Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 9 Jeg tror at havde jeg set dem i biffen havde ratingen nok steget en smule, men de hoerer simpelthen ikke hjemme paa en lille skaerm >:o) ... saa jeg kan gaa med til at loefte den til 6,5 ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-Narniabæver 16 år siden

Transformers:

Endelig en actionfilm med go i!

Store robotter starter en krig på jorden, og en dreng (Shia LaBouef) er med til at redde jorden.

10/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#13 filmz-Bruce 16 år siden

Bourne Ultimatum

Fik lige set denne på HD DVD og jeg må overgive mig. Det er et virkeligt flot transfer. Hver gang man har et lokationsskift, ser man stedet oppefra og alle byer står knivskarpt. Meget få steder er der problemer med detaljer, oftest kun når Bourne er i fokus, ellers er selv shakycam episoderne skarpe. Langt bedre end i biografen. Ser ud til, at man har lavet kontrast boost finten, så man får wow oplevelsen mellem spændet sort/hvidt, men tilgengæld mister detaljer i sortniveauet, men ikke noget jeg vil trække ned for.

Video: 10/10

Jeg var tæt på at følge trop med lyden. Der er en fantastisk atmosfære og flot separering af lydbilledet. Surroundhøjttalerne er hele tiden i brug, uden på nogen måde at overdrive effekterne og soundtracket er spot on, hvilket vi tydeligt hører i Waterloo og Tangier sekvenserne. Dialog er krystalklar og den mindste hvisken er tydelig at høre.

Jeg var lige i mit es til at give den første HD DVD topkarakterer i både billed og lyd, indtil den første actionsekvens indfandt sig, hvor effekterne tydeligvis blev dæmpet kraftigt. Det er som om man dynamisk har justeret lydbilledet, så når der er stille, virker det fortræffeligt, men modsat, når effekterne sætter ind, så bliver man dybt skuffet. Bortset fra de to skud, som affyres i lejligheden i Tangier, så er resten af effekterne, skud, eksplosioner, biljagt, scooterjagt etc. rent ud sagt ... kedelige, impotente. Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen med soundtracket fra Supremacy, som var langt mere dynamisk, når det kom til effekter, men knapt så detaljeret og præcist, som Ultimatum er det.

Jeg startede ud med -14dB, som er min standard volume, når jeg hører TrueHD spor og derfra kørte jeg opad til jeg endte på -7/-8dB. Der føltes lydniveauet en tand højere end jeg normalt plejer, men stadig lavere og utilfredsstillende for effekterne.

Nu var jeg nysgerrig efter, om jeg havde sat receiverens dynamiske kompression til, som i niveauerne low/middle/high automatisk skærer mere eller mindre af "toppen" af effekterne, så man kan se film ved normal lydstyrke en sen nattetime uden at forstyrre naboerne. Dette var dog ikke tilfældet, desværre, hvilket reference disken Underworld hurtigt fik konstateret. Det er dog stadig et meget flot lydspor, blot ærgerligt, at man ikke lige fik prikken over i'et.

Audio: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 elwood 16 år siden

Enchanted fik jeg set idag, eller well igår var det jo sådan set, har skrevet lidt om det i tråden for Filmen, men summen er at jeg var rigtig godt underholdt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 jessup 16 år siden

Fik endeligt set The Prestige og det var fremragende underholding - selvom Bordens hemmelighed gættes hurtigt.
This is just until June
Gravatar

#16 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 13 Hmmm lyder som een der kan slaa Underworld og/eller Die Hard 4 :)

Kunne ikke sove saa jeg spildte tiden paa lidt film ... igen ;o)

Oceans 13

Endnu en tur med Danny Ocean og showcase for George og vennerne !

Film: 6/10
Billede: 7/10
Lyd: 6/10

Starman

Gammel John Carpenter film i lausy transfer, selv mit VHS baand ser bedre ud :)

Film: 6/10
Billede: 4/10
Lyd: 4/10

Diverse klip fra 24 saeson 5 og 6, som klart beviser at de maa tage sig sammen til den kommende film og saeson 7.

Rundede af med 2 afsnit af aarets absulutte bedste sitcom - Californication - uhh jeg haaber vi faar en saeson 2 - snart !

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#17 NightHawk 16 år siden

# 16 -

Californication har jeg ventet på i spænding. Glæder mig til at se hvad Duchovney kan diske op med, når TV2 tar hul på sæson 1 her på onsdag. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 17 Du slal bare ikke forvente en typisk amerikansk daaselatter sitcom, men en serie for rigtige maend, som endelig har faaet en serie, naest efter Deadwood, som kan matche Sex In The City.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#19 filmz-Bruce 16 år siden

#16 Godt nytår min ven! Må dine ønsker come through :)

Nej desværre. På nogle punkter matchede den Underworld, men desværre var den ikke konsistent nok. Rigtig synd, for dens transfer tog godt nok røven på mig og også de første 20 minutters lyd.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 NightHawk 16 år siden

# 18 -

Ok, det lyder ret fedt. :)

Var i forvejen vild med Duchovneys underspillede og sarkastiske humor i X-Files, så hvis han blot bringer en lille del af den charme med over, så er jeg sikker på, at jeg vil komme til at holde af hans nye serie.

Håbede også på at det ikke var endnu en sitcom med dåselatter. Dem er der trods alt flere dårlige af end gode.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: