Gravatar

#61 filmz-Bruce 17 år siden

#60 Jeg har godt set, at den har fået "lala" anmeldelser. Men så vil du blive glad for nedenstående anmeldelse, som jeg lige er stødt på nu. Jeg var nu godt underholdt og stemning og kameraarbejde alene, vejer meget i min "sorte bog". Det ser ud til den allerede er ude på HD og åbenbart med imponerende resultat.

DVDTimes, Blu-Ray
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#62 myggen 17 år siden

Jeg vil gerne støtte op om, at Silent Hill muligvis er den bedste spil-filmatisering nogensinde, selv om det ikke siger meget. Det er ikke en film i mesterklasse, men den har en ret fed stemning, og pta. en lidt sær historie, er visse scener både meget opfindsomme og intense.

Jeg kan se på imdb, at jeg i sin tid gav den 6/10, men husker den pt. som en 7/10. Der må have været ting der dengang irriterede mig, som jeg ikke husker nu, for pt. kan jeg kun huske rigtig gode scener.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#63 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 59 Dejlig at se at jeg ikke er den eneste som syntes at det var en god film. Jeg fandt den meget stemningsfuld og flot filmet. IMO en god spilfilmatisering, som ikke drukner i letkøbte gys og CGI, men virkelig gør sit til at få tilskueren i en ubehagelig stemning, men også en slutning som kom meget overraskende og gjorde dejligt ondt da den ikke var ventet.

Klart også 8/10 herfra, selv på min lille 29" selvom jeg nok havde nydt den en del mere i Bruce's kælder.

Jeg selv har brugt mandag og tirsdag aften på Kingdom of Heaven DC, da jeg fik besked på at holde mig i ro og helst sengen fra min læge, så nu fik jeg endelig set disc 3 og 4 og den får nu endnu engang 10/10 helevejen rundt.

Lidt specielt at sidde/ligge og se film med alskens måleudstyr på, som registrer hjerterytme mv. - så det var godt det ikke var førnævnte Silent Hill der var i spilleren, så var jeg nok blevet indlagt.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#64 lyspunkt 17 år siden

Exorcist - The Beginning

Som titlen antyder er der tale om en pre-quel til filmen fra 1973, hvor vi følger fader Merrin, der har droppet kirken og er blevet arkæolog, under nogle udgravninger i Afrika lidt efter 2.Verdenskrig.
En Byzantinsk kirke er blevet fundet i sandet. En kristen kirke, der viser sig at være 1500 år gammel, omkring 1000 år mere end den burde være.
Det indfødte bryder sig ikke om stedet, der synes at være forbandet. Fader Merrin får til opgave at finde ud af, om der er noget om snakken, og sammen med en ung udsending fra Vatikanet og den stedlige smukke unge kvindelige læge, oplever de en masse uhyggelige ting.

Handlingen er rimelig og foruden opklaringelementet omkring det onde, får man også langsomt at se, hvorfor fader Merrin har mistet troen på Gud.
Stellan Skarsgård gør det godt som den faldne og alkoholiserede præst og sammen med en god atmosfære var denne film klart de 25 kr jeg gav for den værd.
Der er hvad man kan forvente og Fader Merrin får lov til at skrige "The Power of Christ Compels You." så alt er som det skal være.
4/6
IMDB

Hvordan denne film adskiller sig fra Dominion som også har Stellan Skarsgård i hovedrollen som Fader Merrin, ved jeg ikke.
Burde den tjekkes ud ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#65 filmz-Kadann 17 år siden

#64 -

Forskellen er, at "Exorcist - The Beginning" er den blodige udgave af "Dominion", så vidt jeg husker. På grund af nogle uoverensstemmelser mellem filmselskabet og Paul Schrader, blev Renny Harlin hevet ind fra højre.

Hvor stor forskel der er på de to, ved jeg så ikke, men størstedelen af filmene skulle nok være ens.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#66 filmz-Narniabæver 17 år siden

Over the Top:

En far (Sylvester Stallone) og hans søn prøves på at genforenes på vejen mod et mesterskab i armbrydning.

En lidt dateret og undervurderet, men spændene Stallone film.

8 / 10

Pokémon - The First Movie:

Ash og hans venner, inklusiv Team Rocket ender i en dyst mod den mægtige Mewtwo og hans kloner på en øde ø.

Ren Poké nostalgi.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#67 jessup 17 år siden

The Dominion er en dejlig tør og ganske ubehagelig gyser.
This is just until June
Gravatar

#68 mr gaijin 17 år siden

La Belle et la Bete (1946)

Cocteau er en af de store franske instruktører, hvis film jeg indtil nu ikke har haft fornøjelsen at se. Men hans version af den klassiske historie om skønheden og udyret, ”La Belle et la Bête” er en sand fornøjelse. Belle lever i en eventyrlig 'der var engang'-tid som en anden Askepot med sin far, sin bror og sine to egocentriske søstre. Hun elsker sin far, mens de dekadente søstre lader hende slide med rengøring og lignende, mens sidder i bærestole i kjoler og skælder deres bærere ud. Belle har en bejler i sin brors ven, hvis tilnærmelser hun afviser.

En dag fører broren familien i stor gæld, og faren opsøger forgæves økonomisk hjælp. På vej hjem farer han vild i den dunkle, tågede skov. Han finder et mystisk og glemt slot, der på magisk vis åbner dørene for ham. Lysestager ud fra væggene af levende arme, og ud fra kaminen kigger to ansigter med røg ud af munden på købmanden, der forsigtigt tager for sig af retterne anbrigt på spisebordet, hvor en arm hælder vin op til ham. Da han forlader slottet uden at møde nogen, beslutter han sig for at tage en rose som en souvenir. 'Det var det eneste, du ikke måtte tage', siger la Bête, da han springer frem fra sit skjul. Købmanden skal enten give sit liv til bæstet eller sende en af sine døtre. Da faren kommer hjem ofrer den gode Belle sig for sin elskede fars skyld, og hun tager til slottet for at gå bæstet og sin skæbne imøde. Han er godt nok stor og dyrisk, men han er velklædt og høflig, og efterhånden bliver Belle ikke så skræmt af ham.

Historien er klassisk, og desværre er den nok mest kendt i Disneys tuttenuttede udgave. Men Cocteaus udgave er meget mere mørk, mystisk og forførende med masser af spændende mise-en-scene. For eksempel bare i den måde skuespillerne bevæger sig på. Da Belle ankommer til slottet, og bevæger sig drømmeagtigt i slow motion igennem korridorerne, hvor gardinerne langsomt bevæger sig. Deres koordinerede bevægelser, da han første gang spørger, om hun vil være hans hustru (en pæn måde at spørge, om han må hoppe i hendes seng). Og da hun, efter at have afvist ham, følger efter ham og høre ham lave vilde lyde, som om han fortærer et levende dyr.

Det er ren dans. Og så er det meget stemningsfyldt. For eksempel er der meget suspense og uhygge, da hun gemmer sig for ham og iagttager ham, mens han forfærdet ser på sine skræmmende kløer. Det, der får lærredet til at stråle, er de seksuelle undertoner i filmen. Det er oplagt at se historien som Belles seksuelle udvikling. Hun er skræmt og besvimer første gang, hun møder bæstet, og hun flygter, da sengen åbner sig for hende, første gang hun ankommer i sit soveværelse. Men efterhånden så nyder hun at tæmme dette store bæst. Hun bliver mere og mere nysgerrig, da hun ser ham sidde på alle fire slubre vand i fra en kilde som et dyr. En scene, som man kunne forestille sig, har været inspiration for Gollum. Senere får hun ham til at drikke fra sine hænder, og han lapper det i sig som en kat. Og hun siger, at hun kan li' det.

I starten afviser hun både ham og sin bejler (spillet af samme skuespiller), men hun udvikler sig, og efterhånden så accepterer hun, at hun inderst inde vil være hos ham. Filmen har også et mere tydeligt budskab om indre skønhed, da Belles søstre og bejler modsat hende og bæstet er ækle og kolde indeni. Men dette er i mine øjne primært en historie om en kvinde, der bliver voksen ved at lære at holde af bæstet: seksualiteten.

Min vurdering 8/10
IMDB 8,3/10
Eberts great movies review
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#69 filmz-Narniabæver 17 år siden

Krummerne 2:

Denne gang skal Krumme vinde et galopderby for at redde sit hjem, men Boris og Ivan (igen) og to andre skurke står i vejen.

En forbedret med en solid lydside og en masse, men lidt overdrevet spas.

8 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#70 jessup 17 år siden

#68 ville give den 9/10 - god anmeldelse. Angels in America er lidt sjovere at se efter denne film.
This is just until June

Skriv ny kommentar: