Hvis du har brug for noget at være vred over, så er det helt sikkert den rette film. Det er faktisk en af de få film, jeg vil opfordre folk til at anskaffe i en ulovlig kopi, så Fox ikke tjener penge på lortet. :)
Jeg har også set den første, men har fotrængt hvad den handler om. Jeg ønsker ikke at få det genopfrisket.
I stedet for ser jeg film som Michael Clayton som jeg lige fik mulighed for at se i går. En politisk thriller ikke helt uden de samme karakteristika som Syriana. Dog er den ikke så actionpræget som jeg havde troet, men det er ikke nødvendigvis et minus. Tom Wilkinson spiller fremragende og George Clooney viser også at han er vokset som skuespiller. Nu charmerer han sig ikke igennem rollen. I denne er han faktisk en rigtig idiot/taber.
En solid thriller, men en oscarnominering (7 af slagsen hvis det ikke skal være løgn) er måske lige i overkanten.
Glæder mig til næste uge, hvor There Will Be Blood og Atonement står på programmet.
8/10
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
En af de amerikanske rumfærger styrter ned, og vragstykker spreder sig over et større areal. Folk bliver advaret mod at nærme sig vragstykkerne på grund af smittefare. Kort tid efter opdager psykologen Carol Bennell (Nicole Kidman), at flere af hendes patienter begynder at opføre sig mærkeligt. De er pludselig ikke længere sig selv. En mystisk epidemi er ved at brede sig i befolkningen. De smittede bliver underligt fraværende og følelseskolde. Det er, som om de ikke længere er menneskelige. En fremmed organisme er ved at overtage verden.
Dette er den fjerde version af den klassiske Invasion of the Body Snatchers. Denne gang er det Oliver Hirschbiegel (Der Untergang), der har instrueret.
Ikke så slem som Abel Ferrara fra 1993, men langt fra så uhyggelig som Philip Kaufman fra 1978, og knap så kitchet som Don Siegels fra 1956.
Daniel Craig og Nicole Kidman kæmper med Oliver Hirschbiegels noget tunge inscenesættelse, som gør det klart at en god historie godt kan fortælles med små virkemidler.
Jeg havde dog forventet noget mere fra Oliver Hirschbiegel :-/
Leslie Vernon bliver filmet som en dokumentar, mens han forbereder sig på at begå en massakre som hyldest til de store massemordere. Men pludselig får tv holdet kolde fødder, og det hele tager en noget anden drejning.
Man kan ikke lade være med at at stille sig selv spørgsmålet, hvem pokker ville dække forberedelserne til en massakre på uskyldig mennesker? Nok en eller anden amerikansk journalist, men alligevel. Men efterhånden som filmen skrider frem, kan man ikke andet end morer sig lidt over Leslie, som virkelig har en skrue eller to løse. Det er samtidigt sjovt at kunne trække direkte paraller til andre film, som A nightmare on elmstreet, Fredag den 13. og Halloween. Denne film er lidt af en perle, den måde som man har valgt filme den på, er en blanding af dokumentar og film. Jeg håber at Scott Glosserman igen vil lave en film i samme genre, så vil jeg ihvertfald se den :) Desværre er der intet ekstra materiale på denne dvd.
5/6
The prowler aka Rosemary's killer - 1981
Et mord fra 1945 sætter en stopper for afslutnings ballet helt frem til 81. Men da de unge holder deres fest kommer en gammel morder frem igen, for at tage sig af retterne.
The prowler er en rigtig Slasher film, hvor der ligges vægt på hvordan morderen udfører sine gerninger i stedet for handlingen. Morderen er iført militærtøj fra 2 verdenskrig, og ser noget sjov ud. Desværre finder man ikke helt ud af hvorfor, at morderen dræber de unge, man kan kun formåde at det er pga. jalousi. Der er nogle lange pauser i filmen, hvor der filmes på livet løs af de to hovedpersoner, det er ikke lige det bedste fyld. Men filmen holder hvad den lover, der er splat og blod. Skuespillet minder en del om det man ser i Fredag den 13., en anelse amatøragtigt, og det har sikkert været meget sjovt at lave filmen, men et direkte mesterværk er der ikke tale om. Der er intet ekstramateriale.
#111 filt 16 år siden
#112 filmz-Bruce 16 år siden
Hank Moody ville nok sige
Thinner than a Michael Bay joint
#113 Benway 16 år siden
#114 filmz-Kadann 16 år siden
Takker. :)
#112 -
Bay har mere personlighed og er jo en ren Van Gogh, i forhold til de to talentløse aber, der har lavet AvP2.
#113 -
Hvis du har brug for noget at være vred over, så er det helt sikkert den rette film. Det er faktisk en af de få film, jeg vil opfordre folk til at anskaffe i en ulovlig kopi, så Fox ikke tjener penge på lortet. :)
#115 filmz-jonasgr 16 år siden
I stedet for ser jeg film som Michael Clayton som jeg lige fik mulighed for at se i går. En politisk thriller ikke helt uden de samme karakteristika som Syriana. Dog er den ikke så actionpræget som jeg havde troet, men det er ikke nødvendigvis et minus. Tom Wilkinson spiller fremragende og George Clooney viser også at han er vokset som skuespiller. Nu charmerer han sig ikke igennem rollen. I denne er han faktisk en rigtig idiot/taber.
En solid thriller, men en oscarnominering (7 af slagsen hvis det ikke skal være løgn) er måske lige i overkanten.
Glæder mig til næste uge, hvor There Will Be Blood og Atonement står på programmet.
8/10
'Cause I'm evil"
#116 davenport 16 år siden
Selv er jeg ved at være igennem xfiles 5, og sparer virkelig på de sidste afsnit..
#117 aknot 16 år siden
#118 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
En af de amerikanske rumfærger styrter ned, og vragstykker spreder sig over et større areal. Folk bliver advaret mod at nærme sig vragstykkerne på grund af smittefare. Kort tid efter opdager psykologen Carol Bennell (Nicole Kidman), at flere af hendes patienter begynder at opføre sig mærkeligt. De er pludselig ikke længere sig selv. En mystisk epidemi er ved at brede sig i befolkningen. De smittede bliver underligt fraværende og følelseskolde. Det er, som om de ikke længere er menneskelige. En fremmed organisme er ved at overtage verden.
Dette er den fjerde version af den klassiske Invasion of the Body Snatchers. Denne gang er det Oliver Hirschbiegel (Der Untergang), der har instrueret.
Ikke så slem som Abel Ferrara fra 1993, men langt fra så uhyggelig som Philip Kaufman fra 1978, og knap så kitchet som Don Siegels fra 1956.
Daniel Craig og Nicole Kidman kæmper med Oliver Hirschbiegels noget tunge inscenesættelse, som gør det klart at en god historie godt kan fortælles med små virkemidler.
Jeg havde dog forventet noget mere fra Oliver Hirschbiegel :-/
Film: 6/10
Video: 6/10
Lyd: 6/10
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#119 filmz-Kadann 16 år siden
Takker. :)
#118 -
Ja, det var sgu en noget tynd omgang.
#120 Kiksmann 16 år siden
Leslie Vernon bliver filmet som en dokumentar, mens han forbereder sig på at begå en massakre som hyldest til de store massemordere. Men pludselig får tv holdet kolde fødder, og det hele tager en noget anden drejning.
Man kan ikke lade være med at at stille sig selv spørgsmålet, hvem pokker ville dække forberedelserne til en massakre på uskyldig mennesker? Nok en eller anden amerikansk journalist, men alligevel. Men efterhånden som filmen skrider frem, kan man ikke andet end morer sig lidt over Leslie, som virkelig har en skrue eller to løse. Det er samtidigt sjovt at kunne trække direkte paraller til andre film, som A nightmare on elmstreet, Fredag den 13. og Halloween. Denne film er lidt af en perle, den måde som man har valgt filme den på, er en blanding af dokumentar og film. Jeg håber at Scott Glosserman igen vil lave en film i samme genre, så vil jeg ihvertfald se den :)
Desværre er der intet ekstra materiale på denne dvd.
5/6
The prowler aka Rosemary's killer - 1981
Et mord fra 1945 sætter en stopper for afslutnings ballet helt frem til 81. Men da de unge holder deres fest kommer en gammel morder frem igen, for at tage sig af retterne.
The prowler er en rigtig Slasher film, hvor der ligges vægt på hvordan morderen udfører sine gerninger i stedet for handlingen. Morderen er iført militærtøj fra 2 verdenskrig, og ser noget sjov ud. Desværre finder man ikke helt ud af hvorfor, at morderen dræber de unge, man kan kun formåde at det er pga. jalousi. Der er nogle lange pauser i filmen, hvor der filmes på livet løs af de to hovedpersoner, det er ikke lige det bedste fyld. Men filmen holder hvad den lover, der er splat og blod. Skuespillet minder en del om det man ser i Fredag den 13., en anelse amatøragtigt, og det har sikkert været meget sjovt at lave filmen, men et direkte mesterværk er der ikke tale om.
Der er intet ekstramateriale.
3/6