Gravatar

#91 filmz-Kadann 19 år siden

Mange tak d'herrer :)

Ja, jeg har virkelig hygget mig med Star Wars i lange baner.. faktisk så meget at jeg er lidt øm i ryggen i dag, af at have ligget for meget på sofaen. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#92 myggen 19 år siden

Mmm, den gode slags ømhed :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#93 DarkLight 19 år siden

Serenity
Efter at have ventet hvad der minder om en menneskeralder fik jeg endelig set filmen. Det var med skyhøje forventninger, da jeg forgudede serien fra dag et, og gav den i sin tid 5 / 6 her på siden.
Lad det være sagt med det samme. Det er satme godt at se crew’et igen. Specielt Mal, Wash og Jayne fortsætte præcis hvor de slap, uden så meget som en svedperle.
Jeg gik som udgangspunkt ud fra et 6 / 6. Lad mig foreklare hvorfor den ikke får det.

Stramt er godt.
Seriens var utroligt stramt sat op, og jeg synes godt det kan mærkes på filmen at man har mere tid at spille med. Og ikke nødvendigvis på den gode måde. Specielt i starten synes jeg man tager sig lidt for god tid. Måske er det primært pga. de gooram newbies der ikke har fået set serien endnu, men det er jeg ærlig talt ligeglad med. Dette er dog heller ikke mit helt store ankepunkt.

Reavers smcheavers

Der hvor kæder for alvor springer af for mit vedkommende, er selve historien, hvilke i sig selv er en katastrofe. Jeg køber simpelthen ikke den store farlige sandhed angående Reavers. Jeg føler på intet tidspunkt at det er værd at ofre besætningsmedlemmer på, og det gør det hele lidt svære at sluge. De kæmper en i forvejen tabt sag på principiel sandhed, hvilke nærmest er modsat Mal i serien. I betragtning af de fantastiske utappede historier der er i Firefly-universet, synes jeg man har spillet på den forkerte hest.

4 / 6 – What was that?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#94 myggen 19 år siden

Jeg er enig i, og brokkede mig også selv over, at den første del af filmen var en anelse kedelig. Sidste halvdel synes jeg dog var intet mindre end fantastisk.

Ang. smcheavers:
Med 'ofre besætningsmedlemmer' antager jeg du mener, at de tager en ekstremt stor risiko ved at forsøge at afsløre sandheden. Jeg har 'valgt' at se det som dels Mals hævn på The Alliance (både på vegne af sig selv og for dem der bliver nakket af The Operative), men også som den eneste mulighed for at slippe for at blive forfulgt resten af hans dage (jaja, han kunne have udleveret River). Og så har Mal jo altid været ekstremt beskyttende overfor sit crew, og i og med at han beslutter, at River og Simon er en del af hans crew, så skal de også beskyttes for enhver pris. Og han bliver jo i øvrigt først rigtig opsat på det, da Book bliver nakket, dvs. da The Alliance dræber en fra hans crew.

5/6 herfra. Glæder mig til et gensyn, Firefly var så meget bedre anden gang jeg så den, måske er Serenity det også.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#95 chronaden 19 år siden

jeg kunne godt nok heller ikke helt købe de reavers, hvis de er så primitive og direkte sindsyge osv. hvordan faen kan de så koordinere en mindre flåde og hær osv!?

http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#96 DarkLight 19 år siden

Selve udførelsen af Reavers mener jeg er til UG. Øjeblikket hvor de nærmer sig Reaver-flåden og man hører skrig over radion, er intet mindre end fænomenalt. Det er simpelthen den bedste visualisering af helvede i rummet siden Sam Neill trak i rumstøvlen.
Som myggen er inde på, så er overgangen fra at være total beskyttende mht. sit crew til at være villige til at ofre alle for at afsløre en sandhed, der i sidste ende ikke gør en forskel. Det var ikke med vilje Alliancen frembragte Reavers. Og som den formiddabelt spillende hitman pointerer så fører det ikke til Alliancens fald. Hvad har Mal & Co. så opnået ved at risikerer alt? Intet.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#97 davenport 19 år siden

træls man ikke har set den

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#98 myggen 19 år siden

Tja, hvad opnår Enhedslisten og andre ekstremister hver gang de kritiserer regeringen, hvad opnår tåbelige hippier ved at smide maling på Fogh, for regeringen er jo stadig ved magten? Men de var alligevel villige til en tur i spjældet for et simpelt budskabs skyld.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#99 filmz-lbw 19 år siden

Nu stopper I! :p
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#100 chronaden 19 år siden

Er lige kommet hjem, har været inde og se 3 x chaplin film på storskærm med tilhørende stort symfoniorkester og en amerikanst chaplin expert som dirrigent, filmene vi så var:

The Pawnshop (1916)
The Rink (1916)
The Adventurer (1917)

...og ind imellem spillede også en masse dejligt julemusik

Det var sq en sjov og dejlig oplevelse, ikke noget jeg har prøvet før og kan varmt anbefales :)

PS. var i aalborg
http://www.lebowski.dk/film.html

Skriv ny kommentar: