Gravatar

#91 chronaden 17 år siden

Nogen der ved om "The New World" kommer i en Extended eller lign. cut snart?!
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#92 filmz-Narniabæver 17 år siden

Lady & Vagabonden II

Familien har problemer med den uartige hundehvalp Vaks, så Vaks slipper fri fra sine lænker en dag, og stikker af og møder en flok charmerende gadehunde, men det er lidt af et farlig hundeliv på deres side.

En sød og spændene, men lidt for kort fortsættelse.

9 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#93 Benway 17 år siden

#90 Ja, det er der omkring der begynder at blive lidt mere spændende. Det hjælper også betydeligt at Christian Bale kommer ind i filmen. Han er unægteligt en langt bedre skuespiller end Colin Farrell. :)

#91 Jeg har ikke hørt noget om det. Jeg synes nu også filmen er rigeligt lang som den er.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#94 Benway 17 år siden

#91 Det står lidt om det her. Hvor pålideligt der er skal jeg dog ikke kunne sige.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#95 myggen 17 år siden

#93: Hmm, måske skulle jeg give den et forsøg til, eller rettere fortsætte hvor jeg slap. Jeg havde faktisk glemt at Bale var med, og ham er jeg i hvert fald gået glip af.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#96 Benway 17 år siden

#95 Så vidt jeg husker er han overhovedet ikke med før i den anden halvdel af filmen, så du har slet ikke set ham endnu.
Gravatar

#97 myggen 17 år siden

Nej, det var også det jeg mente :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#98 Benway 17 år siden

Okay så misforstod jeg. Jeg troede du undrede dig over at du ikke havde bemærket han var med i filmen. :)
Gravatar

#99 cyberzed 17 år siden

Fik lige set Das Boot (Tysk DTS udgave selvfølgelig) for første gang i flere år, jeg kan faktisk ikke huske hvornår jeg så den sidste.

Nu er den i flyttet over på listen over film man altid kan se hvis man ikke kan bestemme sig :)

Må nok sige det overrasker mig hvor godt den egentlig er lavet og hvor meget der er gået op i detaljerne for at lave den. Tror kun jeg spottede en fejl her ved første gennemgang i mit nyere film liv.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#100 JannikAnd 17 år siden

Soy Cuba (1964) – Mikheil Kalatozishvili
Lad det være sagt: Kalatozishvilis kommunistiske propagandafilm "I Am Cuba" er én af de bedste film, jeg nogensinde har set - og formentlig også kommer til at se resten af mit liv.

Filmen tager udgangspunkt i denne rugende revolution i Cuba under Babtistas regime i slutningen af 60'erne. Filmen er opdelt i fire uafhængige kapitler med hver sin historien fokuserende på en eller flere personers reaktioner mod revolutionen.

"I Am Cuba" er propagandistisk, javist, men den bearbejder også et fascinerende stykke verdenshistorie på en meget poetisk, afspejlende og ulig facon. Jeg erindrer ikke at have set en lignende film - jeg kan bedst sammenligne den med Alain Resnais mesterværk "Hiroshima mon amour" om efterdønningerne af atombombnedkastningen i Hiroshima.
Portrætteringen af Havanas barer og fester gør værket til den mest farverige og flamboyante sort/hvid-film nogensinde. Og så mindes jeg aldrig at have set så smuk en fotograferingen før.

Usandsynlig smuk og berusende stykke filmkunst!

- 10/10

Skriv ny kommentar: