Gravatar

#21 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 19 Oev glaeder mig alligevel til at se noget af eller den hele i HD hos dig eller mig i det nye aar !

Et Godt og Lykkebringende Nytaar ogsaa til dig - ses i 2008 -
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#22 filmz-Narniabæver 16 år siden

The Fountain:

Tre historier i én mærkelig, men smuk film om rejsen til livets træ.

En film der skulle ses i biografen.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#23 duuk74 16 år siden

#6 Var også rigtig godt underholdt af The Kingdom. Starter ret autentisk, men knalder helt af tilsidst, i et action-orgie af dimensioner (kandidat i action-scener-tråden), og USA-redder-verden stil.
Men kan man abstrahere fra det, er det rigtigt godt udført og hamrende underholdende.

Et stort 7-tal
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 filmz-Narniabæver 16 år siden

Beethoven 2:

Beethoven har fået hvalpe i denne fortsættelse, og forelsker sig i denne farverige, men typisk amerikanske fortsættelse.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#25 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

3:10 to Yuma

Normalt er jeg altid meget skeptisk naar Hollywood kaster sig ud i endnu et remake, saa derfor var det med megen spaending jeg med popcorn og chokolade satte mig til at se denne udgave af 3:10 to Yuma som jeg husker fra dengang jeg voksede op og saa Westerns enten i biffen eller paa tv sammen med min far.

For dem som ikke er bekendt med handlingen saa handler den om familiefaderen og haardarbejdende Dan Evans som mangler penge og takker derfor ja til den farlige opgave at eskortere lovløse Wade til toget Contention, så revolvermanden kan blive fragtet til rettergang i Yuma. Det bliver en intens tur, for Wade er bestemt ikke nogen mønsterfanger, og hans bande er temmelig opsat på at befri deres leder. Spørgsmål er så om den lidt naive og stille familiefar er mand nok til opgaven.

Man er ikke langt inde i filmen foer man man bliver revet med og man takker for at det blev Russell Crowe og ikke Tom Cruise som spiller Wade. Christian Bale og en aldrende Peter Fonda giver filmen endnu engang praestationer, der alene er billetten vaerd. Laeg dertil Ben Foster, som god gemen uberegnelig skurk og masser af andre smaa men godt besatte biroller goer at man bestemt ikke skal klage over castingen.

Filmen er smuk filmet og giver sig god tid til sin historie, men der er god balance mellem den velskrevde dialog og god gunslinger action, saa imo er det ikke noget problem. Dette er en film som fortjener enten en stor fladskaerm eller et godt laerred i hjemmebiffen for rigtig at komme til sin ret. Saa har du ikke det hjemme maa du se at komme op af sofaen.

Dejligt at se at der faktisk stadig kan laves en god western, som ikke er idolbasseret som fx Young Guns.

Film: 8/10
Billede: 8/10
Lyd: 7/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#26 duuk74 16 år siden

Har lige set No Country For Old Men, og er ret målløs.
Flot, frækt, nervepirrende og tankevækkende.
Vil ikke give den karakter lige nu, da jeg ikke føler jeg har fået det hele med i første omgang, men vi snakker 9-10/10.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#27 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 26 Den bliver bedre ved hvert gennemsyn :)

P.S., I Love You

Gerry dør, og hans kone Holly har svært ved at håndtere sorgen. Pludselig begynder hun at modtage breve med opgaver fra Gerry, som hun skal løse som en del af processen med at komme sig over tabet og starte et nyt liv. Og det virker. Sådan da.

Min kone og jeg tog paa date og valgte denne film, da udvalget i vores lokale bif var begyndt at tynde ud efter et par heftige besoeg paa det seneste.

Dette er en soed lille film som kombineret med en god middag vil vaere en god start paa en romantisk aften. Filmen byder ikke paa de store overraskelser, men det betyder ikke sa meget for der spilles godt, sjovt og soedt af alle medvirkende, sa uanset om du/I vaelger at se den hjemme naar den kommer paa dvd eller tager i biffen og ser den er den et gennemsyn vaerd.

Film: 5/10
Billede: 5/10
Lyd: 5/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#28 Kiksmann 16 år siden

The House of blood - 2006

Filmen handler om en læge som tages til fange af en flok farlige fængselsfanger. De søger skjul i en stor skov, og langt ude i skoven findes der et hus. De tager huset og dets beboer som fanger.

Dette er den 10. film af Olaf Ittenbach, og det må siges at det ikke på nogen måde gør det bedrer. Ganske vist er filmen filmet i meget smukke omgivelser, men når der står gyser på coveret, forventer man gys. Skuespillerene er elendige, og der tales så meget i den film, at skar man snakken væk, ville der vil kun være 25 min. tilbage af filmen. Der loves endvidre en masse blod og fede effekter, men jeg ved ikke om de ikke er kommet med på den udgave som jeg har købt for væk er de? Alt i alt klarer denne film sig dårligt, selvom det er en B-film, må jeg indrømme at den kraftigt forsøger at blive en Å-film i stedet.
Heldigvis er der intet ekstramateriale.
1/6


The Hand - 1981

Den meget dominerende tegner Jonathan Landsdale, mister under et skænderi med sin kone sin hånd i et fæærselsuheld. Man følger derefter Jonathan i kamp med accepten af tabet af hånden, hans kamp med sin kone, som ønsker at forlade ham.

Filmen er instrueret af Oliver Stone, som i øvrigt har en lille birolle. Michael Caine spiller godt som den skitzofrene tegner. Desværre er der intet ekstra matriale til denne film.
3/6


The Changeling - 1980

Filmen handler om John Russel, som netop har midstet sin familie i en ulykke som han selv har overværet.For at starte på en frisk flytter han ind i et palæ, som har en meget dyster hemmelighed. Han sætter sig for sammen med hans nye veninde Clarie Norman at kortlægge dette mysterium.

Fiolm er instrueret af Peter Medak, som også har instrueret afsnit i serier som Masters of Horror, Miss Marple(06) og Carnivale. Som John Russel ses George C. Scott, som jeg bedst husker for Exorcisten III, mens man ser Trish Van Devere ser Clair Norman som er Georg's rigtige kone.
Det er en solid gyser, som har alt hvad der hører til. Den bevæger sig fint mellem andre gerner som thriller og spændingsfilm, for blot at vende tilbage til horror filmen igen. Jeg grinte dog en smule da jeg opdagede selve filmens omdrejningspunkter, en brønd, et spøgelse og en medaljon. Jeg kunne ikke lade være med at sende en hvis asiatisk gyser fra 1998 en tanke :)
Desværre er der ikke noget ekstra materiale på denne udgivelse.
4/6


Pirates of the Caribbean: The curse of the Black Pearl - 2003

Piraten Jack Sparrow er på efter sit skib som er blevet kapret af en anden pirat Barbossa.

Johnny Depp lever en mester præstation i dette brag af et eventyr. Masser af ekstra materiale.
5/6


Pirates of the Caribbean: Dead mans chest - 2006

Elisabeth Swan bliver arresteret, dette tvinger hendes udkårne Will Turner på en færd hvor han skal finde Jack Sparrow. Undervejs udvikler rejsen sig drastisk for Will.

Filmen er en sand buffe af special effekts. Desværre er der ikke så meget Jack i denne film. Will fremstår som denne alvorlige karakter, og det ændre filmen meget. Hele historien får et alvorligt træk, og det var ikke helt det som jeg havde forventet mig. Desværre syntes jeg der holdes tilbage i Orlando, og han viser ikke hvad han virkelig kan. Masser af ekstra materiale.
4/6


Pirates of the Caribbean: At world's end - 2007

Den genopstående pirat Barbossa, Will og Elisabeth er på jagt efter Jack Sparrow som er kommet til den anden verden, han skal med tilbage for at hjælpe i det endelige slag.

Mit ynglings sted i denne film, er klart det første møde med Jack Sparrow. Det er smart fundet på at hans personlige helvede skulle være en masse af ham selv, som han gladeligt skyder løs på. Denne film er næsten Elisabeth's film, nu har Jack og Will haft de to forgående, så skal hun jo også have en. Elisabeth vælges som dronning for alle verdens pirater, i det endelige sidste slag. Det er lige før Will Turner karakteren er helt ved siden af, dog kommer han lidt ind i filmen for en kort tid. Dejligt at man valgte den slutning i stedet for at lave den helt Hollywood. Masser af ekstra materiale.
5/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#29 filmz-Bruce 16 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 filmz-Bruce 16 år siden

Vil lige tilføje.

3:10 To Yuma er blot seneste eksempel på, at western genren er genfødt, hvis nogle skulle have sovet i timen. Er man ikke vidende om instruktør James Mangolds seneste to værker, så bør dette tredie understrege, at vi har en ny at føje til listen over instruktører, som kræver ekstra meget opmærksomhed fremover.

Sublim underholdning fra først til sidst, værdig til Deadwood opkomlingenes pris og ikke mindst en mulig nominering for bedste film.

9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: