#70 Fuldkommen enig. Krigsmelodrama når det er absolut værst. Det er til at brække sig over. Og desværre har der længe været en nationalistisk højrebølge i mange japanske mainstream-film. Lidt sært, for japanske film om krig i 50erne og 60erne var netop enormt kritiske og anti-nationalistiske.
Jeg håber på, at det nyeste valg og den nationalistiske premiereminister Shinzo Abes afgang er et tegn på nye tider i det hele taget i Japan. Men de konservative gamle producere i det historisk højreorienterede Toei, der har lavet filmen, kan desværre ikke stemmes ud. Japansk film har siden Kurosawa og Ozu kun været godt i indie-produktionerne.
#70 Bravo...Endelig en der får det sagt, og endda uden at ligge fingre imellem... Yamato er en lortefilm...det kunne selv jeg se, UDEN at gå op i den hisoriske korrekthed! Dog må man også give den lidt kredit, for alle dens fejl og mangler, ufrivillig komik og manglende skuespillerpræstationer...alle de ting der gør filmen så lattervækkende dårlig...var også de eneste ting der gjorde at jeg ikke faldt i søvn halvvejs igennem, som tilfældet var da jeg så Pearl Harbor, og diverse andre helaftens-krigsfilm om samme periode...
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
#73 Enig, der var faktisk et ufrivilligt underholdningsmoment i den, som trods alt gjorde den lidt skæg at se færdig :) Ret skal være ret. Skrige og råbe, det kan de i filmen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg genså en af min ynglingskomedier af mesteren Preston Sturges - Lady Eve. Det er ikke tit jeg lårklasker af en komedie, men her er ingen forbehold - den er virklig morsom. For dem der ikke kender ham er han i klasse med Lubitsh, Allen, Brooks og Wilder og jeg glæder mig til at komme igennem flere af filmene fra den gyldne Sturges boks.
Simon Schama - Power of Art BBC 8 afsnit, hvor kunstkritikeren Simon Schama tager 8 kunstnere med betydelig indflydelse på verdenskunsten, under behandling. Gennem en fortælling om hver enkelt kunstners handlinger, liv og levned, fører han os frem til kulminationen på deres skaberkraft, deres ultimative kunstværk.
Det er måden, hvorpå Schama gør dette, som får konceptet til at virke. Han forelægger os kunsten på andre præmisser end vi er bekendt med. Der er intet højrøvet ferniserings gejl, med champagne, pindemadder og canapéer. Schama bringer kunsten ned til os uden snopperi, anskueliggører begrebet og får os til at se genialiterne i de respektive værker, på kontant og til tider ganske bramfri vis. Billeder jeg utvivlsomt havde gået forbi efter 5-10 sekunder, ville jeg have brugt mange minutter på, havde jeg haft den baggrundsviden, Schama udøser af.
Jeg har set første afsnit, om den italienske maler Caravaggio og jeg er alt andet end skuffet og har lyst til hurtigst muligt at komme videre.
DVD billedkvaliteten er fin og lyden, mest dialog, er tilfredsstillende klar og ren.
8½/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En familie hjemsøges af fortiden i form af en gammel dame som omkom under en skovbrand.
Men var det en skovbrand og er den ganle dame et spøgelse?
På trods af at filmen er lidt langrukken, er den et par Oscar nomineringer værd.
8/10
Shrek:
I 2001 der startede Shrek serien, og her ser vi hvordan at en trold med temperamant mødte et snaksalig æsel, der er perfekt med stemme af Eddie Murphy.
En god start på en god serie der ligner en blanding af Star Wars, Monty Python og Muppet Show.
Brian De Palma's seneste film, er en ganske flot film. Det kan man desværre ikke skrive om handlingen, den virker rodet til tider. Da den forsøger at vække interesse på både mord og 3 kants dramaer, hvilket den bare ikke formår. Det ender desværre med at det ser ud som om filmen ikke helt ved hvilken vej den vil.Filmens store overraskelse er Fiona Shaw, som spiller fremragende i sin birolle som en aristokratisk fordrunken og snoppet kvinde. Hun står også for den absolutte bedste scene i filmen, som foregår under en middag, hvor Swank og Harnett deltager i. Hvor hun totalt bedugget beretter om at der er en gade opkaldt efter hende, som ligger i luder kvarteret, hvortil hun spørger Harnett kender denne gade? Og hans svar er der er han vokset op. Det er måske ikke den bedste De Palma film, men den har sine højde punkter.
7/10
Hellraiser: Bloodlines
Endelig er der mulighed for at få nogle svar på hvor den fantastiske onde boks er kommet fra. Mange fans af Hellraiser har sikkert set frem til dette kapitel i Hellraiser francisen. Men kan dette kapitel så leve op til forventningerne?
Handlingen er henlagt til en ukent fremtidig, hvor Dr. Merchant sidder alene på en rumstation. Han er i besiddelse af boksen,og en han kender hemmeligheden bag den. Han er klart ikke hvem som helst. Han er fuld gang med at åbne den, og til det bruger han en robot, som eksplodere idet boksen åbnes, og Pinhead kommer frem. Men den gode doktor må vente, for han overrumples af nogle "wanna be hard asses" sikkerheds folk, som vil afhører ham, så de har medbragt en psykolog. Den gode doktor advarer den anden doktor om at de skal komme væk, da han har åbnet porten for den ondeste ondskab. Og få at overbevise dette fortæller han den store hemmelighed som hans familie bærer rundt på. Nemlig at hans tiptip oldefar byggede boksen. Og at de derfor er blevet forbandet til at lignehinanden og have en mærkelig trang til at være besat af bokse!! Men men en af hans andre forfædrer, har fundet en løsning på hvad man skal gøre ved BOKSEN, men ingen har kunne bygge det som skal ødelægge den. Og her kommer man lidt frem i tiden. Hvor man igen ser Pinhead, vil tvinge en tip oldefar til at bygge ham en port til helvede som altid skal være åben, men heldigvis nægter han. Efter et endt opgør, springer vi tilbage til rumstationen, hvor Pinhead & Co nu er sluppet fri, og har travlt med at sprede helvedes budskab til de som er ombord. Men heldigvis har den unge doktor med hjælp af fremtidens teknologi kunne bygge dimsen som skal tilintetgører boksen, nemlig en kæmpe boks !!!! Og det lykkes heldigvis. Men hvordan kan der så komme flere Hellraiser film, det er fordi den her er en der først foregår om 1000 år.
Desværre vælger man at ødelægge en mulig god historie, med denne omgang pladder. Det er nok til dato den værste Hellraiser som jeg har set. Nu skal det også siges at jeg ikke har set 7 + 8, men jeg springer også over. Jeg syntes at filmen var så dårlig at jeg kun vil give den en halv, da jeg var glad for at se rulleteksterne. Det er simpelthen en rædselsfilm, som er mere end dårlig.
Filmatisering Günther Grass' roman instrueret af Volker Schlöndorff i 1979. Den vandt en Oscar for bedste udenlandske film, samt en Bodil for bedste europæiske film. Sært fascinerende allegorisk fortælling om en dreng under anden verdenskrig, der i protest mod de voksnes verden, på sin tre års fødselsdag nægter at vokse yderligere. I stedet kaster han al sin kærlighed på sin bliktromme, som han aldrig lader ude af syne. Historien bliver en bizar eventyrlig fortælling om krig og sex, set fra en voksen treåriges øjne. Undervejs er man skiftevis betaget og frastødt, men uinteressant eller kedelig bliver den aldrig.
Jeg anskaffede den til sølle 39 kr. i Stereo Studio, og var positivt overrasket over billedet, der er ret godt. Den kan næppe måle sig med Criterion udgivelsen, og der er intet ekstramateriale af betydning, men til prisen er den et virkelig godt køb.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#71 mr gaijin 18 år siden
Jeg håber på, at det nyeste valg og den nationalistiske premiereminister Shinzo Abes afgang er et tegn på nye tider i det hele taget i Japan. Men de konservative gamle producere i det historisk højreorienterede Toei, der har lavet filmen, kan desværre ikke stemmes ud. Japansk film har siden Kurosawa og Ozu kun været godt i indie-produktionerne.
#72 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#73 mini_jette 18 år siden
Bravo...Endelig en der får det sagt, og endda uden at ligge fingre imellem...
Yamato er en lortefilm...det kunne selv jeg se, UDEN at gå op i den hisoriske korrekthed! Dog må man også give den lidt kredit, for alle dens fejl og mangler, ufrivillig komik og manglende skuespillerpræstationer...alle de ting der gør filmen så lattervækkende dårlig...var også de eneste ting der gjorde at jeg ikke faldt i søvn halvvejs igennem, som tilfældet var da jeg så Pearl Harbor, og diverse andre helaftens-krigsfilm om samme periode...
#74 filmz-Bruce 18 år siden
#75 jessup 18 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0033804/
#76 filmz-Bruce 18 år siden
8 afsnit, hvor kunstkritikeren Simon Schama tager 8 kunstnere med betydelig indflydelse på verdenskunsten, under behandling. Gennem en fortælling om hver enkelt kunstners handlinger, liv og levned, fører han os frem til kulminationen på deres skaberkraft, deres ultimative kunstværk.
Det er måden, hvorpå Schama gør dette, som får konceptet til at virke. Han forelægger os kunsten på andre præmisser end vi er bekendt med. Der er intet højrøvet ferniserings gejl, med champagne, pindemadder og canapéer. Schama bringer kunsten ned til os uden snopperi, anskueliggører begrebet og får os til at se genialiterne i de respektive værker, på kontant og til tider ganske bramfri vis. Billeder jeg utvivlsomt havde gået forbi efter 5-10 sekunder, ville jeg have brugt mange minutter på, havde jeg haft den baggrundsviden, Schama udøser af.
Jeg har set første afsnit, om den italienske maler Caravaggio og jeg er alt andet end skuffet og har lyst til hurtigst muligt at komme videre.
DVD billedkvaliteten er fin og lyden, mest dialog, er tilfredsstillende klar og ren.
8½/10
#77 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#78 filmz-Narniabæver 18 år siden
Udmærket spansk drama med Penelope Cruz.
En familie hjemsøges af fortiden i form af en gammel dame som omkom under en skovbrand.
Men var det en skovbrand og er den ganle dame et spøgelse?
På trods af at filmen er lidt langrukken, er den et par Oscar nomineringer værd.
8/10
Shrek:
I 2001 der startede Shrek serien, og her ser vi hvordan at en trold med temperamant mødte et snaksalig æsel, der er perfekt med stemme af Eddie Murphy.
En god start på en god serie der ligner en blanding af Star Wars, Monty Python og Muppet Show.
10/10
#79 Kiksmann 18 år siden
Brian De Palma's seneste film, er en ganske flot film. Det kan man desværre ikke skrive om handlingen, den virker rodet til tider. Da den forsøger at vække interesse på både mord og 3 kants dramaer, hvilket den bare ikke formår. Det ender desværre med at det ser ud som om filmen ikke helt ved hvilken vej den vil.Filmens store overraskelse er Fiona Shaw, som spiller fremragende i sin birolle som en aristokratisk fordrunken og snoppet kvinde. Hun står også for den absolutte bedste scene i filmen, som foregår under en middag, hvor Swank og Harnett deltager i. Hvor hun totalt bedugget beretter om at der er en gade opkaldt efter hende, som ligger i luder kvarteret, hvortil hun spørger Harnett kender denne gade? Og hans svar er der er han vokset op.
Det er måske ikke den bedste De Palma film, men den har sine højde punkter.
7/10
Hellraiser: Bloodlines
Endelig er der mulighed for at få nogle svar på hvor den fantastiske onde boks er kommet fra. Mange fans af Hellraiser har sikkert set frem til dette kapitel i Hellraiser francisen. Men kan dette kapitel så leve op til forventningerne?
Handlingen er henlagt til en ukent fremtidig, hvor Dr. Merchant sidder alene på en rumstation. Han er i besiddelse af boksen,og en han kender hemmeligheden bag den. Han er klart ikke hvem som helst. Han er fuld gang med at åbne den, og til det bruger han en robot, som eksplodere idet boksen åbnes, og Pinhead kommer frem. Men den gode doktor må vente, for han overrumples af nogle "wanna be hard asses" sikkerheds folk, som vil afhører ham, så de har medbragt en psykolog.
Den gode doktor advarer den anden doktor om at de skal komme væk, da han har åbnet porten for den ondeste ondskab. Og få at overbevise dette fortæller han den store hemmelighed som hans familie bærer rundt på. Nemlig at hans tiptip oldefar byggede boksen. Og at de derfor er blevet forbandet til at lignehinanden og have en mærkelig trang til at være besat af bokse!! Men men en af hans andre forfædrer, har fundet en løsning på hvad man skal gøre ved BOKSEN, men ingen har kunne bygge det som skal ødelægge den. Og her kommer man lidt frem i tiden. Hvor man igen ser Pinhead, vil tvinge en tip oldefar til at bygge ham en port til helvede som altid skal være åben, men heldigvis nægter han. Efter et endt opgør, springer vi tilbage til rumstationen, hvor Pinhead & Co nu er sluppet fri, og har travlt med at sprede helvedes budskab til de som er ombord. Men heldigvis har den unge doktor med hjælp af fremtidens teknologi kunne bygge dimsen som skal tilintetgører boksen, nemlig en kæmpe boks !!!! Og det lykkes heldigvis. Men hvordan kan der så komme flere Hellraiser film, det er fordi den her er en der først foregår om 1000 år.
Desværre vælger man at ødelægge en mulig god historie, med denne omgang pladder. Det er nok til dato den værste Hellraiser som jeg har set. Nu skal det også siges at jeg ikke har set 7 + 8, men jeg springer også over. Jeg syntes at filmen var så dårlig at jeg kun vil give den en halv, da jeg var glad for at se rulleteksterne.
Det er simpelthen en rædselsfilm, som er mere end dårlig.
½/10
#80 Benway 18 år siden
Filmatisering Günther Grass' roman instrueret af Volker Schlöndorff i 1979. Den vandt en Oscar for bedste udenlandske film, samt en Bodil for bedste europæiske film. Sært fascinerende allegorisk fortælling om en dreng under anden verdenskrig, der i protest mod de voksnes verden, på sin tre års fødselsdag nægter at vokse yderligere. I stedet kaster han al sin kærlighed på sin bliktromme, som han aldrig lader ude af syne. Historien bliver en bizar eventyrlig fortælling om krig og sex, set fra en voksen treåriges øjne. Undervejs er man skiftevis betaget og frastødt, men uinteressant eller kedelig bliver den aldrig.
Jeg anskaffede den til sølle 39 kr. i Stereo Studio, og var positivt overrasket over billedet, der er ret godt. Den kan næppe måle sig med Criterion udgivelsen, og der er intet ekstramateriale af betydning, men til prisen er den et virkelig godt køb.