#94 Godt at se dig på banen igen :) Og gode anmeldelser!
Det blev lige til to film iaften, som jeg forsøger at anmelde de kommende dage.
New World Wow! Fatter ikke, den ikke var Oscar nomineret. Den distancerer de øvrige Oscar nominerede jeg har fået set med flere mil. Jeg skal lige finde ord for det syn. Tror det var min næstbedste filmoplevelse for 2005.
The Third Man Suk, hvor bliver gensyn sjældent smukkere. Billeder bliver ikke mere noirish end dette og Orson Welles første fremkomst er nærmest gåsehudsfremkaldende.
2 x 9 på en aften! Det kalder jeg faneme en 18 hullers!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#102 Lyder godt :) Fedt at se gaijin og du gå amok samme dag ;)
Ja, kæmpe aften! Jeg blev meget positivt overrasket over New World.
Vidste jo godt han sjældent sætter en fod forkert, men blev lidt overvældet. Colin Farrel er normalt ikke min type, men han var jo perfekt i sin rolle her og ligeledes Q'Orianka Kilcher som Pocahontas. Gudskelov det ikke var Penelope Cruz eller en lignende kendt.
#104 - Jeg mindes at have købt mine på Play og Amazon.co.uk. Dog har DVDPAcific også et par billige stykker. Men det er sjældent, man kommer langt under 100 kr. pr. film.
Occhi Di Cristallo a.k.a. Eyes of Crystal Efter at have læst Bruce's anmeldelse må jeg indrømme at jeg sagtens kan følge trådene til Se7en og Silence of the Lambs (enig med at den minder mere om den sidste)... Når det så er sagt, så synes jeg dog heller ikke den er helt ligeså god som ovennævnte film. Tror mest forskellen er at plottet ikke er helt ligeså skarpt. Filmen er bestemt ikke billig splatter, men synes den prøver lidt for hårdt at aflede opmærksomheden fra hvem morderen er. Har i hvert fald set det udført lidt mere elegant, men ikke desto mindre virker det rent faktisk. Jeg havde kun et kort øjeblik "gættet rigtigt"... :-) Spændingsniveauet holdes på et ret højt plan hele filmen igennem, og det er ikke lang tid man får lov til at puste ud. Det gør samtidig også at man bliver holdt fanget af filmen - til tider helt ude på kanten af sofaen... :-) (iøvrigt en ret sjov kliché-scene som Bruce har beskrevet - først tænke jeg lige "arrh, næppe", men scenen virkede egentligt meget godt alligevel...) :-D
Der hvor jeg virkelig syntes filmen imponerede var den måde den var filmet/klippet på - var enormt begejstret for billedsiden der på samme tid formår at holde en masse ting skjult, men samtidig alligevel vise mange detajler. Glæder mig til et gensyn, hvor jeg måske kan få endnu mere ud af de ting der rent faktisk bliver vist. Også et ret godt look...
Derudover synes jeg også enormt godt om lydsporet med mange effektive lydeffekter og god brug af surround. Kunne særligt godt lide at der ved nogle lydeffekter var mixet stemmer ind - synes det gav en ret god effekt. Lagde umiddelbart ikke lige mærke til lydstyrken på skudene, så det har nok ikke været et problem for mig... :-)
Alt i alt en rigtig god film-oplevelse som jeg klart vil anbefale! Tror iøvrigt det er den første italienske film jeg har set... ikke et dårligt sted at starte. :-) Synes også jeg så en anmeldelse herinde af en anden italiensk film jeg bare måtte se, men har selvfølgelig glemt hvad det var for en...
Film: 8 / 10 Billede/Lyd: 9-10 / 10 (det skal dog siges at jeg ikke har vurderet den tekniske side, da jeg ikke har udstyr eller ekspertisen til dette... dette er udelukkende min opfattelse af den "kunstneriske" side af billede/lyd-delene)
Og så koster den kun £7.99 hos Play.com for tiden!
I går fik jeg så set:
The Transporter Havde købt denne film fordi jeg havde fået opfattelsen af at den skulle være rigtig god... og jeg blev skuffet... :-( Bevares - der er da udemærkede køre og slås scener, men "historien" sucks...big time! :-) Skal i hvert fald ikke se 2'eren...
På trods af filmens forholdsvis korte spilletid på 1½ time lykkedes det mig alligevel at falde i søvn de sidste 5-10 minutter af filmen...
Se den hvis du har tømmermænd eller har lyst til popcorn, men ellers så vil jeg ikke anbefale den. Får dog lidt point for de udemærkede action scener.
#106 Glad for du kunne li' den :) Hvis det er den anden italienske film jeg har snakket om, er det "Consequences of Love", også via Play.com. Den er dog meget anderledes, men du kan læse min anmeldelse på filmbuff
"Eyes Without a Face" (1959) - et lynkig på brugen af masken i filmen.
En læges datter kommer ud for en ulykke, som vansire hendes ansigt. Hun er nødsaget til at gå med en maske, i al hemmelighed i faderes hjem, mens hun venter på en ansigtsresturering der en kræver ansigtstransplantation - fra en levende person vel at mærke.
En rigtig god film med litterær forelæg af Pierre Boileau (bla. Les Diabolique og Vertigo). Filmen er godt bygget op osv. men det der virklig er creepy her er scenerne med den vansirede datters iklædt hendes maske. Det er nærliggende at sammenligne med amerikanske horrorfilm hvor skurken bære maske som Fredag d. 13. Men det er anderledes her der er et lidende menneske bag masken, ikke en psykopat, men en der er berøvet ansigtets emotionelle signaler til omverdenen. Det er svært at vide hvad datteren tænker. På sin vis leder det tankerne hen på 50'ernes sci-fi film(ofte med antikommnusitsike over/under toner) som "Invasion of the Body Snatchers" hvor ofrene mister alle følelser og nærmest har maskeansigter - bortsetfra at datteren her ikke har mistet sine følelser men mistet evnen til at kommunikere andet end verbalt. Det er i særklasse et godt greb - især de levende øjne bag masken - creepy.
#101 filmz-Bruce 18 år siden
Det blev lige til to film iaften, som jeg forsøger at anmelde de kommende dage.
New World
Wow! Fatter ikke, den ikke var Oscar nomineret. Den distancerer de øvrige Oscar nominerede jeg har fået set med flere mil. Jeg skal lige finde ord for det syn. Tror det var min næstbedste filmoplevelse for 2005.
The Third Man
Suk, hvor bliver gensyn sjældent smukkere. Billeder bliver ikke mere noirish end dette og Orson Welles første fremkomst er nærmest gåsehudsfremkaldende.
2 x 9 på en aften! Det kalder jeg faneme en 18 hullers!!!
#102 JannikAnd 18 år siden
Og sikke en filmaften, du har haft selv. Malick plus en af verdens bedste noirs. Wow!
#103 filmz-Bruce 18 år siden
Ja, kæmpe aften! Jeg blev meget positivt overrasket over New World.
Vidste jo godt han sjældent sætter en fod forkert, men blev lidt overvældet. Colin Farrel er normalt ikke min type, men han var jo perfekt i sin rolle her og ligeledes Q'Orianka Kilcher som Pocahontas. Gudskelov det ikke var Penelope Cruz eller en lignende kendt.
#104 ks 18 år siden
#105 JannikAnd 18 år siden
#106 McPeter 18 år siden
Occhi Di Cristallo a.k.a. Eyes of Crystal
Efter at have læst Bruce's anmeldelse må jeg indrømme at jeg sagtens kan følge trådene til Se7en og Silence of the Lambs (enig med at den minder mere om den sidste)...
Når det så er sagt, så synes jeg dog heller ikke den er helt ligeså god som ovennævnte film. Tror mest forskellen er at plottet ikke er helt ligeså skarpt. Filmen er bestemt ikke billig splatter, men synes den prøver lidt for hårdt at aflede opmærksomheden fra hvem morderen er. Har i hvert fald set det udført lidt mere elegant, men ikke desto mindre virker det rent faktisk. Jeg havde kun et kort øjeblik "gættet rigtigt"... :-)
Spændingsniveauet holdes på et ret højt plan hele filmen igennem, og det er ikke lang tid man får lov til at puste ud. Det gør samtidig også at man bliver holdt fanget af filmen - til tider helt ude på kanten af sofaen... :-)
(iøvrigt en ret sjov kliché-scene som Bruce har beskrevet - først tænke jeg lige "arrh, næppe", men scenen virkede egentligt meget godt alligevel...) :-D
Der hvor jeg virkelig syntes filmen imponerede var den måde den var filmet/klippet på - var enormt begejstret for billedsiden der på samme tid formår at holde en masse ting skjult, men samtidig alligevel vise mange detajler. Glæder mig til et gensyn, hvor jeg måske kan få endnu mere ud af de ting der rent faktisk bliver vist. Også et ret godt look...
Derudover synes jeg også enormt godt om lydsporet med mange effektive lydeffekter og god brug af surround. Kunne særligt godt lide at der ved nogle lydeffekter var mixet stemmer ind - synes det gav en ret god effekt. Lagde umiddelbart ikke lige mærke til lydstyrken på skudene, så det har nok ikke været et problem for mig... :-)
Alt i alt en rigtig god film-oplevelse som jeg klart vil anbefale! Tror iøvrigt det er den første italienske film jeg har set... ikke et dårligt sted at starte. :-) Synes også jeg så en anmeldelse herinde af en anden italiensk film jeg bare måtte se, men har selvfølgelig glemt hvad det var for en...
Film: 8 / 10
Billede/Lyd: 9-10 / 10
(det skal dog siges at jeg ikke har vurderet den tekniske side, da jeg ikke har udstyr eller ekspertisen til dette... dette er udelukkende min opfattelse af den "kunstneriske" side af billede/lyd-delene)
Og så koster den kun £7.99 hos Play.com for tiden!
I går fik jeg så set:
The Transporter
Havde købt denne film fordi jeg havde fået opfattelsen af at den skulle være rigtig god... og jeg blev skuffet... :-(
Bevares - der er da udemærkede køre og slås scener, men "historien" sucks...big time! :-)
Skal i hvert fald ikke se 2'eren...
På trods af filmens forholdsvis korte spilletid på 1½ time lykkedes det mig alligevel at falde i søvn de sidste 5-10 minutter af filmen...
Se den hvis du har tømmermænd eller har lyst til popcorn, men ellers så vil jeg ikke anbefale den. Får dog lidt point for de udemærkede action scener.
4 / 10
#107 filmz-Bruce 18 år siden
#108 McPeter 18 år siden
jo - det tror jeg sørme det er... utroligt hvad den korttidshukommelse formår at miste... :-D
#109 jessup 18 år siden
"Eyes Without a Face" (1959) - et lynkig på brugen af masken i filmen.
En læges datter kommer ud for en ulykke, som vansire hendes ansigt. Hun er nødsaget til at gå med en maske, i al hemmelighed i faderes hjem, mens hun venter på en ansigtsresturering der en kræver ansigtstransplantation - fra en levende person vel at mærke.
En rigtig god film med litterær forelæg af Pierre Boileau (bla. Les Diabolique og Vertigo). Filmen er godt bygget op osv. men det der virklig er creepy her er scenerne med den vansirede datters iklædt hendes maske. Det er nærliggende at sammenligne med amerikanske horrorfilm hvor skurken bære maske som Fredag d. 13. Men det er anderledes her der er et lidende menneske bag masken, ikke en psykopat, men en der er berøvet ansigtets emotionelle signaler til omverdenen. Det er svært at vide hvad datteren tænker. På sin vis leder det tankerne hen på 50'ernes sci-fi film(ofte med antikommnusitsike over/under toner) som "Invasion of the Body Snatchers" hvor ofrene mister alle følelser og nærmest har maskeansigter - bortsetfra at datteren her ikke har mistet sine følelser men mistet evnen til at kommunikere andet end verbalt. Det er i særklasse et godt greb - især de levende øjne bag masken - creepy.
#110 mr gaijin 18 år siden