#59 Kim Kiduk er helt klart en af de mest innovative og interessante instruktører for tiden. Selv om det ikke er alle scener og alle film, der rammer lige i plet, så er han en instruktør, der tør affyre den kreative pistol.
Thomas Skepphult er en hensynsløs forretningsmand, som overtager et andet firma uden nåde.
Denne film kunne have været bedre, og det virker som at Mads Mikkelsen har lavet denne film af pligt og ikke lyst. Den er desværre alt for forudsigelig.
2/6
The Dark - 2005
Filmen handler om en mor og datters skjulte konflikt som de har med i bagaen da de kommer til Wales, hvor faderen bor. Her bliver deres datter ført til den anden side, som kaldes Annwyn. Moderen forsøger desperat at finde ud af hvordan hun får sin datter tilbage.
Filmen vil mange ting på en gang. Men desværre ender det med at den ikke levere hele varen. Dog er skuespillet ganske udemærket.
3/6
Star Trek the motion picture - 1979
Et nyt Enterprise med en gammel besætning tager ud for at møde den største trussel mod jorden VGer.
Det er altid en fornøjelse at gense Star Trek.
4/6
Hard Target - 1993
Van Damme smadere sig gennem New Orleans på jagt efter nogle meget farlige bøller.
Dette er John Woo's første amerikanske film. Men det redder den ikke helt. De ting som der blev ført til Hollywood den gang, holder ikke rigtigt mere, for nu har vi set det hele. De som gør denne film værd at se, er skurkene som spilles af Lance Henriksen og Arnold Vosloo, de gør det eminet.
3/6
Cyborg (helten) - 1989
Van Damme er en slinger i en fjern fremtid (vores vist nok), hvor verden plages af en pest og anarki som ikke kan kontrolleres mere.
Filmen er overført direkte fra video til dvd.
2/6
Sherk den tredie - 2007
Shrek, Æsel og Den bestøvlede Kat tager på endnu et eventyr, hvor de skal finde den ædle og modige kong Arthur.
Denne gang er Shrek ikke helt så sjov som i de forgående film. Men temaet er mere eller mindre også det samme, denne gang fortælles det bare af en anden person.
#58 Der er vi så nok temmelig uenige:), jeg synes den ligger og balancerer mellem 5/6 og 6/6...:)
The Day The Earth Stood Still,1951 Denne film købte jeg fordi, den kommer i en nyindspilning med Jennifer Connelly...total yndlings. Vidste ikke hvad jeg skulle forvente, for har aldrig rigtig set nogen af de gamle sci-fi film.
Men jeg blev positiv overrasket. Rumvæsenet Klaatu kommer ned på jorden, og han har et budskab, der skal høres af alle nationerne, for det er for vigtigt til kun en(i dette tilfælde præsidenten af USA), men han kan ikke få dem samlet pga.jordens interne stridigheder, og bestemmer sig for at bevæge sig ude blandt den almene befolkning, for at danne sig et indtryk af jorden.
Filmen er hele vejen igennem spændende, og der er mange kommentarer til, hvordan vi selv er destruktive og opfører os ulogisk.
Hvis man er fan af små amerikanske indie-film, så må man ikke gå glip af Outsourced. Filmen er en satirisk skildring af den menneskelige side af globaliseringen, og samtidig en charmerende lille romantisk komedie. Den går lidt død midtvejs, men er stadigt absolut værd at se. Jeg har skrevet lidt mere her
Er gået igang med Blade Runner - 5 disc Tin Boka og indtil nu har jeg fået set 3 af udgaverne. Jeg må sige at det er spændende at se de forskellige udgaver og nu står det tydligere end nogen sinde, hvorfor man kan lide den ene frem for den anden. Skal nok komme med karaktere senere.
Men der er ingen tvivl at denne boks er et fremragende køb, uanset medie.
#61 mr gaijin 16 år siden
#62 Kiksmann 16 år siden
Thomas Skepphult er en hensynsløs forretningsmand, som overtager et andet firma uden nåde.
Denne film kunne have været bedre, og det virker som at Mads Mikkelsen har lavet denne film af pligt og ikke lyst.
Den er desværre alt for forudsigelig.
2/6
The Dark - 2005
Filmen handler om en mor og datters skjulte konflikt som de har med i bagaen da de kommer til Wales, hvor faderen bor. Her bliver deres datter ført til den anden side, som kaldes Annwyn. Moderen forsøger desperat at finde ud af hvordan hun får sin datter tilbage.
Filmen vil mange ting på en gang. Men desværre ender det med at den ikke levere hele varen. Dog er skuespillet ganske udemærket.
3/6
Star Trek the motion picture - 1979
Et nyt Enterprise med en gammel besætning tager ud for at møde den største trussel mod jorden VGer.
Det er altid en fornøjelse at gense Star Trek.
4/6
Hard Target - 1993
Van Damme smadere sig gennem New Orleans på jagt efter nogle meget farlige bøller.
Dette er John Woo's første amerikanske film. Men det redder den ikke helt. De ting som der blev ført til Hollywood den gang, holder ikke rigtigt mere, for nu har vi set det hele. De som gør denne film værd at se, er skurkene som spilles af Lance Henriksen og Arnold Vosloo, de gør det eminet.
3/6
Cyborg (helten) - 1989
Van Damme er en slinger i en fjern fremtid (vores vist nok), hvor verden plages af en pest og anarki som ikke kan kontrolleres mere.
Filmen er overført direkte fra video til dvd.
2/6
Sherk den tredie - 2007
Shrek, Æsel og Den bestøvlede Kat tager på endnu et eventyr, hvor de skal finde den ædle og modige kong Arthur.
Denne gang er Shrek ikke helt så sjov som i de forgående film. Men temaet er mere eller mindre også det samme, denne gang fortælles det bare af en anden person.
4/6
#63 Skeloboy 16 år siden
Der er vi så nok temmelig uenige:), jeg synes den ligger og balancerer mellem 5/6 og 6/6...:)
The Day The Earth Stood Still,1951
Denne film købte jeg fordi, den kommer i en nyindspilning med Jennifer Connelly...total yndlings. Vidste ikke hvad jeg skulle forvente, for har aldrig rigtig set nogen af de gamle sci-fi film.
Men jeg blev positiv overrasket. Rumvæsenet Klaatu kommer ned på jorden, og han har et budskab, der skal høres af alle nationerne, for det er for vigtigt til kun en(i dette tilfælde præsidenten af USA), men han kan ikke få dem samlet pga.jordens interne stridigheder, og bestemmer sig for at bevæge sig ude blandt den almene befolkning, for at danne sig et indtryk af jorden.
Filmen er hele vejen igennem spændende, og der er mange kommentarer til, hvordan vi selv er destruktive og opfører os ulogisk.
5/6
Imdb
#64 filmz-Narniabæver 16 år siden
En familiefar bliver bortført af nogen skurke og ført til Sverige, og så må børnene tage ud og redde ham.
En spændene og flot fotograferet, men alt for kort og hurtig familiefilm.
7/10
#65 rendesten 16 år siden
kedelig film, dårligt skuespil, fyldt med klicheer
2/10
#66 filmz-Narniabæver 16 år siden
#67 duuk74 16 år siden
Andy og Hank Hanson er brødre og har begge pengeproblemer. En dag mødes de, og Andy fremlægger en ide der skal løse deres problemer. ..
Fremragende, intens, kompromiløs og realistisk thriller af Sidney Lumet, der på nogle måder minder mig om film som Fargo og Pusher.
Skuespil, musik, lyd og historiefortælling i top.
9/10
n.b.
Hvis man læser om plottet på imdb, kan det evt. spoile en smule.
#68 aknot 16 år siden
#69 putandtake 16 år siden
Filmen kan købes via hjemmesiden:
http://www.outsourcedthemovie.com/
#70 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Men der er ingen tvivl at denne boks er et fremragende køb, uanset medie.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***