Gravatar

#41 filmz-Bruce 17 år siden

Kingdom of Heaven DC
4. gang, der er hele tiden nye venner som skal introduceres. Intet nyt at tilføje. Holder hele vejen, Oscar vinder bedste film 2005.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#42 mr gaijin 17 år siden

#37 "Reds" står meget højt på min "need to see"-liste, og nu endnu en tand højere. Jeg kan se på DVD Pacific, at den er nede på 13 dollars. Det kan være, at man skulle smede, mens jernet er varmt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#43 tiny 17 år siden

Battlestar Galactica - Sæson 2

Jeg ved næsten ikke, hvad jeg skal sige. Lige nu har jeg en stor nedtur over der formentlig går 1 år inden jeg får fortsættelsen af BSG. Den serie er blevet endnu bedre, endnu mere spændende og meget mere vedkommende. Og med de sidste 3 afsnit ser 3. sæson ud til at blive meget interessant.

Først og fremmest vil jeg sige, at bruger man undskyldningen "jeg er ikke til sci-fi" eller som min egen mor ville sige "det er sådan noget uvirkeligt noget" så snyder man sig selv fra en meget stor (tv)oplevelse. For det er ikke traditionel sci-fi med mærkelige væsner med store ører og farverige kostumer. Det er et mørkt, grumset og stilfuldt drama af bedste skuffe. Her på Filmz er en introduktion vist unødvendig, men den handler i bund og grund om knap 50.000 mennesker, der kæmper for overlevelse. Fjenden er de menneskeskabte Cylons.

Der er ingen tvivl om, at det er skuespillerne, der løfter BSG op til det høje kvalitetsniveau. Havde de ikke været så fremragende, havde jeg ikke købt den (altså hele universet i BSG som sådan). Karakterudviklingen er for mig at se det bedste ved serien, de har flyttet sig meget. Jeg har taget et bevidst valg om at se den som ren underholdning, men man kan alligevel ikke lade være med at tænke på nutidens problemer og se BSG som en allegori derpå. Commander Adama siger på et tidspunkt, at nu må de bevise, at menneskeheden er værd at redde (el bevare) og mere vedkommende bliver det vist ikke.

Særligt gode afsnit er de tre afsnit, hvor de finder Battlestar Pegasus (Pegasus & Ressurection Ship part I & II) og de tre sidste afsnit, der lover på en spændende 3. sæson.
Især afnsittet Downloaded m fokus på de interne problemer hos the Cylons er interessant. Jeg håber der bliver fulgt op på den historie

Der er et par enkelte fylde-episoder, men det gør ikke så meget for så får man et lille pusterum og ser hvordan et hverdagsliv kan tage sig ud, når Cylons ikke ånder dem lige i nakken.

Lige nu har jeg mest lyst til at starte forfra m miniserien...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#44 filmz-Narniabæver 17 år siden

Disney's Helt Vildt (2006):

Løven Samson, og hans venner der er et egern, en giraf og slange tager fra New York City's zoo, og ud i vildmarken, da Samson's unge løber væk.

De bliver taget til fange af nogen gnuer, og gnuerne ville spise de fire helte.

En computer animeret, nuttet og sjov, men langt ude komedie.

9 / 10

Heltene Fra Telemark:

Krigsfilm der handler om nogen soldater der ville stoppe tyskerne og deres forsøg på at lave en atombombe.

Masser af spænding, men også en del kedsomhed undervejs.

7 / 10

Himalaya (Nepal 2000):

To karavaner drager op i bjergene for at tage salt med til landsbyen, men det bliver farlig.

En smuk film der fik en fortjent Oscar nominering for bedste udenlandske film.

10 / 10

Outbreak:

En dag udbryder der en livstruende sygdom i en amerikansk by, og så er det op til et hold læger at finde kilden.

Stjernespækket, livagtig og intens thriller, men også lidt for patriotisk.

7 / 10

The Matrix Reloaded:

Krigen mellem mennesker og maskiner bryder ud i denne sidste og spændene del af trilogien, men bagsiden er al det snik snak.

10 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#45 DarkLight 17 år siden

En Evening With Kevin Smith: Evening Harder
En DVD jeg har set frem til og glædet mig til meget meget længe. Set i bakspejlet, måske for længe. For her umiddelbart efter de 229 minutter som DVD indeholder, så kan jeg desværre ikke undgå at være lidt skuffet.
Jeg kan ikke helt bestemme mig for om det er fordi jeg har sat forventningerne urealistisk højt op, eller om det er fordi det simpelthen ikke er så sjovt denne gang.

Den første DVD er optager i Toronto, og føles lidt lang tid om at komme igang. Den tager dog fart omkring midt i, og slutningen er ret morsom.
Den anden DVD er optaget i London, og starter godt ud, men har svært ved at holde momentum.
Generelt føles de 2 DVD'er meget mere som et "normalt" Q&A med Smith i forhold til den første Evening, som bar præg af meget lange, og sinsdyg sjove, fortællinger. Man har desværre en føles af at han er løbet lidt tør. Der er ingen "Prince", "Dick in battery acid" eller "Giant Spider" historie. Slet ikke tæt på. Desværre.

Ekstramaterialet er til at overse. DVD handler om en limo-tur i Toronto, og hvad en standard ret i Canada er. I London skal Mewes se om sine scorerepliker også virker der.

Generelt...er jeg en smule skuffet. Især fordi jeg nok har set Evening omkring 10 gange, og er færdig af grin hver gang. Jeg synes simpelthen ikke denne når op på niveau. Men det er stadig Smith, og han er god på en scene.

3½ / 6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#46 filmz-Bruce 17 år siden

A black and white night

Roy Orbison
Bruce Springsteen
Elvis Costello
Jackson Browne
Bonnie Raitt
Tom Waits
Jennifer Warnes
T-Bone Burnett
James Burton
k.d. lang
J.D. Souther

Så bliver et backing band nok ikke mere perfekt. Front vokalen kan ihvertfald ikke blive bedre. Ingen har før eller siden kunnet leve op til denne mands fantastiske melankolske stemme og på denne aften er stemningen høj blandt VIP publikummet i den intime natklubsagtige kulisse.

Optaget for HBO i september 1988, mere respekteret og anset af sine kollegaer end nogensinde og på toppen af sin karriere, giver Roy den perfekte koncert for 3 måneder siden at forlade verden.

Dette er sådan manden skal huskes, hvor ydmygheden og glæden i den grad lyser ud af det umådeligt rutinerede til lejligheden sammensatte band. En aften, hvor det er tydeligt at se, hvem der er stjernen.

Jeg bliver i forbandet godt humør, hver gang denne koncert dvd ryger på. Og når noget virker bedre end sprut og piller, så er kvaliteten i top.

Koncert: 10/10
Lyd: 9/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 Captain Vallo 17 år siden

#46
Det er sgu osse en lækker koncert!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#48 Benway 17 år siden

#46 Er Tom Waits med?! Arh... nu bliver jeg nød til at få den set snart.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#49 filmz-Narniabæver 17 år siden

Over Hækken (2006):

Nærmere præsentation behøves vist ikke!

Anna David, Søren Pilmark, Cool Kids og de andre gjorde et godt stykke arbejde for den danske version, og godt at høre sangene fra Ben Folds er beholdt i den danske udgave.

Husk at blive under rulleteksterne!

9 / 10 for den danske udgave.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#50 McPeter 17 år siden

Fik i aften endeligt set:

Master and Commander

Først og fremmest må jeg udstøde et "WAUW". Når folk siger at den film har et referencelydspor, så mener de det altså! Benyttede filmen til at vise mit NAD T753 anlæg frem for mine forældre og min søster og de var ganske imponerede, selvom jeg måske endda selv var den der var mest benovet.

Alle lyde lige fra trampen på dækket over én, til vandets bruset, til lyden ad de dunrende kanoner er gengivet ned til mindste detalje i det pragtfulde DTS lydspor. Helt bestemt noget der bidrager til helhedsindtrykket af filmen.

Filmen er (så vidt jeg ved) utrolig realistisk og skildrer livet som sømand i starten af det 19. århundrede - hvilket tydeligvis ikke har været nogen dans på roser. Alt lige fra overtro til tørst gennemleves ombord på skibet.

(Følgende indeholder mindre spoilers)
Som filmz-biografanmeldelsen af filmen siger, så er filmens svaghed nok den lidt for vellidte Kaptajn i form af Russel Crowe. Han er desværre ikke helt så kompromisløs som han gerne vil være og konflikten mellem ham og Paul Bettany kunne godt være endnu mere intens. Paul Bettany gør det iøvrigt rigtigt godt igennem det meste af filmen.
(ikke flere spoilers)

Inden jeg så den har jeg hørt mange sige at det er en lidt for langtrukken og til dels kedelig film, men der må jeg altså stritte imod. Jeg sad dybt optaget af filmen helt til rulleteksterne tonede frem på skærmen. Forstår slet ikke hvad folk mener med det? Kan muligvis have noget at gøre med jeg altid har været ret vild med pirater og sejlskibe generelt da jeg var knægt og ofte forestillet mig hvordan livet ombord måtte have været. Så jeg var vældigt godt underholdt.

Alt i alt en ret god film på trods af nogle skønhedspletter hist og her (dog bestemt ikke på realisme, billeder og lyd som alle er tæt på perfekte). Helt sikkert ikke sidste gang jeg ser denne film. Kan både anbefale den som film/underholdning, men også til at teste et nyt anlæg af på. Kanonerne runger stadig... :-)

8 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: