Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Talvisota

Finsk krigsfilm om den finsk-russiske vinterkrig, 191 minutter lang. Jeg var meget tilfreds med diverse portrætteringer, finnernes nogle gange besynderlige halvmørke univers og måde at udtrykke sig på, men selve kampscenerne skuffede mig. De mange kampscener udspiller sig for 90% af vedkommende i skyttegrave, hvor finnerne har gravet sig ned, med udsyn over en stor åben eng. Her bølger slagene frem og tilbage, dvs. russerne angriber og slåes tilbage og nogle gange retirerer finnerne for at angribe og genindtage skyttegraven.

Det er ikke så veludført som jeg havde håbet og desværre har man taget udgangspunkt i et stationært regiment. Dem var der også mange af, men det interessante i hele konflikten, var de mange autonome finske delinger, som med udgangspunkt i deres landkommuner, kæmpede som små partisan delinger og slog til og stak af igen til stor gene for russerne.

Det er fint vi får serveret de større tåbelige russiske forsøg på angreb, men det er ikke tilfredsstillende nok og forklarer ikke til fulde, finnernes fantastiske 105 dages modstand mod den russiske fede fordrukne kommunistiske spasserbjørn. Det var en indsats, nærmest uden sidestykke under 2. verdenskrig og som sådan bør den huskes og ikke mindst portrætteres. Derfor er dette ikke det endegyldige portræt, jeg nu engang havde håbet.

Film: 6/10
Billede: 6/10
Lyd: 7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Ja det er blevet til en del film, da vejret ikke rigtig har vaerer med os i aar, saa her er et par af de titler vi alle 4 har set sammen:

Walk Hard - The Dewey Cox Story

Kort sagt en humoritisk hyldest til musikken i i 50'erne, 60'erne og 70'erne. Fyldt med musikalske og andre referencer lettere fordrejet. Overraskende undeholdende film med flere gode grin, specielt hvis man kender sangene og personerne der hyldes.

Film: 5/10
Billede: 5/10
Lyd: 5/10

Shoot 'Em Up

Den hårdkogte revolvermand Mr. Smith får tilfældigvis ansvar for en nyfødt baby, som den onde forbryderkonge Mr. Hertz vil gøre alt for at komme til livs. Det kan Mr. Smith selvfølgelig ikke tillade, så det begynder han at forklare Hertz og hans horder af håndlangere. Og det eneste de forstår, er store mængder at varmt bly. Det er en ting, som Smith heldigvis har rigeligt af.

Eller kortere sagt en lang duel mellem Clive Owen og Paul Giamatti og han mange maend, som maa lade live paa alskens maader.

Maaske meget sjovt de foerste 30 minutter, men det hele bliver en kende for lagtrukkent og kedeligt, selv Monica Bellucci har aldrig vaeret saa daarlig paa det hvide laerred, men kunne du lide hende i Dobermann vil du kommer i bukserne naar du ser hende i denne, men hun fangede bestemt ikke mig, hvilket hun ellers plejer at have naemt ved.

Film: 4/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

Halloween - (den nye udgave af Rob Zombie)

Efter 17 år bag lås og slå på et sindsygehospital undslipper stjernepsykopaten Michael Myers og vender tilbage til sit faldefærdige barndomshjem. Samtidig forbereder byens unger sig på Halloween og en sjov nat fuld af gys og slik. Og med Mike Myers tilbage i kvarteret bliver der mere end rigeligt af det første.

Soeste forskel er indledningen, hvor det ikke kun er Michaels soester, der maa lade livet og den foerste time, der foregaar paa den institution, hvor han er indlagt.

Efter at foerst at have genset den originale paa BD kunne dette remake slet ikke maale sig med Carpenters klassiker, selvom den, da er bedre end flere af fortsaettelserne. Det stoerste problem er at den simpelt hen ikke er uhyggelig. Volden er blot mere grov a la Devils Rejects, saa fans af Zombies tidligere film vil nok ikke blive skuffet, selvom jeg havde haabet paa at Malcolm McDowell og Brad Dourif havde trukket filmen noget mere op.

Film: 4/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

The Kingdom

Film: 5/10
Billede: 6/10
Lyd: 7/10

Live Free or Die Hard - Unrated

Film: 8/10
Billede: 7/10
Lyd: 7/10

Rescue Dawn

Film: 8/10
Billede: 8/10
Lyd: 9/10

Ratatouille

Film: 7/10
Billede: 7/10
Lyd: 6/10

The Holiday

Film: 6/10
Billede: 5/10
Lyd: 5/10

Glaeder mig nu til mit naeste film maraton i Seattle den 3. januar, hvor jeg skal se baade American Gangster, Antonement og There Will Be Blood paa stort og flot laerred - yepee kayeee !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 filmz-Narniabæver 16 år siden

Min Søsters Børn i Sneen:

Hvis at filmen ikke foregik i Geilo havde jeg hoppet den over, da jeg selv var der engang.

7/10

Underground:

Jeg har anmeldt denne film før, mem jeg har en tradition med at se den omrking nytår.

Aktuel i disse tider, hvor grænserne til Polen blev åbnet, og Kosovo slås for selvstændigheden.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#4 elwood 16 år siden

Havde lige min gode ven på besøg, og han havde ikke stiftet bekendtskab med Hudson HawK så den fik jeg lige introduceret ham for, herlig lille film, med en ret unik form for humor, Nå ja og så har den "hende hvis navn jeg ikke nævner" men I Hudson Hawk, passer hun nu ret godt til den ene af de skrupskøre Mayflowers.

Han nød den også, så det var jo perfekt.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 evermind 16 år siden

#4
Hehe, yeah - Hudson Hawk er i sandhed ganske god spas på sin egen skæve måde. Men efter Andie MacDowells præstation i den, kunne det næsten lige så godt være hende, du mente med ""hende hvis navn jeg ikke nævner", hehe.

Men en sjov lille, unødigt hadet, film ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

#2 Du har sgu fået set noget :)

Har også fået set en del de sidste par dage.

Direktøren for det hele
Blev positivt overrasket over denne Trier film.

7/10

The Kingdom
Ja, jeg var så en af dem, som fandt den ret godt gennemført. Jo absolut en kliché hist og pist, men ikke i et omfang som gik mig på. Herligt den foregik i autentiske omgivelser og en meget gennemført actionafslutning må jeg sige. HD DVD udgivelsen var dog en skuffelse. DD+ sporet var ok mht. dialog, men en kæmpe skuffelse, når der skulle eksekveres action. Havde det været en DVD, havde jeg nok givet billedet 9, men nu er det altså en HD film. Detaljeret i nærbilleder, ellers meget blødt look.

Film: 7/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

La Dolce Vita
Fucking Awesome!

10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 elwood 16 år siden

#5 ahh ja, men nu er filmz jo en stor familie, så de faste folk herinde ved godt hvem jeg snakker om, men ja Hugh Grant film kæreste nr. 1's rolle er heller ikke noget at råbe hurra for 8-)


#6
Hmm må man anmelde Youtube klip... fordi så har jeg en hel Bunke 10/10 jeg skal ha delt ud 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 6 Jeg har set meget meget mere, med de billetpriser de har her kombineret med diverse rabatter mine soenner faar og ikke mindst ekstremt daarligt vejr, saa faa man meget mere for sine haardt tjente penge :) - Enig mht. det bloede billede paa Kingdom, men maske skal jeg give lyden et ekstra lyt hjemme hos dig for en revurdering.

Maaske skulle jeg lige tilfoeje ...

The Golden Compass (Thanks - Evermind !)

Film: 7/10
Billede: 7/10
Lyd: 7/10

Kombineret med den efterfoelgende middag med fruen, bringer selve aften op paa en 11/10 - he he ;)

Planet Terror

Film: 5/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

Death Proof

Film: 5/10
Billede: 6/10
Lyd: 6/10

Stardust

Film: 7/10
Billede: 7/10
Lyd: 6/10

La Dolce Vita er altid et gensyn vaerd :)

Tjaaa sidder ellers og taenker paa om jeg skal tage et smut i den lokale bif, leje et par film igen eller kaste mig over en god bog, lidt You Tube klip, lidt Springsteen ... for jeg keder mig, da fruen desvaerre ikke er til meget her til aften :-/

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#9 evermind 16 år siden

#8
You're welbekomme. :) Men hvad sker der lige med Planet Terror og så et 5-tal? Det er da en klassefilm, mester!! I fucking loved it! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#10 filmz-Narniabæver 16 år siden

Pan's Labyrint:

En pige ender i en fantasiverden, hvor en faun fortæller hun må bestå tre prøver, imens at krigen raser i den virkelige verden.

Der er masser af spænding, eventyr og uhygge, men det ender tragisk.

En must see film fra 2007.

9/10
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: