Gravatar

#21 chandler75 17 år siden

Ole Lund Kirkegaard tema-lørdag på DR 2 (rart at se at DR kan bruge penge på noget fornuftigt som ikke er millionbyggerier i Ørestaden).

Det var et rent nostalgitrip tilbage til barndommes første spæde introduktion til litteraturens verden. Hver illustration af Lille Virgil, Gummi Tarzan og alle de andre bragte mig med et zap! tilbage til barndommen og godnatlæsningen.

Genså også "Gummi Tarzan" filmen, som er udmærket, men som er bedre som bog. Jeg kan huske, at jeg som barn syntes de var vildt uhyggelige, de sort-klædte "rødder", der tryner Ivan.

Trist at Kirkegaard skulle dø som 38-årig...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#22 filmz-Narniabæver 17 år siden

The Blair Witch Project:

Der er så fuld af sjov, inde i en skov!?

To drenge og en pige tager ud i en skov med kameraer og lydudstyr, og inde i skoven skulle en ond heks skulle bo.

De tre unge toppes, og imens så sniger den uhyggelige heks, eller hvad det nu er omkring i skoven, og så bliver en af de unge væk.

En dokumentar agtig film med håndhold kamera der starter med at være lidt morsom, men så skifter den fra at være lidt kedelig til ubehagelig og spændene.

Nogen siger den er baseret på rigtge hændelser, andre er siger det ikke er.

6 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#23 filmz-Bruce 17 år siden

Black Rain SE
Indrømmelse, det var kun et "first look" af nogle scener, primært startsekvensen med motorcykel ræs på kajen og Ridleys afsluttende shootout i de japanske rismarker.

Oh boy, are we in for a treat!

Kan ikke forestille mig denne film se bedre ud og ikke mindst lyde bedre end den gør nu. Flot flot billede, med et sortniveau i top. Ridleys øje for scenografi fornægter sig ikke. Det ser man i dag og det så man da han debuterede. Tror Scott og Hitchcock kunne få sig mange gode stunder over en god cigar med det samtaleemne.

DD5.1 EX sporet er vel så godt, som det kan blive i 2006. God bass bund, effektive surrounds og ikke mindst står det klart.

Advarsel: Heftig brug af 80'er sound og musik og det lyder svinegodt!

Den skal absolut ses...snart!!!

DVD: 8.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 filmz-Bruce 17 år siden

Ricky Gervais - Politics 2004
Kun 68 minutter, men hilarious hele vejen. Der er nogle jokes som ikke lige virker, da der kan forventes en del engelsk lokalkendskab og så går det lidt hurtigt en gang imellem med den engelske accent. Godt man har rewind knappen

Der spares ikke på krudtet og både bøsser, holocaust, Stephen Hawkins og handicappede får et skud for boven.

Det er humor serveret the brentmeister way og det bliver aldrig kedeligt.

Film: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#25 filmz-Crystalstar1200 17 år siden

# 23 Dejligt at se jeg ikke er den eneste, som kan se at den film tros alt har sine kvaliteter, selvom den måske ikke er Ridleys bedste film :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#26 filmz-Bruce 17 år siden

#25 Det er "funness at its heart" :) Det er 80'er, når det er bedst :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 filt 17 år siden

#26, aye!
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#28 jessup 17 år siden

# 24 - har set den - man skal lige vende sig til at han ikke er i "Office mode". Men den er betstemt seværdig.
This is just until June
Gravatar

#29 filmz-jonasgr 17 år siden

L'Armée des ombres

Fik lige set denne perle, som Bruce anbefalede for snart lang tid siden. Jeg vil ikke skrive så uddybende om den, da man ligeså godt kan læse Bruce's anmeldelse af filmen.

Jeg vil blot tilslutte mig, at det er en fremragende film. Det er en lidt anerledes film om modstandsbevægelsen. Den beskriver ikke så meget de aktioner som de medvirker i, men bygger mere på forholdet imellem modstandsfolkene og de svære valg de bliver stillet overfor.

I øvrigt synes jeg også at titelmelodien er virkelig stemningsfuld og virkelig sørgmodig. Den passer perfekt til denne film.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#30 filmz-Narniabæver 17 år siden

Der Kleine Eisbaer 2:

Smuk, charmernede og sjov 2D animeret tegnefilm fra Tyskland 2005.

Den lille isbjørn Lars ender med sine venner på Nordpolen, da tre store og fjollede isbjørne sætter dem på en rejse Galapgos øerne.

Der på Galapagos øerne finder Lars en ven i et stort undersøisk monster, men der er nogen fiskere der ville have fat i det godhjertede monster.

Anke Engelke og komikeren Dirk Bach er nogen af dem som lægger stemme til denne tegnefilm, og Hans Zimmer har skabt musikken.

Efter min mening den bedste film fra 2005, men den desværre ikke er så kendt udenfor Tyskland.

Trailer:

http://www.cineman.ch/movie/2005/DerKleineEisbaer2...

Mit album med captions:

http://s30.photobucket.com/albums/c302/Baloo_bear/...
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: