer som man straks husker fra orginalen, men den virker ikke så kort og kontant. Man kommer hurtigt ud i krigen, og her opdager man at der intet nyt er under månerne, insekterne ligner heldigvis sig selv. Men skuespillerne er fortrinsvis ukendte for mig, den eneste som jeg kunne genkende var Ed Lauder som jeg tit har set i biroller. Dog vil jeg da sige at Kelly Carson gør det ganske godt da hun skal forfører en af de andre :).
Det glæder mig dog at se instruktøren Phill Tipett er vendt tilbage til special effekts, for det er jeg ikke i tvivl om at han mestere, for denne film viser tydeligt at han ikke behøver at forsøge mere, 2 chancer må være nok.
Filmen er ikke en værdig efterfølger til den geniale Starship Troppers, og jeg håber at Paul Verhoeven vender tilbage til kameraet og laver en ny film med de orginale karaktere, mens denne her blot vil forsvinde ud i glemsel.
1/6
#244 DarkLight 18 år siden
Mine forventninger? Hjernedød flot aktion ala Transporter, som jeg nok synes skabelonen, for hvordan det skal laves.
Hvad jeg fik? Latterlige setups, dårlig action. Alt for langt ude. Eneste plus var Clive Owen og Paul Giamatti.
Jeg ville gerne give dem en stjerne værd, men så får den for høj karakter.
1 / 6
#245 Kiksmann 18 år siden
#246 Kiksmann 18 år siden
Viggo Mortensen og William Hurt spiller formiddablet i denne film. Et mesterværk af Cronenberg.
5/6
The Game:
En film som absolut overraskede mig meget positivt. Cuba Gooding Jr. levere en god præstation. Det var klart handlingen som overraskede mig. Og det lille twist som slutningen havde.
4/6
#247 filmz-sanjo 18 år siden
Cuba Gooding Jr, I "The Game", har jeg misforstået noget? Kan ikke huske ham fra den film.
#248 rockysds 18 år siden
For nej, Guba Gooding Jr. var ikke med i "The Game"..
#249 Kiksmann 18 år siden
#250 filmz-Narniabæver 18 år siden
Der skere sjove ting i familien Focker i denne feel good komedie.
8/10
Jungledyret Hugo 3:
Så er Jungledyret Hugo endelig tilbage!
Hugo og Rita tror de har fået fred i det vinterdækkede vildnis, men flere gale mænd og kvinder vil have fat i Hugo.
9/10
Garfield (2004):
Jævn filmatisering af tegneserierne.
7/10
Predator:
Arnold Schwarzenegger ender i en enmands krig i mod et monster i en jungle.
Udmærket actionfilm.
8/10