Gravatar

#51 filmz-maxhh 17 år siden

ID (1977)

En ganske habil fortælling om undercover-betjenten, der infilterer en hooligan-gruppe, og langsomt bliver trukket dybere og dybere ind i en verden af sprut, vold, sex og mere vold.

4/6

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#52 chandler75 17 år siden

# 45 Hvor har du købt den?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#53 filmz-Bruce 17 år siden

Da Vinci Mysteriet - Extended Cut
Måske ikke det den kunne være, men jeg bekender gerne, at jeg følte mig ganske godt underholdt filmen igennem. Jeg kunne faktisk godt li' den lidt underspillede tone og er glad for, at man ikke følte sig fristet til at actionisere eller melodramatisere den unødvendigt.

Så i bund og grund synes jeg Ron Howard er sluppet hæderligt fra indsatsen, selvom exceptionelt da havde været at foretrække.

Pænt billede og rimelig lyd

Film: 7.5/10
DVD: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#54 McPeter 17 år siden

Kan afsløre at Master and Commander i hvert fald er kommet ind under huden på mig. Har ligget under min dyne og udkæmpet søslag hele natten i hvert fald. :-D

Har lige vasket det værste krudtslam af mig og smutter nu i skole... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#55 filmz-jackjazz 17 år siden

Jeg lavede lige denne i "Hvad laver du nu"-tråden, men kom så i tanke om, at den måske hører mere hjemme her:

Jeg sidder og ser "da Vinci Mysteriet" på DVD.

Det er faktisk en endnu dårligere oplevelse på DVD end i biografen. Jeg er DYBT skuffet!

Jeg fatter ikke, hvad man har tænkt, da man lavede filmen. Det er en udmærket bog, men Dan Brown er ikke noget stort litterært geni - han benytter sig af tricks, som har været kendt siden historiefortællingens barndom - såsom at afbryde de centrale fortællinger på spændingspunkter (cliffhangers) for derefter at vende tilbage til dem senere i historien. På den måde kører han ca. 4 sideløbende historier, hvilket selvfølgelig er en nem måde at lave et kontinuerligt forløb på, men samtidig også er en billig måde at holde spændingen vedlige på.
(forhåbentligt fatter nogen, hvad jeg mener).

Problemet i filmen er, at man fuldstændig apatisk bruger den samme formular (det virkede i bogen, så nu gør vi det også), og samtidig falder man i en fælde, hvor man forsøger at lave en overgang (hvis vi klipper her, er der en sammenhæng) fra scene til scene, hvilket betyder, at det bliver en gang miskmaks!

Det er ikke Ron Howard værdigt, og jeg tror enhver må give mig ret i, at hvis man ser filmen uden at have læst bogen først, så er man "lost".

Selvfølgelig er det fair nok, at man med netop denne bog (måske verdens mest læste skønlitterære bog), siger "OK, folk ved godt, hvad det handler om, så vi giver dem bare billederne af det", men man kunne nu stadigvæk godt prøve på at få en egentlig historiefortælling ud af det - det er vel trods alt filmgenrens formål?

Når ovenstående sure opståd er overstået må jeg dog sige følgende til filmens fordel:

Ian McKellen: Helt genialt skuespil. Som den eneste af ensemblet tager han faktisk sin rolle, og skaber den ud fra både figuren i bogen og filmmanuskriptets finurlige omgang med materialet. Intet under, at han er så brugt en skuespiller. Eminent!

Tom Hanks: Enkelte gange sker det, at vi bevæger os ud over bogen, og der formår hr. Hanks at levere en "Jeg portrætterer Robert langdon, men er alligevel en lidt anden "-personlighed. det er sgu' godt klaret!

Audrey Tatou: Sophie vil altid være enhver mands drøm - Hun har nemlig forståelse for vores svære situation (hvor vi skal være den evige helt og galante ridder, og samtidig ikke må kompromittere kvindernes selvstændighed), samtidig med, at hun ikke som mange af 70'er-hippiernes efterkommer-tøser er bange for selv at tage affære, når det er nødvendigt. Denne rolle er som skabt til Audrey, og at hun så formår at aflevere den med et skælmsk smil og sin evigt dejlige attitude gør enhver mand blød i knæene. (Omskrivning: Jeg vil ha' hende!).

//JackJazz
Let me tell you something my friend. Hope is a dangerous thing. Hope can drive a man insane.
Gravatar

#56 dyg 17 år siden

An Evening With Kevin Smith 2: Evening Harder
Som Dark-Light har jeg også glædet mig ufatteligt meget til denne udgivelse, men jeg blev ikke så skuffet igen. Granted, den er ikke på niveau med originalen. Jeg keder mig dog på intet tidspunkt, og flere gange ligger jeg med mavesmerter og griner.

Inddelingen med disk 1 = Toronto og disk 2 = London var meget fin, men nej, der er ikke specielt meget ekstramateriale på, desværre.

Det er enormt sjovt at se Jason Mewes i dag, han er jo ligefrem blevet en nydelig ung mand efter han er blevet clean.

4½ / 6 - Kevin er og bliver underholdende at høre på.

Btw: Hvem fanden er Kevin Smith 2?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#57 filmz-Narniabæver 17 år siden

Asterix Indtar Rom:

Asterix ogt Obelix må igennem nogen svære opgaver, og de inkluderer bl.a. et skørt hus og spydkast.

En skør, sjov men ikke så god Asterix tegnefilm.

6 / 10

Asterix og Kleopatra (Tegnefilm):

Nede i Ægypten har Linealis har kun tre måneder at bygge et overdådig palads til Cæsar, og hvis det ikke går efter planen skal han dømmes, men Asterix og hans venner kommer til hjælp.

En charmerende og sjov tegnefilm selvom at den er noget dateret.

7 / 10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#58 inflector 17 år siden

lige et spørgsmål den danske 2 disc udgave af Kingdom of Heaven, er det directors cut?
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#59 filmz-Bruce 17 år siden

#58 Nej. DC er 4-disc udgave i både R1 og R2.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#60 filmz-jonasgr 17 år siden

Edmond

Dette er en noget overset film, om det er så er for det gode eller dårlige skal jeg komme ind på nu. DVD Talk kalder filmen for en af de bedste i 2006, mens DVD Times er mindre begejstrede for den.
Filmen handler om Edmond (William H. Macy) som vælger at forlade sin kone, fordi han keder sig og ikke føler noget for hende. Det næste man ser er, at Edmond besøger en række bordeler for at få den tilfredsstillelse som hans kone ikke kan give ham. Mere vil jeg sådan set ikke røbe nu, for så ryger en del af spændingen.

Filmen er meget kort, knap 75 minutter, og det føles som om at filmen er ovre inden den er startet. Er det så ment på den positive eller negative måde?
I dette tilfælde er det positivt, man bliver grebet af filmen fra første sekund. Handlingen, det fremragende skuespil af William H. Macy, og den pace som filmen kører i er med til at man ikke keder sig på noget tidspunkt.

Skuespillet er sublimt og det er ikke mindst takket være dette at filmen er så god som den er. William H. Macy spiller den velkendte rolle som en lettere sindsforvirret mand, hvis løgne udvikler sig i en sådan fart at man til sidst ikke ved om det han siger er sandt. Hans rolle minder til en vis grad den han spillede i Fargo, så kunne man lide den rolle vil man højst sandsynlig også kunne lide denne.

Historien er faktisk det dårligste ved filmen, for den er meget tynd. Jeg har altid ment og gør det stadig, at historien er det vigtigste ved en film, men i dette tilfælde gør det faktisk ikke det store. Når nogle scener bliver så grotesk alvorlige at det faktisk bliver hysterisk morsomt, så er det sådan set komplet ligegyldigt med historien.

Den dvd jeg har er købt ved CD ON med et svensk cover og det vil sige at det hele står på svensk, hvilket jeg i dette tilfælde ikke synes gør så meget. Ekstramateriale er der dog slet ingenting af, hvilket er lidt ærgeligt. Ønsker man dette bør man anskaffe sig region 1 udgaven, som dog også er en del dyrere.

Film: 9/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: