Gravatar

#31 El vez 16 år siden

Jeg har netop stiftet bekendtskab med min første HD-DVD, og Casablanca har aldrig været smukkere!

Lav os håbe af Warners fencejump betyder billigere HD-DVD'er i den nærmeste fremtid :)


Nå, hvor lagde jeg de 2500 euro til en z2000?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#32 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 29 Som du kan laese af min lille anmeldelse hoejere oppe, saa er jeg ganske enig i din anmeldelse :) ... mon vi kan tage et par klip eller maaske hele filmen sammen naar jeg vender tilbage ???

Sweeney Todd

Naa men igaar drog jeg saa endnu engang vest paa :o) til Seattle for at shoppe lidt se om jeg kunne rette op paa at jeg ikke kom til maraton forleden, saa vi endte efter en god frokost og lidt indkoeb med at gaa ind og se Sweeney Todd

Dette er en meget moerk film i mere end en forstand, som selvom det er en musical skal man holde sine boern paa afstand, for det er ikke en af dem med en lykkelig slutning og ej heller noget lys for fremtiden, som man fx kender det fra fx Phantom of The Opera.

Naar det er sagt vil jeg ogsaa sige, at der er tale om en rigtig flot overfoerelse fra scenen til det hvide laerred.

Filmen er utrolig velspillet af Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Alan Rickman og ikke mindst Sacha Baron Cohen, problemet er bare med saa staerke hovedroller goer at de oevrige kommer til at staa meget svagt. Der synges, danses, spilles i en skoen blanding, at hvis du ikke er blevet revet med de foerste 20 minutter kan du ligesaa godt forlade salen.

Der er voksen humor, der er glaede, der er frygt, der er gys ... det er en film, som er fyldt med foelelser der perfekt understoettes af Dante Ferretti (Scorseses faste mand) scenografi og Dariusz Wolski (ham fra de 3 Pirates of the Caribbean-film) billeder, som paa en og sammen tid formaar at genskabe teaterversionen perfekt, men udnytte filmmediets muligheder, saa man frydes over gensynet med historien og naar nakkehaarene rejser sig i visse scener som ikke skal afsloeres her.

Musikken er rigtig musicalmusik og skrevet af Stephen Sondheim, som lidt smart kan kaldes Amerikas svar paa Andrew L. Webber og ikke skrevet af Tim Burtons normale makker Danny Elfman. Det er stort, svulstigt, pompoest, dystert som man kun finder paa Broadway, og ikke let og elegant, som vi kender det fra Elfman.

Med denne film har Tim Burton vist at han endnu engang har sammensat et fantastisk Cast & Crew og skabt, eller maaske snarre genskabt, musicalgenren og tilsat den en moerk side, som maaske kan faa flere der ellers ikke er til denne type film op af sofaen og ind i moerket.

Min stoeste bekymring er blot, som med saa mange andre af de gode oplevelser jeg har haft paa det hvide laerred de sidste par uger og i 2007, at mange af disse film er skabt til et stort laerred, saa alle dem som kun ser film paa dvd/HD/BD ikke kommer til at se disse film eller ikke koeber eller lejer dem og dermed oedelaegger chancen for at der kommer flere.

Naar det er sagt er det glaedelig at flere og flere instruktoerer udnytter mediet fuldt ud til glaede for os der elsker film og ser stort paa den lille skaerm.

Film: 7/10
Billede: 9/10
Lyd: 8/10



---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#33 filmz-Bruce 16 år siden

#22

Det kan du tro og ja, er helt enig. Det er en blændende western, som tåler mange gensyn. Glæder mig til at se Sweeney. Måske den en dag ryger op på Det Ny Teater :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#34 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 33 Hvis "Chicago" bliver en succes er der haab forude :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#35 duuk74 16 år siden

#32 Havde slet ikke opfattet at det var en musical :|

Yuma får 8/10 af mig, og jeg må samtidig bøje mig i støvet for "No Country For Old Men" - den skal sgu have 10/10!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#36 elwood 16 år siden

#32 Er der Noget Tap Dancing med i den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#37 filmz-Narniabæver 16 år siden

Krypto the Super Dog:

Så kom der endelig et par lørdag morgen tegnefilm med Krypto!

Der er skruet en anelse ned for volden og op med nuttetheden og humoren i disse firbenede superheltes verden.

Streaky og Ace the Bathound stjæler showet!

9/10

Balto 2:

Balto er tilbage i denne gode fortsættelse, hvor hans datter Aleu løber væk, og hun ville have svar på hvme hun er.

Den første tegnefilm med Balto handlede om et tapper slædehundehold, mens denne er mere mystisk og lidt lysere.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#38 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 36 Nope ... men jeg kan staerkt anbefale "Tap" med Gregory Hines - uhhh that man can move his feet !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#39 aknot 16 år siden

Robocop - Blu-ray

Part man. Part machine. All cop. The future of law enforcement.

Historien i Paul Verhoevens Robocop er meget lige til, den handler kort fortalt om politimanden Murphy, der bliver forflyttet til det voldelige og nærmest krigszone agtige Old Detroit og allerede på sin første dag bliver han skudt i smadder af en bande bad guys.
Derfor ender han som forsøges kanin i OCP (et stort firma som bl.a. har overtaget styringen af politiet fra det offentlige) projektet Robocop, der er et projekt som går ud på at lave den ultimative politimand, halvt menneske/halvt maskine.
Og det forløber også fint til at starte med, men der er korruption i OCP´s top og selv om de har slettet Murphy´s hukommelse, er der stadig nogle bider af hans fortiden der hængere fast, så han begynder af have visioner om sit tiderlige liv og om dem der "slog ham ihjel".

Det der gør Robocop til noget interessant er den satiriske tone Verhoeven har langt i filmen. (som han siden hen også gør det i Starship Troopers). Bl.a. bliver filmen afbrudt af nyheds udsendelser - som så bliver afbrudt af de mest absurde tv reklamer - gang på gang, sikkert noget Verhoeven har tilføjet efter at have oplevet det amerikanske tv, som netop er afbrydelse på afbrydelse.
Og bare hele ideen med at lade et multinationalt firma overtage ledelsen af politiet er ret absurd.

Peter Weller & Nancy Allen har aldrig været særlig gode skuespiller i mine øjne, men jeg må dog tage hatten af for hvor godt Weller bringer liv i Rob Bottin´s fantastiske Robocop design. Ronny Cox & Miguel Ferrer levere stabile bi-rolle karakterer som altid, Især Cox er dejlig nasty og kynisk i rollen som Richard ”Dick” Jones.
Men den mest bemærkelses værdige er dog Kurtwood Smith i rollen som bandelederen Clarence Boddicker, han er helt klart i sit es og leverer en af de bedste præstationer jeg har set fra hans side, han napper alle de scener ham er med i.

Billed, lyd & ekstra guf

Den tekniske side af denne udgivelse må siges at være middel-mådig, billedsiden gengiver farverne rigtig godt, men der er klip i ny og næ der virker forkerte og meget kontrastet, de falder helt ved siden af resten at lokket på filmen, der er også rigtig mange af de mørke scener der døjer med støj i skygge områderne.

Lydsiden der i mod er ganske hæderlig der er tale om et 5.1 DTS HD Master Audio spor som ligger en rigtig god stemning over hele filmen. Jeg lod i sær mærke til at scenen i starten i den nedlagte fabrik, havde et gennem gående atmosfære lydspor liggende i baghøjtalerne og det gav en rigtig god følelse af at være til stede i fabrikken.
Eneste minus ved lydsiden er at den mangler bund i de heftige action scener, man savner at kunne "mærke" eksplosionerne.

Ekstra materialet på denne udgivelse kan man godt skyde en hvid pil efter, det eneste man får er en trailer som dog er i HD.

Film: 4/5
Billede: 3/5
Lyd: 4/5
Bonus stuff: 1/5
Gravatar

#40 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Saa var det tid til endnu en familiedag, som sluttede med en late night movie ...

National Treasure: Book of Secrets

Den handlekraftige skattejæger og arkæolog Ben Franklin Gates har en dårlig dag, da han opdager, at hans familie muligvis har været indblandet i snigmordet på Abraham Lincoln. For at rense sin families navn må Gates findes nogle forsvundne sider af en ældgammel dagbog, og hvis han så samtidig også lige kunne afsløre en verdensomspændende sammensværgelse, ville det være rigtig godt.

Nicolas Cage & Co er tilbage som en anden Indiana Jones, for at forsvare sin og naturligvis amerikas aere. Jeg fatter ikke at denne film har kunnet traekke saa mange mennesker i biffen siden jul, men naar man ser hvad der ellers har vaeret paa plakaten var der ikke mange alternativer, hvis hele familien skal kunne vaere med.

Dette er amerikansk patriotisk adventure film naar det er vaerst og alt for meget genbrug fra den foerste film, saa baade spaending opfindsomhed udebliver. Der er da enkelte lettere gode ideer og ting som fx en ok biljagt gennem Londons trange gader og en hilsen til Clinton maade at blive folkelig paa, men overall er den en fael skuffelse og man maa haabe at den kommende Indiana Jones film klare jobbet bedre.

Men det var da ellers en god dag med hele familien, saa det gaar nok.

Film: 4/10
Billede: 4/10
Lyd: 4/10
Replay Value 0/10
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***

Skriv ny kommentar: